مشاوره و فروش
02191003181

کاربرد ورق مسی چیست؟

application copper sheet 01
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
20 بازدید

کاربرد ورق مسی: این که ورق مسی را از کجا تهیه کنیم، موضوع بسیار مهمی است. چون ورق مس در تولید انواع تجهیزات الکتریکی به کار رفته و حتما باید دارای کیفیت قابل قبولی باشد. ورق استیل مسی یکی از انواع خاص این ورق است که ویژگی های جالبی را به خود اختصاص داده است. این ورق ها در ابعاد مختلف و ضخامت های متنوعی تولید می شوند تا هم برای تولید انواع ظروف و وسایل تزئینی مورد استفاده قرار گیرند و هم این که بتوان از آن ها در ساخت تجیزات و قطعات کوچک هم استفاده نمود. فروش ورق مس نازک در فروشگاه های مجاز مانند فروشگاه ثامن تجارت در حال انجام است و شما می تواند به صورت اینترنتی نیز سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

کاربرد ورق مسی

ورق مسی از جمله ورق های پرکاربرد است که به جرئت می توان گفت در همه صنایع به کار می رود. این ورق رسانا است و جریان الکتریکی و حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد. ورق های مسی ویژگی های دیگری نیز دارند که باعث شده تا از آن ها در تولید انواع وسایل تزئینی نیز بهره گرفته شود. خرید ورق مسی پامنار و حجم بالای عرضه این محصول در بازار نشان از استقبال خریداران از آن محصول و کاربردهای متعدد آن دارد. در ادامه ویژگی هایی از این محصول که باعث شده تا موارد کاربرد زیادی داشته باشد را به شما معرفی می کنیم.

application copper sheet 02

استفاده از مس در صنعت برق

از مهم ترین موارد کاربرد ورق مس، استفاده از آن در صنعت برق است. ورق های مس را می توان در تولید انواع تجهیزات الکتریکی به کار برد، چون هدایت کننده جریان الکتریکی است و هدایت امواج را نیز به خوبی انجام می دهد. این فلز بخشی اصلی موتورها و تبدیل کننده ها را تولید کرده و در ساخت انواع کابل های برق، کلید و پریزها و … نیز به کار می رود.

کاربرد ورق مسی در هنر

ورق مس را به راحتی می توان با استفاده از یک خودکار علامت گذاری کرد. امروه زنگ و ویژگی های اصلی این ورق موجب شده تا از آن به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی در تولید انواع وسایل تزئینی بهره گرفته شود. این ورق ها هم انعطاف لازم برای این کار را دارند و هم ارزشمند اند. ضمن این که می توان روی طول عمر و دوما بالای آن ها نیز حساب ویژه ای باز کرد.

کاربرد مس در ساخت و ساز

در صنعت ساختمان سازی نیز از مس به میزان قابل توجهی استفاده می شود. استفاده در سیستم های آب رسانی و گرمایی، لوله کشی ها، بام های مسی و … از جمله کاربردهای اصلی این محصول در ساخت و ساز است.

ویژگی های ورق مسی

در این بخش از مقاله کاربرد ورق مسی به شما خواهیم گفت که این محصول دارای چه مزایایی است و چرا در صنعت تا این حد مورد استقبال واقع می گردد.

application copper sheet

ورق مس انعطاف پذیر است

از ویژگی های اصلی ورق مسی انعطاف پذیری آن است. همین عامل می توان تعدد کاربرد ورق مس را به خوبی توجیه کند. چون با این ویژگی امکان فرم دادن راحت به این ورق به سادگی وجود خواهد داشت.

استحکام کششی بالا

ورق های مس در مقابل نیروی کششی مقاومت بالایی دارند. میزان این مقاومت به مدت زمانی که ورق می تواند کشش را تحمل کرده و غییر حالت ندهد، بستگی دارد.

مقاومت در برابر خوردگی

در میان ویژگی های مثبت ورق های مسی، مقاومت آن در برابر خورده شدن و پوسیدگی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این ویژگی امکان استفاده از ورق های مسی در محیط هایی که دارای بخار آب  یا رطوبت هستند را نیز فراهم می کند.

نرم بودن و چرمگی بالا، برخورداری از قابلیت های جوشکاری و ماشین کاری، گرم کاری و سردکاری از دیگر ویژگی های ورق مسی به شمار می آیند. همین ویژگی ها استفاده از آن در صنعت خودروسازی و  تولید انواع قطعات مورد نیاز یک خودرو را میسر می کند.

قیمت ورق مس و برنج

در بخش های قبل بیان کردیم یک کاربرد ورق مسی، تولید وسایت تزئینی است. این کاربرد برای ورق برنجی نیز میسر است. این ورق آلیاژهای مشتق شده از مس هستند. بنا براین به همان ارزشمندی و  پرکاربردی مس می باشند. اگر این سوال که ورق مسی را از کجا تهیه کنیم، در ذهن تان است، باید بگوییم که شما می توانید این محصول را به راحتی از طریق وب سایت های معتبر خریداری نمایید. فروش ورق مسی نازک در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه آنلاین ثامن تجارت انجام می شود و قیمت تعیین شده برای آن ها نیز قابل مقایسه با یکدیگر می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه