مشاوره و فروش
02191003181

خرید و قیمت ورق آلیاژی موجود در بازار

buy thick alloy sheet 01
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

خرید ورق آلیاژی ضخیم برای تولید بسیاری از محصولات مورد نیاز در صنایع مختلف، رایج ست. این ورق ها معمولا دارای وزن بالایی هم هستند و معمولا قیمت بالایی هم دارند. قیمت پلیت 10 * 20 و سایر انواع ورق ها نظیر ورق آهن سوله و قیمت ورق آلیاژی نیز با توجه به همین وزن قابل تعیین است. بیشترین کاربرد ورق با ضخامت بالا در ساخت و سازهای بزرگ، برای جوشکاری و تولید تجهیزات کارخانه ها است. ضمن این که این محصول در معادن و سایر خدمات صنعتی به خصوص جهت برش، پلاک بری و… هم مورد استفاده قرار می گیرد. با مطالعه این مقاله از وب سایت شرکت فروش آهن آلات ثامن تجارت می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این نوع ورق ها به دست آورید.

به چه ورق هایی ضخیم می گویند؟

در ادامه مقاله خرید ورق آلیاژی ضخیم به شما خواهیم گفت که در کل چه ورق هایی ضخیم و چه ورق هایی نازک هستند. همچنین مشخص می شود که این ورق ها دارای چه تفاوت هایی با یکدیگر هستند. به طور معمول ورق هایی که ضخامت آن ها بیش از 40 میلی متر است. این ورق های الیاژی در کارخانه های گوناگونی در ایران تولید می شوند که کارخانه فولاد اکسین خوزستان یکی از این کارخانه ها است. تولید این ورق ها به روش های گوناگونی انجام می شود و آلیاژهای گوناگونی نظیر ورق ST52، A516، ST44، ST37، CK45، A283 برای تولید این ورق ها به کار گرفته می شوند.

فولاد آلیاژی به نقل از ویکی پدیا:

فولاد آلیاژی (به انگلیسی: Alloy steel) فولادی است که با عنصرهای گوناگون به صورت آلیاژ درآمده است برای بهبود ویژگی‌های مکانیکی فولاد می‌توان از ۱٫۰ تا ۵۰٪ از وزن آن را آلیاژ کرد. آلیاژهای فولاد دو دسته‌اند: فولاد کم‌آلیاژ و فولاد پُرآلیاژ.

خرید ورق آلیاژی

ویژگی های ورق آلیاژی ضخیم:

یک ورق الیاژی با ضخامت بالا را می توان برای تولید انواع محصولات صنعتی و تجهیزات مورد نیاز در کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار داد. این ورق ها معمولا دارای ویژگی های زیر هستند تا بتوانند برای استفاده در این صنایع به کار گرفته شوند.

  • قابلیت جوش کاری؛
  • بالا بودن قیمت ورق آلیاژی ضخیم نسبت به ورق نازک
  • قابلیت ماشین کاری؛
  • مقاوم بودن در برابر خوردگی و فرسودگی.

خرید ورق آلیاژی برای چه مصارفی مورد نیاز است؟

ورق های آلیای ضخیم بیشتر در آزمون های صنعتی و انجام تست التراسونیک و چارپی به کار می روند. نمونه ای از آن ها ورق آهن  A36 است که به عنوان یک فولاد کم کربن شناخته می شود. این ورق با وجود مقاومت بالای خود، به خوبی شکل پذیر است و به راحتی می توان آن را تولید نمود. ضخامت این ورق در حدود 1.4 میلی متر تا 60 میلی متر است و در موارد زیر کارایی دارد:

  • ساخت تیر ورق و تیر ها؛
  • ساخت شناور و ادوات دریایی؛
  • ساخت لوله و پروفیل های صنعتی؛
  • تولید همه انواع اکستراکچرهای صنعتی.

جدول استاندارد ورق های فلزی:

وزن (کیلوگرم) ضخامت (میلیمتر) عرض (میلی متر) طول (میلی متر) ردیف
5 30 صدم ۱۰۰۰ 2000 1
6 40 صدم ۱۰۰۰ 2000 2
8 50 صدم ۱۰۰۰ 2000 3
16 1 ۱۰۰۰ 2000 4
32 2 ۱۰۰۰ 2000 5
48 3 ۱۰۰۰ 2000 6

کارخانه های تولیدکننده ورق آلیاژی ضخیم:

برای خرید ورق آلیاژی ضخیم بدون واسطه، باید کارخانه های تولیدکننده این محصول و نمایندگی های آن ها را شناخت. البته قیمت ورق آلیاژی با توجه به نوع برند تولیدکننده متفاوت است. از این رو در این بخش از مقاله عناوین این تولیدکنندگان ایران، آورده شده است:

  1. شرکت فولاد اکسین خوزستان؛
  2. فولاد هرمزگان؛
  3. شرکت فولاد کاویان خوزستان؛
  4. شرکت فولاد اسفراین؛
  5. شرکت فولاد خرم آباد و … .
قیمت ورق آلیاژی

لیست قیمت ورق آلیاژی در انواع گوناگون

به طور کلی ورق‌های آلیاژی از ترکیب دو یا چند عنصر ساخته شده که آهن، کربن، منگنز، کروم و … در تولید آن نقش مهمی دارند. تغییر در میزان هر کدام از عنصرها و ساختار مولکولی موجب می‌شود تا انواع ورق آلیاژی گوناگونی به وجود آید. در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا کرده و جدولی از قیمت ورق آلیاژی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ورق A36

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق آلیاژی، مقاومت آن در برابر آب شور دریا، داشتن استحکام خمشی و چقرمگی بالا است که خرید ورق آلیاژی A36 برای صنعت کشتی‌سازی لازم می‌کند.

ورق آلیاژی A238

ورق A238 یا ورق مخزنی به دلیل داشتن خاصیت جوشکاری و خمکاری، برای ساخت مخازن پرفشار و کم فشار استفاده می‌شوند. عناصر مانند: کربن، گوگرد، منگنز، فسفر و مس در ساختار شیمیایی آن وجود دارد. این محصول در چهار گرید A، B، C و D تولید شده که مقدار عناصر، خواص فیزیکی و قیمت ورق آلیاژی A238 در هر کدام از سری‌ها متفاوت است.

ورق آلیاژی ضد سایش

همانطور که از اسم ورق ضد سایش پیداست در برابر سایش مقاومت دارد که دارای انواع مختلفی است. از مهم‌تری دسته‌بندی آن گروه CK می‌باشد که تفاوت آن در مقدار کربن و قیمت ورق آلیاژی ضد سایش سری CK است. ورق CK45، CK60 و CK75 از جمله انواع این دسته محسوب می‌شوند.

ردیف  نوع ورق آلیاژی قیمت
1 ورق آلیاژی A516 تماس بگیرید
2 ورق A283 تماس بگیرید
3 ورق A36 تماس بگیرید
4 ورق آلیاژی ck45 تماس بگیرید
5 ورق ck60 تماس بگیرید
6 ورق ck75 تماس بگیرید
7 ورق آلیاژی st52 تماس بگیرید
8 ورق mn4 تماس بگیرید
9 ورق ضد سایش تماس بگیرید

فرایند تولید ورق های الیاژی ضخیم:

در ادامه مقاله خرید ورق آلیاژی ضخیم نیاز است تا اطلاعات مختصری نیز در مورد تولید این ورق ها در اختیار شما قرار بگیرد. در ابتدا شمش های فولادی به عنوان ماده اولیه وارد کوره می شود. ورق ها از شمش اسلب یا تختال استفاده می کنند. این شمش از آهن، نیکل، کروم، مس، کربن و مولبیدن ساخته شده و هیچ حفره ای در بدنه خود ندارد. این شمش نورد داده می شود تا از آن بتوان انواع تسمه ها، لوله ها و ورق ها تولید کرد. سنگ آهن برای تولید این شمش وارد کوره بلند می شود و با استفاده از روش های متداول دیگر ذوب شده و به شکل مستطیل در می آید. ضخامت این شمش ها معمولا برابر با 160 میلی متر می باشد.

برای آشنایی با نحوه «فروش ورق آلیاژی در کرمان» روی لینک بزنید.

buy thick alloy sheet

نتیجه گیری

همان طور که در بخش های ابتدایی نیز بیان شد، ورق هایی که ضخامت آن ها بیش تر از 40 میلی متر است، جزو ورق های ضخیم به شمار می روند. بنابراین ورقی با ضخامت 10 میل به دلیل داشتن وزن کمتر، حتما قیمت پایین تری را نیز به خود اختصاص می دهند. البته نوع کاربرد، ویژگی ها و برند تولیدکننده نیز در تعیین این قیمت موثر اند. با این حال برای دریافت قیمت ورق آلیاژی و دیگر انواع این ورق و در کل برای خرید ورق آلیاژی ضخیم بهتر است تا به وب سایت مجموعه ثامن تجارت مراجعه نمایید و لذت یک خرید مطمئن و سریع را تجربه کنید.

منبع: uacj.co.jp

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه