مشاوره و فروش
02191003181

گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد؟

852350 image1642063514 1
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
39 بازدید

گسکت فلزی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ این سوالی است که ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا به ان بپردازیم. در راستای رسیدن به پاسخ به این سوال باید اطلاعاتی در مورد اینکه تولید گسکت فلزی چگونه است؟ واشر اسپیرال چیست و قیمت گسکت اسپیرال هم به دست آورید. اگر در مورد این که گسکت چیست سوال کنید، به شما می گوییم که گسکت در واقع نوعی درزبند است که جهت آب بندی فلنج ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد نوع خاصی از این گسکت ها خواهیم پرداخت.

گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد؟ 

گسکت اسپیرال یا گسکت اسپیرال وند مانند همه انواع گسکت ها جهت آب بندی بین فلنج ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گسکت ها ساختار داخلی مناسبی دارند و همین عامل سبب شده تا از آن ها در صنایع و تولیدات مختلف استفاده شود. ممکن است با شنیدن نام واشر اسپیرال ب تفاوت میان آن با گسکت اسپیرال فکر کنید. در این مورد باید به شما بگوییم که این دو نام در واقع به یک محصول اتلاق می شوند و در کل گسکت اسپیرال جهت ممانعت از نشتی در سیستم ها به کار می رود.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مشخصات و ویژگی های این نوع خاص از گسکت ها صحبت کنیم.

ساختار گسکت اسپیرال چگونه است؟

گسکت اسپیرال وند دارای دولایه است. این محصول تشکیل شده است از فلز و نوعی مواد نرم که کار آن ها پر کردن لایه ها با ضخامت یکسان می باشد. لایه های مذکور به این صورت هستند که یکی از جنس فولاد ضد زنگ و دیگری از موادی مانند گرافیت، تفلون یا ازبست ساخته شده است. این که لایه دوم از چه موادی ساخته شود بستگی به محل نصب و به کارگیری گسکت دارد.

لایه های گسکت به صورت حرف V روی یکدیگر قرار گرفته اند. در واقع می توان گفت که این لایه به دور یکدیگر تابیده شده اند. همین شکل لایه ها به تحمل فشار بیشتر توسط گسکت ها کمک می نماید.

گسکت ها دو رینگ داخلی و خارجی هم دارند. رینگ داخلی در واشر اسپیرال باعث می شود تا آب بندی به درستی انجام شده و از طرفی فلنج دچار خوردگی نشود. در مورد رینگ خارجی هم می توان گفت که این رینگ جهت جای گیری مناسب در فلنج و افزایش دقت در نصب، اهمیت دارد. اطلاعاتی که در این بخش در اختیار شما قرار گرفت، تا حدودی به شما گفت که گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد.

پارامترهای موثر بر انتخاب گسکت اسپیرال وند 

پارامترهای مختلفی می توانند به شما در انتخاب گسکت اسپیرال وند مناسب کمک کنند. از جمله این پارامترها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد گسکت (بخش های داخلی و خارجی آن)
  • دمای موجود
  • فشار
  • مواد و متریال

مشخصات فنی گسکت اسپیرال 

در این بخش از مقاله “گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد” مشخص می کنیم که در هنگام خرید باید به چه مشخصاتی از گسکت توجه کنید و این مشخصات در کجا به جه شکل بر روی گسکت نمایش داده شده است.

شخصات، به صورت موردی در زیر آمده است و شما در تصویر زیر می توانید هر کدام از این موارد را ببینید. مشخصات فنی گسکت ها عبارت اند از:

  1. حلقه داخلی گسکت
  2. نام و مشخصات کارخانه ای که گسکت را ساخته است.
  3. متریال و مواد تشکیل دهنده حلقه داخلی (این مواد عبارت اند از استیل، تفلون و کربن استیل)
  4. متریال تشکیل دهنده دور رینگ که می تواند استیل یا تفلون باشد
  5. رینگ میانی گسکت
  6. حلقه خارجی
  7. سایز و کلاس گسکت
  8. ابعاد استاندارد

نگهداری گسکت

نکات مورد توجه برای نگهداری گسکت اسپیرال وند

اگر بخواهیم مهم ترین نکته در مورد  نگهداری گسکت اسپیرال وند را ذکر کنیم باید دمای حداکثری براساس هر کدام از متریال به کار رفته در حلقه گسکت را بررسی کنیم.

حداکثر رنج دمایی

متریال حلقه های گسکت

760°C

استنلس استیل 304

760°C

استنلس استیل 316L

متریال فیلر

523°C

گرافیت

260°C

PTFE

متریال حلقه مرکزی

538°C

کربن استیل

متریال حلقه داخلی

760°C

استنلس استیل 304

760°C

استنلس استیل 316L

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، نوع مواد به کار رفته در حلقه های گسکت هر چه باشدف باید دمای متناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

قیمت گسکت اسپیرال وند 

اینکه گسکت اسپیرال چیست و چه مشخصاتی دارد در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. خرید این محصول هم مانند هر نوع محصول دیگر باید از فروشگاه های معتبر و سایت های قابل اعتماد انجام گیرد. چرا که استفاده از گسکت نامرغوب می توان هزینه ها و خسارات سنگینی را به بار آورد.برای استعلام قیمت این محصول می توانید با کارشناسان سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید و ثبت سفارش خود را از این سایت انجام دهید.

منبع :specialistsealingproducts.co.uk

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه