مشاوره و فروش
02191003181

بهترین نوع ورق رنگی کدام است؟

best type color sheet
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
8 بازدید

ورق رنگی گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع قطعات فولادی به شمار می‌رود. این دسته از ورق‌ها با پوششی از رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شود و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین نوع ورق رنگی کدام است و شما را با انواع این دسته از محصولات فولادی آشنا سازیم. اگر قصد دارید اطلاعات خود را دربارۀ این نوع ورق فلزی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق رنگی مورد نظر خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

بهترین نوع ورق رنگی کدام است؟

برای آن‌که بتوانیم مناسب‌ترین ورق رنگی را انتخاب کنیم، لازم است که با انواع این دسته از محصولات فولادی آشنا شویم. در ادامه به معرفی برخی از پرکاربردترین انواع ورق های رنگی می‌پردازیم:

ورق رنگی شیروانی

از پرکاربردترین فولادها در صنایع گوناگون، ورق شیروانی است. این دسته از ورق‌ها با پوششی از گالوانیزه پوشیده شده و به همین دلیل نام ورق گالوانیزه را به آن اختصاص داده‌اند. ورق های شیروانی جزئی از مصالح ساختمانی به شمار رفته و معمولاً برای پوشاندن سطوح خارجی به کار گرفته می‌شوند.

ورق رنگی سینوسی یا کرکره‌ای

ورق رنگی ذوزنقه‌ای

این دسته از ورق های رنگی شیروانی در سطح خود دارای خم‌هایی تورفته و برآمده به شکل مربع بوده که این ویژگی موجب مقاومت این دسته از قطعات فولادی در برابر فشار زیاد می‌شود. لازم است به این نکته توجه کنید که ورق‌های شیروانی ذوزنقه‌ای باید روی هم قرار بگیرند، و اگر به صورتی قرار بگیرند که در هم فرو روند، آسیب می‌بینند. ابعاد گوناگونی از این ورق‌ها در بازار موجود است، اما رایج‌ترین عرض برای آن‌ها 100 و 125 سانتی‌متر بوده و با ضخامت 50 تا 90 درصد نیز بالاترین محبوبیت را دارند. گفتنی است که هر چه ضخامت این نوع از ورق‌ها افزایش یابد، مقاومت آن نیز بیشتر می‌شود.

ورق رنگی شادولاین

در ادامۀ پاسخ به پرسش بهترین نوع ورق رنگی کدام است ، نوبت به معرفی شادولاین می‌رسد. این دسته زیرمجموعۀ ورق‌های ذوزنقه‌ای بوده و به دلیل طرح خاصی که دارد به یکی از پرکاربردترین ورق های رنگی تبدیل شده است. ورق شادولاین در مواردی چون ساخت سوله، خانه، و سقف ویلا کاربرد فراوانی دارد. عرض این قطعات 100 سانتی‌متر و طول آن با توجه به خواست مشتری تعیین می‌‎شود.

ورق رنگی سینوسی یا کرکره‌ای

شکل تورفتگی‌ها و برآمدگی‌های این دسته از ورق‌ها شبیه نمودار سینوسی است و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شوند. همچنین در دو نوع کرکره ریز و کرکره درشت تولید و عرضه می‌شوند. عرض این دسته از قطعات فولادی ثابت بوده و بین 100 تا 125 سانتی‌متر است، اما طول آن می‌تواند به درخواست مصرف‌کننده تا 12 متر نیز تغییر یابد. این دسته از ورق های رنگی در مصارفی چون سقف سوله، در ورودی منازل، سایبان و … به کار گرفته می‌شود.

ورق رنگی طرح سفال پالرمو

از دیگر گزینه‌های پاسخ به بهترین نوع ورق رنگی کدام است را می‌توان ورق طرح سفال پالرمو دانست. طرح سفال به‌طور کامل روی این دسته از ورق‌های رنگی مشهود است و آن را از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار می‌سازد. از آن‌جایی که شکنندگی و سنگینی سفال را ندارد، جایگزین بسیار خوبی برای سفال شناخته می‌شود. به این دسته از محصولات فولادی، طرح سفال سوئدی یا ورق طرح سفال ژاپنی نیز گفته می‌شود. عرض ورق طرح سفال پالرمو 100 الی 125 سانتی‌متر و طول آن اختیاری است.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که بهترین نوع ورق رنگی کدام است و شما را با انواع گوناگون آن آشنا ساختیم. هر یک از این ورق های رنگی با توجه به کاربردی که دارند می‌توانند بهترین نوع ورق های گالوانیزه به شمار روند؛ این دیگر به شما بستگی دارد که با در نظر گرفتن نیاز خود ورق مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد دارید از قیمت ورق رنگی مورد نظر خود اطلاع یافته و یا اقدام به خرید ورق رنگی نمایید، تنها کافی است از طریق منوی سایت ما وارد دستۀ مربوطه شده و فرایند خرید را تکمیل کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه