مشاوره و فروش
02137163

بهترین روش جوشکاری ورق استیل

best method welding steel sheet1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
19 بازدید

پس از برش قطعات فلزی به اندازه‌های مورد نظر، لازم است آن‌ها را متناسب با شکل و مشخصات دل‌خواه به هم وصل کنید. بنابراین، جوشکاری ورق فلز یکی از جنبه‌های مهم ساخت این دسته از آهن آلات به شمار می‌رود. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به معرفی بهترین روش جوشکاری ورق استیل پرداخته و شما را با نحوه جوشکاری ورق استیل نازک آشنا سازیم. بنابراین، اگر قصد دارید بدانید کدام روش جوشکاری برای صنعت شما مناسب‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید ورق استیل مورد نیاز خود وارد بخش مربوطه در منوی همین صفحه شوید.

بهترین روش جوشکاری ورق استیل

در این قسمت به بررسی نمای دقیقی از روش‌های گوناگون مورد استفاده در جوشکاری ورق استیل، ازجمله مزایا و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم. همچنین نکات حیاتی مورد نیاز در هنگام جوشکاری ورق‌های نازک استیل را برای به دست آوردن بهترین نتایج در اختیار شما قرار می‌دهیم:

جوشکاری ورق استیل MIG

جوشکاری استیل با گاز بی‌اثر (MIG) که با نام جوشکاری قوس فلزی گاز نیز شناخته می‌شود، شامل تغذیۀ یک الکترود سیم جامد پیوسته به گودال جوش، از طریق تفنگ جوش است. سیم ذوب‌شده در استخر باعث به هم پیوستن قطعات فلزی می‌شود. گاز محافظ موجود در تفنگ جوشکاری از آلودگی جوی گودال جوش جلوگیری می‌کند.

جوشکاری MIG جوش‌هایی با کیفیت بالا ایجاد می‌کند و برای اکثر ورق‌‌های فلزی مانند آلومینیوم، فولاد و فولاد ضد زنگ مناسب است.

این نوع جوشکاری یکی از بهترین روش جوشکاری ورق استیل است که در صنعت خودروسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این فرایند یک تکنیک مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود؛ زیرا نیازی به کار ماشین‌‌های پیچیده ندارد.

جوشکاری ورق استیل TIG

گاز تنگستن (TIG) یک جوش قوس الکتریکی بوده که شامل استفاده از یک الکترود تنگستن غیرمصرفی تحت جریان مستقیم یا متناوب برای تولید جوش آن است. این گزینه نیزمانند جوشکاری MIG، از گاز محافظ بی‌اثر آرگون یا هلیوم برای جلوگیری از آلاینده‌‌های جوی و اکسید شدن الکترود و گودال استفاده می‌کند.

جوشکاری TIG که در زمرۀ بهترین روش جوشکاری ورق استیل قرار می‌گیرد، برای جوشکاری فلزات غیرآهنی مانند آلومینیوم، تیتانیوم، مس، نیکل، منیزیم، کروم و… مناسب است. این یک تکنیک ارزشمند برای صنایع هوانوردی و هوافضا است. همچنین، برای ساخت قاب برای موتور سیکلت، درب و فیدر ایدئآل است.

این روش جوشکاری کنترل بهتری را برای جوشکار فراهم می‌کند که منجر به یک جوش منظم و قوی می‌شود. با این حال، ممکن است وقت‌گیر بوده و به تخصص جوشکار نیاز داشته باشد.

جوشکاری ورق استیل Stick

جوشکاری چوبی یا استیک به جوشکاری قوس فلزی محافظ گفته می‌شود. این یک فرایند جوشکاری قوس الکتریکی دستی است که از یک چوب پوشیده از شار به‌عنوان الکترود استفاده می‌کند. در این روش یک جریان الکتریکی از منبع تغذیۀ جوش، قوسی بین قطعات اتصال‌دهندۀ فلزات و الکترود ایجاد می‌کند. این گزینه برای فلزات سخت مانند آهن و فولاد مناسب است.

در این فرایند از هیچ گاز محافظی استفاده نمی‌شود؛ بلکه با تولید گرما، شار پوشش‌دهندۀ الکترود را متلاشی کرده و سرباره‌ای تشکیل می‌دهد که حوضچۀ جوش را از آلودگی محافظت می‌کند.

این روش از بهترین روش جوشکاری ورق استیل ، شاید راحت‌ترین عملیات باشد؛ زیرا تجهیزات آن فشرده بوده و به‌سادگی قابل حمل است. این یک تکنیک رایج در صنایع ساخت‌وساز، کشتی‌سازی و فولادسازی است.

جوشکاری ورق استیل لیزر و پرتو الکترونی

همان‌طور که از نام آن پیداست، جوشکاری لیزر و پرتو الکترونی از لیزر و پرتوهای الکترونی به‌عنوان منبع گرما برای ذوب و اتصال قطعات فلزی استفاده می‌کند. برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر، این روش جوشکاری به ماشین‌های پیچیده یا ربات‌های خودکار نیاز دارد.

این تکنیک جوشکاری با دقت بالا برای عملیاتی با جزئیات پیچیده بسیار مناسب است. پرتوهای لیزر می‌توانند روی ریزترین مواد برای جوشکاری با دقت فوق‌العاده‌ای تمرکز کنند.

علاوه‌براین، برای جوشکاری فلزات سخت مانند فولاد کربن، تیتانیوم، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم، و همچنین برای ترموپلاستیک‌ها بسیار مناسب است. این روش محصولاتی با جذابیت زیبایی‌شناختی عالی به دست می‌دهد و نیازهای پس از تولید را کاهش می‌دهد.

بهترین روش جوشکاری ورق استیل

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت به معرفی بهترین روش جوشکاری ورق استیل پرداختیم و شما را با شیوه جوشکاری ورق استیل نازک آشنا ساختیم. برای انتخاب بهترین روش موجود لازم است ابتدا پروژۀ خود را به‌دقت بررسی کرده و نیازهای آن را بشناسید؛ در این صورت می‌توانید گزینۀ بسیار مناسبی را برای جوشکاری آهن‌آلات خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید ورق استنلس استیل، تیرآهن نرمال، انواع سپری، پروفیل صنعتی، لوله اسپیرال و سایر مقاطع فولادی مورد نظر خود، تنها کافی است از طریق همین صفحه وارد بخش مربوطه در منوی سایت ثامن تجارت شده و سفارش اینترنتی خود را ثبت نمایید.

مطالب مرتبط