مشاوره و فروش
02191003181

واشر فلزی چیست؟ ( واشرها را چگونه اندازه گیری می کنند)

852350 image1641967149 1
3 اردیبهشت 1402
19 بازدید

در میان انواع ابزار و یراق آلات احتمالا نام واشر به گوشتان به مراتب خورده است و این سوال برایتان مطرح شده که واشر فلزی چیست؟ واشر در اصل حلقه ای است که معمولا از جنس فلزی یا پلاستیکی ساخته می شود. عمده استفاده آن، در ایجاد فاصله میان پیچ و مهره و سطح کار است. ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت به معرفی واشر و انواع واشر فلزی و متریال های دیگر مثل واشر پلاستیکی نسوز خواهیم پرداخت و کاربرد این نوع واشر را برای تان به طور کامل شرح می دهیم.

واشر فلزی چیست؟ 

واشرهای ساخته شده از جنس فلز به فراوانی در بازار یافت می شوند. این واشرها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام در جای خود پرکاربرد هستند. واشرها را از جنس پلاستیک نیز می سازند که برای هرز نبودن و چکه نکردن شیرهای آب مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی واشرها با ضخامت و قطر داخلی و خارجی متفاوت ساخته می شوند. از طرفی دیگر واشرها باید با پیچ و مهره مورد استفاده در ساخت یک محصول نیز متناسب باشند. علاوه براین، ایجاد تناسب و هماهنگی واشرها با بار و میزان خورندگی موجود و همچنین جنس سطح کار هم حائز اهمیت است.

واشرها را چگونه اندازه گیری می کنند؟ 

نحوه اندازه گیری واشر در کاربرد، روش استفاده و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. به طور معمول برای انجام این کار چند فاکتور را مورد توجه قرار می دهند. موارد زیر در فرایند اندازه گیری واشرها موثر است و نیاز است تا این موارد سایزبندی شوند.

  • اندازه قطر درونی واشر
  • قطر بیرونی واشر اندازه گرفته می شود
  • اندازه ضخامت واشرها
  • قوس تراش لبه های واشر نیز از درجه بالایی برخوردار بوده و میزان آن اندازه گیری می شود.
  • علاوه بر موارد بالا میزان قوس تراش سطح واشر نیز باید مشخص گزدد

مهم ترین کاربرد واشر فلزی چیست؟ 

تا به اینجای مقاله به شما توضیحاتی در مورد این که واشر فلزی چیست، ارائه داریم، در ادامه مقاله نیز سعی داریم تا اصلی ترین کاربردهای واشرهای فلزی و همینطور واشرهای غیر فلزی را به شما بگوییم.

کاربردهای اصلی واشرهای فلزی عبارت اند از:

  • برطرف کردن لقی و حرکت نا به جای پیچ یا مهره
  • اتصال دو سطح یا صفحه تخت را مکان پذیر می نماید
  • افزایش استحکام پیچ و مهره ها
  • توزیع فشار پیچ و مهره به شکل یکنواخت

در ادامه در مورد این کاربردها، صحبت خواهیم کرد.

اتصال سطوح با واشر فلزی

 

اتصال سطوح با واشر فلزی 

واشرهای فلزی می توانند دو سطح تخت را به یکدیگر متصل کنند. برا برقرار این اتصال لازم است تا واشرها زیر سرپیچ یا بر روی مهره نصب شوند. این امر استحکام بالایی را برای اتصالات در پی خواهد داشت.

ممانعت از حرکت پیچ و مهره ها 

اگر از ما بپرسند که اصلی ترین ویژگی و کاربرد واشر فلزی چیست، قطعا به این مورد اشاره خواهی کرد. به طور کل در برقراری اتصال، حرکت حرکن، چرخش و پیچش قطعه های کار بر روی یکدیگر و همچنین جلوگیری از حرکت کردن پیچ ها و مهره ها در جای خود، بسیار مهم و حیاتی است. به واشرهای انجام دهنده این کار، واشر قفل هم گفته می شود. این نوع واشرها به اشکال مختلفی ساخته شده اند که شامل مدل ستاره ای، موجی و حلقه ای هستند.

توزیع فشار به صورت یکنواخت

استفاده از واشر فلزی برای توزیع فشار یکنواخت به خصوص در زمان سفت شدن پیچ و مهره به سطح ضروری است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که جنس سطح کار از چوب باشد. در این حالت بدون استفاده از واشر فلزی احتمال دفورمه شدن، ترک برداشتن یا حتی ایجاد شکستگی در چوب وجود خواهد داشت.

نحوه خرید واشر فلزی 

اگر در مورد واشر فلزی اطلاعات کافی نداشتید، قطعا با مطالعه این مقاله به تعریف مناسبی از آن دست یافته اید و در حال حاضر به خوبی می دانید که واشر فلزی چیست. در این مقاله سعی شد تا به شما در مورد کاربردهای واشر فلزی هم اطلاعاتی داده شود.در صورتی که می خواهید این محصول را خریداری کنید، می توانید سری به سایت ثامن تجارت بزنید. در این سایت ضمن مشاهده قیمت انواع محصولات و و خرید انواع واشر فلزی یا واشر پلاستیکی امکان خرید به صرفه آن ها نیز فراهم شده است.

منبع : nationalbolt.com

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه