مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1640367679 1
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
14 بازدید

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که پروفیل z چیست و دلیل نام گذاری آن چه چیزی می تواند باشد. پروفیل z از نظر وزن، سایز و ضخامت در انواع مختلفی ساخته می شود. در این مقاله از سایت ثامن تجارت نحوه نصب پروفیل زد، مشخصات فنی و استاندارد پروفیل Z، اساس مقطع پروفیل Z و قیمت آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین به شما خواهیم گفت که این محصولات در کجا به کار می روند و چرا اصلا به آن پروفیل z گفته می شود.

پروفیل z چیست؟

پروفیل Z به عنوان یکی از مقاطع ساختمانی با ابعاد و مشخصات فنی گوناگونی ساخته می شود. این محصول توانایی قابل توجهی در تحمل بار داشته و به گونه ای ساخته شده است که بتوان از آن در سازه های مختلف استفاده کرد. غالبا برای ساخت سقف سوله ها، سالن های ورزشی، پارکینگ ها، استخرهای سرپوشیده و … کاربرد دارد.  داشتن وزن کم، طول عمر بالا و نصب آسان از جمله ویژگی های این محصول است.

مشخصات فنی  و استاندارد پروفیل  Z چیست؟

در این بخش از مقاله سایت ثامن مشخصات فنی پروفیل Z را توضیح خواهیم داد. به طور کل استاندارد پروفیل Z مانند استاندارد ایران و استاندارد اروپا تعریف شده است تا تولید کنندگان این محصول بتوانند از آن ها پیروی کنند. پیروی کردن از این استانداردها به معنای دارا بودن کیفیت محصول نهایی است تا خریداران مطمئن باشند تا محصول مورد نظر در مقابل شکستگی و ایجاد اسیب، مقاوم هستند.

وزن پروفیل z 

وزن پروفیل به طور معمول چیزی در حدود 4 تا 10 کیلوگرم است. در ساخت و سازها و به خصوص درساخت ساختمان های چند طبقه، تلاش بر این است تا فشار وارده به پیکره ساختمان تا حد امکان کاهش یابد. تولید و استفاده از پروفیل Z رسیدن به هدف را ممکن ساخته است.

بررسی ضخامت پروفیل Z 

از نظر ضخامت بسته به نوع کاربری پروفیل، از ابعاد مختلف آن استفاده میشود. البته این ابعاد بسیار به هم نزدیک هستند به طوری که گستره ابعاد این محصول از 2 تا 5 میلی متر تعیین شده است.

بازه ارتفاع پروفیل Z 

در مورد ارتفاع هم همه چیز بستگی به نوع به کارگیری پروفیل دارد. این محصول از این نظر هم در انواع گوناگونی ساخته شده که بازه آن از 140 میلی متر تا 300 میلی متر متغیر است.

طول پروفیل Z چه قدر است؟

معمولا این نوع پروفیل ها را با دو طول متفاوت می سازند. پروفیل های Z با طول 6 متر و 12 متر در بازار موجود هستند.

large image1640367642

کاربرد پروفیل z چیست؟

مهم ترین کاربر  پروفیل Z در صنعت ساختمان، به کارگیری آن در زیرسازی سقف های شیب دار است. در این سازه ها از پروفیل z یا نیم رخ آن استفاده میشود. به طوری که اسکلت فلزی سازه با پروفیل های جدا ساخته شده و در نهات به صورت کاملا یکپارچه به هم وصل می شوند.

سایر کاربردهای این پروفیل در ادامه نام برده شده اند:

  • استفاده در صنعت کشتی سازی
  • ساخت ریل های قطار
  • ساخت پل
  • استفاده در اسکلت های فولادی

اصلی ترین مزایای پروفیل z 

تحمل بارهای کششی از ویژگی های مثبت این محصول است. به همین دلیل از آن در انجام پروژه های مهم و بزرگ استفاده می شود.

پروفیل z را می توان به سادگی بازیافت کرد. این ویژگی به حفظ محیط زیست و استفاده از این محصول برای ساخت محصولی دیگر کاربرد فراوانی دارد.

اما اگر از ما بپرسند که مهم ترین مزیت پروفیل Z چیست خواهیم گفت که امکان استفاده از این محصول در مناطق زلزه خیز برترین ویژگی آن است. استحکام ساختمان ها و سازه هایی که از تیرهای ساخته شده با این محصول استفاده می کنند، بسیار بالا بوده و در نتیجه خطر ریزش و خرابی ساختمان در مناطق زلزله خیز به شدت پایین خواهد بود.

نحوه نصب پروفیل Z چگونه است؟

با توجه به ساده بودن ساختار این محصول، نصب آن ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود. دلیل این امر عدم نیاز به تجهیزات و ماشین آلات پیچیده برای نصب آن است. اما مراحل نصب پروفیل Z چیست زمانی نوبت به نصب پروفیل Z می رسد که بخش های اصلی سازه مانند تیرها و ستون ها به خصوص ستون های میانی در جای خود قرار گرفته باشند. در این مرحله تیرهای پروفیل Z در محل اصلی خود نصب می گردند. این اتصال توسط پیچ و مهره انجام می گیرد.

قیمت پروفیل z و خرید آن

حال که به پاسخ سوال اصلی مقاله یعنی پروفیل Z چیست رسیدید، بهتر است تا در مورد نحوه خرید و قیمت این محصول پر کاربرد هم اطلاعاتی را به دست آورید.  اگر سری به سایت ثامن تجارت بزنید خواهید دید که این محصول با ابعاد و ویژگی های مختلف به فروش گذاشته اند. به عنوان مثال پروفيل 18 زد 3 ميل

قیمت تقریبی هر کدام از این محصولات را می توان در همین سایت مشاهده کرد. اما پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت دقیق این محصولات با کارشناسان مجرب این شرکت در تماس باشید.

منبعapple.stackexchange.com :

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه