مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1625400483 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
8 بازدید

پروفیل صنعتی چیست؟ پروفیل و قوطی یکی از محبوب ترین محصولات آهن آلات و فلزی است که در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و اهمیت بسیار زیادی در صنایع مختلف، مخصوصا ساختمان سازی دارند. پروفیل ها انواع بسیار مختلف و متنوعی دارند و کاربرد های بسیار زیادی در تولید محصولات مختلف در صنایع بسیار و همچنین کارایی های زیادی در صنعت ساختمان سازی دارند و تقریبا در تمامی بخش های مختلف ساختمان سازی به کار می روند.

پروفیل ها اما به دو دسته پروفیل ساختمانی و پروفیل های صنعتی تقسیم بندی می شوند. پروفیل های صنعتی یا پروفیل های سنگین، دسته از پروفیل ها هستند که در اندازه ها و اوزان بالا طراحی می شوند تا بتوان از آنها به راحتی در پروژه های بزرگ، مخصوصا سازه های بزرگ استفاده کرد. در ادامه این مقاله در وب سایت ثامن تجارت، قصد داریم تا شما را به طور کامل با پروفیل های صنعتی، مشخصات آنها و کاربرد های آنها آشنا کنیم.

پروفیل صنعتی یا پروفیل سنگین چیست؟

به مقاطع تو خالی فولادی که در انواع بسیار متنوعی تولید می شوند، پروفیل های گفته می شود. محصولاتی که هر کدام از آنها کاربرد های خاص خودشان را دارند و به طور کلی به دو دسته پروفیل های باز و بسته تقسیم بندی می شوند، برخی از آنها مانند قوطی و لوله پروفیل های بسته هستند که یه مقطع کاملا توخالی هستند و پروفیل های باز نیز دسته ای هستند که جان و بال دارند و به همدیگر متصل نشده اند و باز هستند.

پروفیل های صنعتی یا سنگین، در واقع همان پروفیل های ساده هستند که با اندازه های بزرگ تر و با استحکام و توان باربری بالایی دارند که کاربرد های پروفیل های صنعتی را در برخی از صنایع بیشتر کرده است. در سازه ها و طراحی های غول آسا و بزرگ، به جای پروفیل های ساختمانی از پروفیل صنعتی استفاده می شود که بتوانند وزن سازه را تحمل کند. پروفیل های صنعتی همچنین بسیار ضخیم تر هستند و این باعث می شود که حجم فلز جوش یا Weld Deposit بیشتر شود و کیفیت اتصالش بهتر شود. این نکته باعث می شود که اتصال ها به طور خیلی بهتری انجام بگیرند و روش های نوین اتثال دهی نیز کمک می کنند تا سازه، استحکام بیشتری داشته باشد.

ویژگی های مخصوص پروفیل هاس سنگین

  1. پروفیل های صنعتی، قابلیت جوش کاری بسیار مطلوبی دارند؛ در نتیجه در بسیاری از صنایع خاص، مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. ضخامت بسیار زیادی دارند که این حجم فلز جوش و استحکام را بالا می برد.
  3. داخل این پروفیل ها گاها با بتن پر می شود و به صورت ستون در ساختمان ها و سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. این پروفیل ها نسبت به ظاهر غول آسای خود، وزن کمی دارند و جابجاییشان به سختی که به نظر میرسد نیست.
  5. مقاومتشان در برابر رطوبت و آب هم مناسب است.

ویژگی های پروفیل سنگین

خط تولید پروفیل های صنعتی

تولید پروفیل های صنعتی، مستلزم چند مرحله مهم است که باید به ترتیب انجام بگیرند و باید به ترتیب انجام بگیرند تا پروفیل های صنعتی تولید شوند. در مرحله اول، باید محاسبات مختلف برای عرض مورد نیاز از ورق خام برای تولید محصول انجام می گیرد و بستگی به اندازه پروفیل صنعتی که قصد تولیدشان هست، محاسباتی صورت می گیرد. بعد از آن در مرحله دوم باید دستگاه های قالب که برای عبور ورق از آنها و فالب بندی پروفیل را کالیبره می کنند.

در مرحله سوم باید عملیات جوشکاری را به صورت اتوماتیک انجام داد و جوشکاری های مختلف را در پروفیل ایجاد کرد. پس از جوشکاری نیز در مرحله چهارم، عملیات خنک کاری روی پروفیل صورت می گیرد. در مرحله پنجم و آخر نیز سایزینگ نهایی صورت می گیرد و شکل دهی پایانی آن صورت می گیرد و در انتها نیز برش و انتقال محصول انجام می شود.

مشخصات مکانیکی پروفیل صنعتی

کلاس فولاد (Class)گرید معادل پروفیلاستحکام کششی پروفیل (N / mm2)تنش تسلیمی پروفیل (N / mm2)درصد ازدیاد طولی
S235JRH1.0039360 تا 51023524
S275J0H1.0149460 تا 56027520
S275J2H1.0138460 تا 56027520
S355J0H1.0547470 تا 63035520
S355J2H1.0576470 تا 63035520

قیمت پروفیل صنعتی

یکی از مهم ترین معیار هایی که سازندگان انواع سازه های ساختمانی و عمرانی در انجام دادن پروژه های خود به آن دقت می کنند این است که قیمت اولیه ای که برای هزینه خرید محصولات اولیه مثل پروفیل های صنعتی است که همه تولید کنندگان و مهندسان عمران علاقه دارند که این محصولات را با کمترین قیمت خریداری کنند تا بتوانند هزینه این پروژه ها را پایین بیاورند و این باعث می شود که سود خودشان در پروژه بیشتر شود. اگر قصد خرید پروفیل صنعتی را برای تولید محصولات یا انجام دادن پروژه های خود دارید، می توانید این محصول را با قیمت روز و مناسب در سایت ثامن تجارت، فروشگاه اینترنتی آهن آلات خریداری کنید و هزینه های خود را کمتر کنید.

کاربرد های پروفیل های صنعتی

کاربرد های پروفیل صنعتی

  • در ساخت بیلبورد ها و تابلو های تبلیغاتی بزرگ و کوچکی که در سطح شهر و بین جاده ها می بینیم.
  • به جای ستون در برخی از سازه ها
  • در ساخت خرپا برای سازه های غول پیکر
  • در صنایع خودروسازی و ساخت انواع ماشین آلات.
  • استفاده وسیع از پروفیل های صنعتی در صنایع نظامی

پروفیل صنعتی مرکب

پروفیل ها معمولا به دو روش نورد سرد یا نورد گرم تولید می شوند و روش هایی هستند که همه ما آنها را می شناسیم. اما وقتی یک پروفیل را با هر دو روش نورد گرم و سرد تولید کنند، پروفیل مرکب تولید می شود. این پروفیل که به آن پروفیل کامپوزیتی نیز گفته می شود، در بازار به ویژگی های زیر مشهور است.

1: پروفیل های صنعتی مرکب در برابر خوردگی، رطوبت و فرسودگی مقاومت بسیار بالایی دارند و برای مناطقی که رطوبت در هوا بسیار است، کاربرد های زیادی دارند.

2: وزن پروفیل مرکی نبسبت به قوطی صنعتی معمولی کمتر است و در مجموع، گزینه بهتری برای استفاده از سازه هیا بسیار بزرگ است.

3: پروفیل صنعتی مرکب با یک قابلیت غیر کشسانی تولید می شود و یکی از مهم ترین کاربرد های این خاصیت این است که مقاومت بیشتری برای این پروفیل در برابر زلزله و حفاظت بیشتر از ساختمان ایجاد می کند.

خرید پروفیل های صنعتی در ثامن تجارت

اگر نیاز به پرفیل های صنعتی مختلف دارید و میخواهید این محصول کاربردی را برای خود خریداری کنید، می توانید خرید آن را در ثامن تجارت؛ مرجع خرید اینترنتی انواع آهن آلات و پلیمر ها انجام دهید و با این خرید انواع پروفیل صنعتی را با بالاترین کیفیت، قیمت روز و با ابعاد مختلف خریداری کنید و در هزینه و زمان بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه