مشاوره و فروش
02191003181

کاربرد میلگرد استیل 316 (قیمت میلگرد استیل 316 + وزن آن)

3 اردیبهشت 1402
3 بازدید

فراوانی کاربرد میلگرد استیل 316 در صنایع مختلف و به خصوص در ساخت و ساز بر کسی پوشیده نیست. امروزه ساخت انواع قطعات و دستگاه ها در صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها با استفاده از میلگردها بسیار رونق دارد و از این میلگرد به عنوان یکی از موثرترین میلگردها در این صنایع یاد می شود. البته میلگرد استنلس استیل 310، میلگرد استیل 430 و میلگرد استیل 303 نیز جزو پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار هستند.

اما چرا ما به این بررسی این میلگرد پرداخته ایم، قیمت میلگرد استیل 316 چقدر است و معتبرترین مرکز فروش میله استیل و میلگرد 316 کجاست؟ با این مقاله از وب سایت ثامن تجارت همراه ما باشید تا به پاسخ این سوالات دست بیابید.

کاربرد میلگرد استیل 316

میلگرد استیل 316 که به آن فولاد زنگ نزم 316 نیز گفته می شود حاصل ترکیبی از چند عنصر از جمله کرئم، نیکل و مولبیدن است. وجود این عناصر سبب شده تا میلگرد مذکور، از میزان استحکام بالایی در برابر حرارت و خورده شدن برخوردار شود. علاوه بر این، ترکیبات ذکر شده، باعث شده تا این محصول نسبت به سایر انواع استیل نظیر استیل 304 دارای خواص مکانیکی بهبود یافته ای باشد. در بخش های قبل هم بیان شد که کاربرد اسن محصول بیشتر در ساخت قطعات و دستگاه های صنایع نساجی است. البته از این محصول در پالایشگاه ها و صنایع نفت و گاز نیز به میزان قابل توجهی، بهره گرفته می شود. اما مهمترین موارد کاربرد این محصول به صورت خلاصه در زیر آورده شده است:

  • استفاده در صنایع غذایی و دارویی
  • استفاده در پروژه های دریایی
  • ساخت انواع دریچه ها و پمپ ها
  • ساخت انواع قطعات کوره
  • ساخت تجهیزات پزشکی
  • تولید مبدل های حرارتی

ویژگی های میلگرد استیل 316

این نکته شاید برایتان جالب باشد که میلگرد استیل 316 را با نام های گرید ضد زنگ غذایی یا گرید دریایی هم می ناسند. این نوع فولاد در برابر خورده شدن به وسیله مواد شیمیایی، اسیدها و شرای دریایی مقاوم است و به همین دلیل در صنایع مورد استفاده قرار گرفته و به نام های مذکور، معروف شده است.

به طور کل ویژگی های اینم محصول عبارت اند از:

  • مقاومت در برابر اکسیداسیون
  • مقاومت در برابر خوردگی در محیط های نمکی به دلیل برخورداری از مولبیدن در ترکیبات خود
  • برخورداری از خواص مکانیکی مناسب
  • برخورداری از استحکام بالا در برابر حرارت و دماهای بالا
  • مقاوم بودن در زمان جوشکاری

البته باید بدانید که قیمت میلگرد فولادی در مقایسه با استیل 304 و … کمی بالاتر است که دلیل آن به همین برخورداری استیل 316 از ویژگی های ذکر ده در بالا بر می گردد.

خواص میلگرد استیل 316

در ین بخش تاز مقاله کاربرد میلگرد استیل 316 به شما خواهیم گفت که این محصول دارای چه خواص مکانیکی و فیزیکی می باشد. چگالی به عنوان یکی از مهم ترین خواص فیزیکی برای رید 36 نیز مطرح می گردد و برابر با 8 در دمانی اتاق است.

در مورد خواص مکانیکی نیز باید بدانید که این فولاد از سختی 79 راکول، 152 ویکرز و 146 برینل برخوردار است. مقاومت کششی تسلیم آن نیز چیزی در حدود 580 مگا پاسکال می باشد. علاوه بر این، به میزان 2 الی 2.5 مولبیدن در این گرید وجود دارد که موجب شده تا مقاومت در برابر خوردگی بالاتر رود.

جدول مشخصات میلگرد استیل 316

این میلگرد دارای مشخصات زیر است و در ترکیبات خود از عناصری که در زیر آمده است، بهره برده اند:

عنصر فسفر کروم گوگرد مولبیدن نیکل کربن سیلیسیوم منگنز
میزان 0.045 درصد 16.5 – 18.5 درصد 0.015 درصد 2 – 2.5 درصد 10 – 13 درصد 0.07 درصد 1 درصد 2 درصد

خرید میلگرد استیل 316

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد کاربرد میلگرد 316 و ویژگی ها و خواص آن صحبت کردیم. همچنین بیان نمودیم که در این محصول از چه عناصری بهره گرفته شده و هر کدام از این عناصر موجب ایجاد یا بالا رفتن چه ویژگی هایی در این محصول گردیده است. همان طور که قبلا هم گفته شده به دلیل وجود همین ویژگی ها، قیمت میلگرد استنلس استیل 316 تا حدودی بالاتر از سایر انواع میلگردها می باشد. اما برای این که بدانید قیمت دقیق این محصول چقدر است باید به وب سایت های معتبری مانند ثامن تجارت سر بزنید و از کارشناسان آن ها برای استعلام قیمت ها راهنمایی بخواهید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه