مشاوره و فروش
02137163

محاسبه قیمت تولید قطعه

calculate production price part
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
111 بازدید

محاسبه قیمت تولید قطعه برای تعیین قیمت کل دستگاه یا تخمین قیمت نهایی پروژه لازم و ضروری است. این کار به شما کمک می کند تا در صورت بالا بودن قیمت از قطعات جایگزین استفاده کنید. البته اگر چنین قطعه ای برای جایگزینی وجود داشته باشد. فرمول محاسبه قیمت تمام شده محصول و همچنین نحوه محاسبه قیمت مصرف کننده یا محاسبه قیمت فروش از جمله مواردی است که هر واحد تولیدی باید با آن آشنا باشد.

فرمول محاسبه هزینه تولید معمولا برای همه مجموعه ها ثابت است. اما در برخی از موارد هزینه با توجه به برند تولیدکننده، نحوه و زمان ارسال و … متفاوت خواهد بود. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت با در نظر گرفتن همه این فرمول ها و به خصوص فرمول محاسبه هزینه تولید، مناسب ترین قیمت ها را برای محصولات ارائه شده خود، در نظر گرفته است.

محاسبه قیمت تولید قطعه

به طور این که ما چگونه و با چه فرمولی قیمت تمام شده یک محصول را محاسبه کنیم، زیر نظر یک حسابدار صنتی انجام می شود. این حسابدار وظیفه تنظیم بودجه و هزینه تولید یک قطعه را به عهده دارد. نرم افزارهای حسابداری متعددی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است. در این نرم افزارها انواع فرمول های مورد نیاز قابل تعریف هستند. این فرمول ها می توانند شامل فرمول بهای تمام شده کالای فروش رفته در شرکت تولیدی یا فرمول محاسبه قیمت محصول برای مصرف کننده و … باشد. معمولا در پایان یک دوره مالی محاسبه قیمت تمام شده برای محصولات مختلف انجام می شود. اما باز هم نرم افزارها می توانند این محاسبه قیمت را در هر زمانی انجام داده و نتیجه را برای یک بازه زمانی خاص نمایش می دهد.

عمدتا برای ساخت قطعات فولادی و الیاژی نیازمند به کارگیری مواد اولیه خاصی خواهید شد که عمده مصارف مواد اولیه برای خرید فولاد ST52، فولاد SPK، فولاد ST37، فولاد MO40 و… است. جهت اطلاع از قیمت فولاد های الیاژی از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۳۱۸۱ با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

نرم افزارهای محاسبه قیمت تولید یک قطعه

نرم افزارهایی که برای محاسبه قیمت تولید انواع قطعات در نظر گرفته می شود، معمول دارای بخش ها و امکانات مختلفی هستند. این بخش ها و امکانات به محاسبه دقیق قیمت ها کمک کرده و فرمول های اصلی این کار را مورد استفاده قرار می دهد. اصلی ترین بخش های این نرم افزارها عبارت اند از:

  • بخش تعریف انبارهای واحد تولیدی

این بخش به جز تعریف انبار برای واحد تولیدی، انبار مرتبط با محصولات و مواد اولیه را نیز تعریف و مدیریت می کند.

  • تعریف مواد اولیه و محصولات
  • تعریف فرمول ساخت محصولات
  • تعیین حقوق کارمزدی

در محاسبه قیمت تولید قطعه باید به جز هزینه مواد اولیه و تجهیزات، هزینه حقوق و دستمزد پرسنل و نیروی کار را نیز در نظر گرفت.

  • تعیین هزینه سربار و مستقیم بر تولید یا همان تسهیم هزینه
  • ثبت سفارشات تولید
  • رسید انبار تولید
  • گزارشات مرتبط با مقدار مواد اولیه
  • محاسبه قیمت تمام شده

هزینه تولید بلند مدت

در محاسبه قیمت تولید یک قطعه باید هزینه تولید بلند مدت و کوتاه مدت را نیز در نظر داشت. منظور از هزینه بلند مدت، هزینه دوره ای است که تولیدکننده باید در آن مقادیر همه محصولات تولید شده را تغییر دهد. به عبارتی دیگر باید در مدت طولانی کلیه منابع تولیدی تغییر کنند. هیچ منبعی ثابت نماند. در واقع این تغییر پلی برای ورود ما به دوره بلند مدت به حساب می آید. باید توجه داشت که در این موقعیت کم ترین هزینه های تولید انتخاب شوند.

هزینه تولید کوتاه مدت

این هزینه در واقع دوره ایزمان است که تولیدکننده امکان تغییر دادن مقادیر برخی از منابع تولیدی خود را نداشته باشد. به عبارتی دیگر در یک زمان محدود دست کم یکی از عوامل تولید بی تغییر مانده و یا یکی از منابع تولیدی متغیر و ارزش بقیه آن ها ثابت می باشد. با وجود این توصیفات، برای دوره کوتاه مدت تعریف دقیقی ارائه نشده و به همین موارد مطرح شده، بسنده می شود. دلیل این امر تفاوت ردر موقعیت جغرافیایی بنگاه های اقتصادی است. به این معنا که کشورهای پیشرفته توانایی تغییر منابع تولیدی خود در یک سال را دارند. اما این امر در یک کشور ر حال توسعه می تواند تا چند دهه هم زمان ببرد.

فرمول محاسبه هزینه تولید

محاسبه قیمت تولید قطعه در کوتاه مدت با استفاده از فرمول زیر امکان پذیر است. در این فرمول TC به معنای هزینه کل و TVC به معنای هزینه متغیر کل می باشد.

TFC = TC – TVC

هزینه ثابت در دوره زمانی بلند مدت معنا دارد. یعنی باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ هزینه ای در بلند مدت باقی نمی ماند و همه هزینه ها تغییر می کنند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد فرمول محاسبه قیمت مصرف کننده و همچنین نحوه محاسبه قیمت تولیدکننده به دست آورید،  از کارشناسان فروشگاه آنلاین ثامن تجارت راهنمایی بگیرید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *