مشاوره و فروش
02191003181

کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه

852350 image1652936424
3 اردیبهشت 1402
4 بازدید

امروزه کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در سراسر دنیا در رقابت برای تولید حجم بیشتری ازاین محصول و عرضه آن به بازار هستند. همه این کارخانه ها به دلیل افزایش نیاز به انواع ورق سیاه آلیاژی، تلاش می کنند تا محصولات با کیفیت تر و بیشتری را تولید و به دست مصرف کنندگان برسانند. خوشبختانه کشور ما به دلیل وجود برخی از این کارخانه ها در تامین نیاز به ورق سیاه خودکفا شده است. علاوه بر این که بخشی از این تولیدات که مازاد بر نیاز بازار است، به کشورهای دیگر صادر شده و تعامل در سطح بین الملل را به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا برخی از این تولیدکنندگان را به شما معرفی کنیم و بگوییم که تولید ورق سیاه در این کارخانه ها به چه میزان و کیفیتی است.

کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه

اجازه بدهید پیش از معرفی کارخانه های تولیدکننده این محصول در مورد ماهیت، مزایا و ویژگی های ورق سیاه اطلاعات مفید و مختصری را در اختیارتان قرار دهیم. ورق سیاه به دلیل رنگ پذیری بالا نسبت به ورق روغنی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. این ورق که به دلیل تولید در فرایند نورد گرم با نام ورق گرم نیز شناخته می شود، نسبت به ورق روغنی یا همان ورق نورد سرد دارای ضخامت کمتری می باشد. ورق سیاه از استحکام بیشتری نیز برخوردار است و تولید آن به صورت مستقیم با استفاده از شمش ورق و گندله انجام می شود.

کارخانه فولاد اکسین اهواز

از کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران می توان به کارخانه فولاد اکسین اهواز اشاره نمود. این کارخانه معمولا ورق هایی با عرض 2000 میلی متر و ضخامت های 6 به بالا عرضه می کند. بهره گیری این کارخانه از تکنولوژی ها برتر دنیا موجب شده تا کیفیت ورق های تولید آن بسیار بالا بوده و در سال چیزی در حدود یک میلیون تن ورق سیاه را تولید نماید.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

از دیگر کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران، کارخانه فولاد مبارکه است که به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور شناخته می شود. توان تولید و ظرفیت بالای این محصول در کنار برخورداری از پرسنل و کادر مجرب، موجب شده تا این کارخانه در طی فعالیت خود جوایز ارزنده ای را به دست آورد. ورق های تولیدی این کارخانه معمولا دارای ضخامتی ین 1.2 میلی متر تا 16 میلی متر هستند. عرض این ورق ها نیز در بازه 1000 میلی متر تا 1500 میلی متر واقع می شود. البته باید بدانید که ین کارخانه به جز ورق سیاه، تولیدکننده تیرآهن، انواع پروفیل و همچنین تولیدکننده شمش فولادی نیز می باشد.

image1652936384کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه 2

مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان نیز از برترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران می باشد که در سال 1382 تاسیس گردیده است. این کارخانه در زمینه های مهمی از جمله خودروسازی، ساختمان و لوله سازی و … فعالیت نموده و ورق سیاه مورد نیاز برای این صنایع را تامین می کند. ضخامت ورق تولیدی این کارخانه برابر با 2 میلی متر یا بیشتر و حداکثر تا 4 میلی متر است. عرض این محصول نیز در بازه 1000 تا 15000 میلی متر تعیین می گردد.

کارخانه فولاد کاویان

زمینه فعالیت این کارخانه به صورت تخصصی در حوزه نورد است. شاید برای تان جالب باشد که بدانید کارخانه فولاد کاویان، اولین کارخانه تولیدکننده ورق های فولادی سنگین در ایران است. این کارخانه ورق هایی را با عرض 1250 میلی متر تا 1500 میلی متر تولید می نماید. ضخامت محصولات مذکور نیز از 8 میلی متر تا 20 میلی متر و در برخی از موارد نیز بیش از 20 میلی متر می باشد.

قیمت انواع ورق سیاه

در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت به شما گفتیم که کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه کدام اند و هر کدام ورق را با چه مشخصات فنی اعم از ابعاد و ضخامت، تولید می کنند. باید بدانید که برند تولیدکننده این نوع ورق ها می تواند تا حدودی تعیین کننده قیمت آن باشند. به علاوه این که قیمت این محصولات تحت تاثیر عوامل دیگری نظیر طول و عرض ورق سیاه، ضخامت ورق و همچنین وزن آن نیز می باشد. همان طور که قبل نیز گفته شد، تولید ورق سیاه می تواند منجر به دسترسی آسان و سریع تر به این محصول شده و از طرفی به لطف وجود کارخانه های ذکر شده در این مقاله، می توان ورق سیاه را با قیمت مناسب تری تهیه نمود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه