مشاوره و فروش
02191003181

کاربرد پروفیل زد چیست؟

852350 image1640692127 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

پروفیل زد یکی از محصولات مهم در صنعت ساخت و ساز است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته. کاربرد پروفیل زد در پروژه های مرتبط با ساخت و ساز و عمرانی آنقدر زیاد و گسترده شده که عرضه و تقاضای این محصول را به میزان زیادی افزایش داده است. سایت ثامن تجارت یکی از سایت های معتبر در زمینه عرضه مستقیم و فروش اینترنتی محصولاتی از این دست است. انواع پروفیل مقاطع باز (پروفیل z) در این سایت به فروش می رسد که اطلاعات مربوط به آن ها در همین سایت قابل مشاهده می باشد. در این نوشتار ما در مورد کاربردهای مهم این محصول مطالب مفیدی را ارائه می کنیم و به شما می گوییم که چرا باید در خرید چنین محصولی نهایت دقت را داشته باشید.

به نقل از ویکی پدیا

پروفیل یا نیم‌رخ یا رُخ‌نما (به انگلیسی Profile) از نظر واژگان به معنای مقطع ثابت و طول بسیار است که در اصطلاح ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی برای قطعات فولادی به‌کار می‌رود، که به اشکال گوناگون ساخته می‌شود.

کاربرد پروفیل زد 

امروزه پروژه های عمرانی بزرگی در همه دنیا در حال اجرا هستند. به خصوص در کشور ما که در این صنعت و مقاوم سازی سازه های ساختمانی به پیشرفت های مهمی دست یافته است. پروفیل زد از جمله محصولات مورد استفاده در این صنعت است که مطابق با مطالب بخش قبلی، نیاز است تا شما با کاربردهای دقیق و موارد صرف آن آشنا شوید.

به طور کلی مهم ترین کاربرد پروفیل زد در ساخت سقف مرغداری ها و باشگاه های ورزشی و انبارها است. اما این پروفیل بیشتر جهت اجرای سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل زد سوله نامی است که به دلیل این نوع استفاده برای افراد اهل فن آشنا است. البته به این محصول “پرلین زد” هم گفته می شود.

تحمل بارهای کشش 

تحمل بارهای کشش کاربرد پروفیل زد به حساب می آید. توانایی پرلین زد در تحمل این نوع بارها منجر به استفاه از این محصول در مکان های مختلف است. این خاصیت باعث اطمینان صاحبان و طراحان پروژه های عمرانی از انتخاب پرلین زد به عنوان جزئی از سازه خود می گردد.

کمک به مقاومت چارچوب فلزی 

چارچوب فلزی با استفاده از پرلین زد می تواند به شکل فوق العاده موثری مقاوم گردد. تا جایی که تحمل آن در برابر وقوع حوادث غیر مترقبه ای مانند طوفان های ناگهانی مورد تایید قرار می گرد. علاوه بر این پرلین زد کمک می کند تا بر اثر فرستایش خاک نیز آسیب زیادی به پیکره سازه تحمیل نشود.

کیفیت بالای محصول نهایی 

این مورد را شاید بتوان به عنوان مهم ترین کاربرد پروفیل زد معرفی کرد. اما این محصول چگونه بر کیفیت تولیدات نهایی تاثیر می گذارد؟ پاسخ این سوال به امکان استفاده از انواع پیچ، بولت ها و مهره ها بر می گردد. در واقع به کارگیری این تجهیزات سبب می شود تا علاوه بر نظارت و رفع معایب احتمالی به شکل راحت تر، امکان تعویض قطعات هم فراهم شود.  بنابراین در هر زمان می توان از کیفیت محصول اطمینان حاصل نمود.

جدول وزن پروفیل زد

weight (kg/m) thickness (mm) Z dimension (mm) Size
وزن یک متر (kg/m) ضخامت h3 h2 h1 سایز
5.172 2 23 60 180 18
6.423 2.5 23 60 180 18
6.815 2.5 23 60 200 20
8.128 3 23 60 200 20
7.208 2.5 23 60 220 22
8.599 2 23 60 220 22

بازیافت راحت (مهم ترین کاربرد پروفیل زد برای محیط ریست) 

به دلیل این قابلیت پروفیل زد می توان آن را به عنوان محصول سازگار و وفق داده شده با محیط زیست، معرفی نمود. مسلما بازیافت پرلین زد، امکان استفاده از آن در ساخت و تولید سایر تجهیزات را فراهم کرده و ترکیبات آن به سادگی به چرخه تولید بر می گردد.

حمل و نقل پروفیل زد

حمل و نقل پروفیل زد چگونه است؟ 

روش و همچنین راحتی حمل و نقل یک محصول به وزن آن و همچنین سایز و ابعاد آن محصول بستگی دارد. در صورتی که حمل و نقل این محصول با رعایت نکات ایمنی انجام شود، هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود. با توجه به ویژگی ها و کاربردهای ذکر شده در این بخش حتما متوجه اهمیت دقت برای انتخاب این محصول شده اید. چرا که در صورت محصولات نامرغوب و بی کیفیت احتمال به بار آمدن خسارات جدی، دور از انتظار نیست.

قیمت پروفیل زد 

در بخش قبل از مقاله “کاربرد پروفیل زد” از سایت ثامن تجارت، در مورد اهمیت رعایت نکات امنیتی در حمل و نقل پرلین زد صحبت کردیم. آن چه که موضوع این بخش یعنی قیمت را با حمل و نقل پروفیل زد مرتبط می کند، همان وزن و ابعاد پرلین زد است. این فاکتورها به همراه ضخامت، در ارتباط مستقیم با وزن محصول هستند. در نتیجه هر چه وزن پروفیل زد بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.شما با مراجعه به سایت ثامن تجارت، علاوه بر مشاهده محصولات مختلف مانند پروفیل 20 زد 2 میل، می توانید قیمت پروفیل z این محصولات را نیز مشاهده کرده و ضمن مشورت با کارشناسان ما، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

 

سوالات متداول

مهم ترین کاربرد پروفیل زد چیست؟

به طور کلی مهم ترین کاربرد پروفیل زد در ساخت سقف مرغداری ها و باشگاه های ورزشی و انبارها است.

مهم ترین مزیت پروفیل زد چیست؟

بازیافت راحت (مهم ترین مزیت آن برای محیط ریست)

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه