مشاوره و فروش
02191003181

وزن صفحه ۴۰در۴۰ | تاثیر ابعاد صفحه ستون 40*40

852350 image1633435009 1
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
498 بازدید

در اصل صفحه ستون ۴۰ در ۴۰ نمونه ای ستون ساخته شده با فولاد می باشد که در اصل صفحه ستون ها برای اتصال ستون های فولادی پی مورد استفاده قرار می گیرند و برای ساخت صفحه ستون از ورق های فلزی با ضخامت ۸ تا ۱۲ بریده شده و سوراخ هایی روی آن برای پیچ شدن در بتن ایجاد می شود. جهت اطلاع از قیمت صفحه ستون 40در40، قیمت صفحه ستون 50*50 د دیگر ابعاد می توانید با کارشناسان فروش گروه صنعتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

وزن صفحه ستون 40در40

ابعاد صفحه ستون 40*40 به طور کلی بارهای وارد بر بیس پلیت شامل نیروی محوری، خمش در دوراستای عمود بر هم، برش در دو راستای عمود بر هم و در برخی از مواقع پیچش هستند. با توجه به باری که ساختمان وارد می شود باید آن را به وسیله اجزای تقویت کرد. ابعاد صفحه ستون یک موضوع مهم در زمینه تقویت پایه های ساخت و ساز است. با توجه به ابعاد این نوع صفحه ستون، قیمت صفحه ۴۰در۴۰ از قیمت صفحه ستون 25*25 است. در این مطلب از سایت ثامن تجارت شما را با انواع پلیت و روش های تقویت آن از طریق ابعاد بیس پلیت و قیمت صفحه ستون دست دوم، آماده و وزن صفحه ۴۰در۴۰ آشنا می کنیم.

large image1634641912

انواع صفحه ستون و روش های تقویت آن:

در برخی از موارد که طراحی این محصول موجب می شود تا ضخامت زیادی را برای آن به وجود آورد باید به وسیله اجزای اضافه شونده ای تقویت شوند تا ضخامت آن کاهش پیدا کند. در ضمن در صورت در دسترس نبودن ورق با ضخامت مورد نظر بهتر است که از صفحه ستون جوشی استفاده شود. برای تقویت بیس پلیت ها (Base plate) با هدف افزایش ظرفیت خمشی و برشی آن روش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

ورق های تقویتی:

پراستفاده ترین روش تقویت در ایران استفاده از ورق های تقویتی است که عمود بر صفحه ستون بوده و در امتداد بال های مقطع ستون وجود دارند و با جوش نفوذی به ستون و با جوش گوشه به صفحه ستون متصل می شود.

نبشی:

روش دیگر استفاده از نبشی است که برای ستون های کوچک که نیروها و لنگرهای بزرگی را تحمل نمی کنند، استفاده می شود. اتصال نبشی به صفحه ستون از طریق جوش یا پیچ صورت می گیرد.

image1670138260column page dimensions 40 40

استفاده از دو نیم رخ ناودانی:

استفاده از دو نیم رخ ناودانی در دو طرف ستون از روش های است مه در آیین نامه آمریکا از آن استفاده می کنند. در این شیوه میل مهارها از درون بال های ناودانی عبور کرده و به بال فوقانی بسته می شوند. برای جلوگیری از خم شدن بال ناودانی، در فاصله بین دو بال این مقطع، ورق های تقویتی گذاشته می شود.

لنگر خمشی:

در ساخت و ساز های بزرگ صنعتی از لنگر خمشی بسیار بزرگی از صفحه زیر ستون به پی استفاده می کنند.

استفاده از لچکی:

  1. تقویت صفحه زیرستون به وسیله لچکی ها با هدف افزایش مقاومت آن در تحمل لنگرهای خمشی در هر دو جهت مورد استفاده است. اتصال ورق های تقویتی به عرض بال ستون معمولا جوش گوشه و اتصال به ستون در ضخامت بال به وسیله جوش شیاری صورت می گیرد.

جدول وزن و ابعاد صفحه ستون ۴۰ در۴۰ 

image1645677316jadval

انواع اتصال صفحه ستون برای قوطی

به طور کلی بیس پلیت از طریق دو اتصال گیردار و مفصلی است. در نوع گیردار باید انکر بولت ها به اندازه کافی بلند باشد تا صفحه ورق نچرخد. از نوع مفصلی برای ساختمان های چند طبقه استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: وزن صفحه ستون 40*40 چقدر است؟

تاثیر وزن صفحه ۴۰ در۴۰ بر فشار ساختمان

ستون های ساختمانی از اسکلت فلزی به وجود آمده اند که بارها و فشار وارد شده را به فونداسیون ساختمان منتقل می کنند. اتصال بین ستون و زیر ستونی به وسیله بولت ساختمانی و یا میله مهار صورت می پذیرد. به طور کلی ابعاد صفحه ستون به بار ستون (ثقلی) و بار لنگری (زلزله) و … مربوط است.

image1670138336Column plate dimensions

هر چه تحمل بار بیشتر باشد به تناسب ابعاد و ضخامت، صفحه ستون را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو وزن صفحه ۴۰در۴۰ و ابعاد آن به دلیل این که دارای ابعاد بالای است توانایی تحمل بار و فشار زیادی از ساخت و ساز را دارد.

در این مطلب شما را با وزن صفحه ۴۰در۴۰، ابعاد صفحه ستون 40*40 و همچنین ابعاد بیس پلیت اشاره کردیم. شما برای اطلاع از قیمت صفحه ۴۰در۴۰، قیمت صفحه ستون اماده، دست دوم و 25*25 و قیمت بولت و صفحه ستون می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کنید. اگر این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته، با ثامن تجارت همراه باشید تا در مقالات برای شما راجع به وزن ورق روغنی، ورق گالوانیزه، وزن مخصوص آهن، ورق شیروانی رنگی، وزن قوطی، وزن مخصوص فولاد و وزن میلگرد صحبت کنیم.

کلام آخر:

گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های اینرتنتی در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی می باشد که دارای سابقه ای درخشان در زمینه خرید و فروش انواع صفحه ستون و دیگر مصالح ساختمانی نیز بوده است که شما با خرید اینرتنتی و بدون واسطه به راحتی می توانید کار خود را آسان کرده و با خرید مستقیم از تولید کننده هزینه کمتری در قبال خرید های خود پرداخت نمائید. جهت خرید صفحه ستون و بولت کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی کرده و همچنین می توانید از قیمت صفحه ستون 40*40، قیمت صفحه ستون 30*30 و 50*50 که از دسته پر فروش ترین ابعاد این محصول هستند نیز مطلع شوید.

 

سوالات متداول

قیمت صفحه ستون 40*40 چقدر است؟

همانطور که می دانید به دلیل نوسانات ارزی نمی توان قیمتی دقیق برای آن مشخص کرد؛ شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت صفحه ستون 40 در 40 با کارشناسان مجموعه ثامن تجارت در ارتباط باشید.

وزن صفحه ۴۰در۴۰ چقدر است؟

وزن این صفحه ستون در سایت به صورت جدول برای شما گذاشته شده است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه