مشاوره و فروش
02191003181

وزن لوله گالوانیزه چقدر است؟ | جدول وزن لوله گالوانیزه

852350 image1641456735 1
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
15 بازدید

چه قصد حمل بار سنگین لوله را دارید و چه در حال طراحی یک سیستم پشتیبانی هستید، درک وزن لوله گالوانیزه بسیار مهم است. دلیل شما هر چه باشد، این سوال برای شما پیش می آید که وزن لوله گالوانیزه فولادی و آهنی چقدر است. برای این مقاله از مجموعه ثامن تجارت، تحقیقات به روز را جمع آوری کردیم تا به سؤال شما به طور کامل پاسخ دهیم.

برای محاسبه وزن لوله به سه مورد از ابعاد زیر نیاز دارید: قطر داخلی، قطر خارجی، ضخامت دیواره و طول. همچنین، شما به چگالی مواد مورد نظر نیاز دارید. برای یافتن وزن کل می توانید 4 تا 8 درصد وزن اولیه لوله گالوانیزه را اضافه کنید. به طور کلی، سه راه اصلی برای استفاده از اطلاعات بالا برای محاسبه وزن لوله وجود دارد:

  1. از معادله وزن لوله استفاده کنید
  2. از نمودار وزن لوله استفاده کنید
  3. از یک ابزار محاسبه آنلاین استفاده کنید

برای اطلاع از جزئیات محاسبه وزن لوله گالوانیزه فولادی و آهنی، ادامه این مقاله را بخوانید. این راهنما شامل همه چیزهایی است که برای بدست آوردن تخمین بسیار خوبی از وزن کل لوله بر حسب طول نیاز دارید. برای جمع بندی به چند سوال مرتبط پاسخ می دهیم.

فرمول محاسبه وزن لوله گالوانیزه چیست؟

بخش‌های فرعی زیر معادله ساده ‌شده وزن لوله برای فولاد و آهن و یک معادله پیچیده‌تر را ارائه می‌کند که برای همه انواع فلز لوله کار می‌کند.

هنگامی که قطر داخلی و ضخامت دیواره لوله خود را تعیین کردید، می توانید از محاسبه وزن لوله که در زیر بازتولید شده است استفاده کنید. بر اساس این مقاله توسط انجمن ملی توزیع کنندگان لوله، معادله فولاد به شرح زیر است:

پوند در هر پا = 10.69 x (قطر بیرونی بر حسب اینچ – ضخامت دیوار به اینچ) x ضخامت دیوار بر حسب اینچ

ثابت 10.69 چگالی فولاد در هر فوت مکعب است. خوشبختانه طبق این نمودار، فولاد و آهن هر دو دارای چگالی یکسان 490 پوند بر فوت مکعب هستند. این به این معنی است که معادله بالا برای آهن و فولاد کار خواهد کرد.

هنگامی که ارزش پوند به ازای هر فوت را محاسبه کردید، سپس می توانید آن عدد را در تعداد کل فوت لوله مورد نظر ضرب کنید تا مجموع نهایی را بر حسب پوند بدست آورید.

نکته ای در مورد چگالی فلز

بسته به اینکه می‌خواهید مقدار پوند به ازای هر پا چقدر دقیق باشد، ممکن است بخواهید از معادله پیچیده‌تری استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد چگالی فلزات مختلف را در نظر بگیرید.

این تغییر در چگالی به خوبی در این نمودار از جعبه ابزار مهندسی نشان داده شده است. این نشان می دهد که در حالی که آهن و فولاد اساسی هر دو دارای چگالی 490 پوند بر فوت مکعب هستند، چگالی این فلزات بسته به منشأ آنها متفاوت است.

آیا گالوانیزه وزن اضافه می کند؟

بله، گالوانیزه وزن لوله های شما را افزایش می دهد. این فرآیند یک پوشش فلز روی به بیرون لوله اضافه می کند. بسته به آرایش دقیق فلز، ضخامت این پوشش می تواند بین 3 تا 7 میل باشد.

از آنجایی که این فلز اضافی وزن اضافه می کند، بدست آوردن مقادیر دقیق برای لوله گالوانیزه نیاز به محاسبه آن پوشش دارد.

نتیجه گیری

لوله گالوانیزه اغلب برای تامین آب از یک مکان به محل دیگر استفاده می شود. این استفاده را می توان هم در خطوط تامین و هم در خطوط زباله در مناطق زندگی و کار یافت. علاوه بر این، لوله همچنین می تواند برای حمل آب به آبیاری و سایر اهداف صنعتی استفاده شود. مراقب باشید، یک لوله گالوانیزه در نهایت در وسط زنگ می‌زند، بنابراین برای بسیاری از کاربردهای حرکت آب منطقی نیست. همچنین لوله گالوانیزه مصالح ساختمانی مناسبی برای پروژه هایی است که آب و هوای زیادی را شاهد خواهند بود. این شامل نرده ها، داربست ها و سیستم های ناودانی است. در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت به نحوه محاسبه وزن لوله گالوانیزه فولادی و آهنی پاسخ دادیم. امیدوارم که مطالبی مفید و کاربردی برای شما بوده باشد. موفق باشید!

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه