مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1631649651 1
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
33 بازدید

آلومینیوم، یکی از مشهور ترین عناصر شیمیایی موجود در جدول تناوبی عنصرها است که دارای عدد اتمی 13 است و با نماد Al مشخص میشود. این عنصر نقره ای رنگ، در عین حال که انعطاف پذیر است به شکل سنگ معدن بوکسیت وجود دارد. یکی از علت هایی که باعث محبوبیت این عنصر شده است وزن محدود و مقاومت بسیار خوب آن در مقابل اکسیداسیون است.

قیمت میلگرد آلومینیوم و کیفیت بالای آن باعث شده که یکی از محصولات پرکاربرد پس از فلز آهن بشمار آید. این عنصر اکثرا در ساخت درب و پنجره های تک جداره، درب و پنجره های دوجداره  و حتی سه جداره مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت کلی می توان گفت که این ماده یکی از عناصری می باشد که در موارد مختلفی مانند صنعت و ساختمان سازی کاربرد دارد. استفاده در حمل و نقل، بسته بندی، لوازم خانگی و خطوط انتقال الکتریسته از جمله کاربردهای آلومینیوم می باشد.

یکی از ویژگی های آلومینیوم خالص این است که ساختار نرمی دارد و در عین حال ضعیف می باشد. اضافه کردن مقدار مشخصی مس، منیزیم، منگنز، سیلیکون و … می تواند در زمینه های مختلفی شرایط آلیاژ آلومینیوم را فراهم کند. اما ما در ادامه این مطلب از سایت ثامن تجارت می خواهیم درمورد وزن و سایز میلگرد آلومینیوم با شما صحبت کنیم.

نحوه محاسبه وزن مخصوص آلومینیوم

وزن مخصوص یک ماده، از نسبت وزن ماده به حجم آن بدست می آید که با نماد γ نشان داده میشود. فرمول وزن مخصوص یک ماده به صورت زیر است :

γ= ƿ. G

γ = وزن مخصوص ماده،

ƿ = جرم واحد حجم یا به عبارت دیگر چگالی و

g = شتاب جاذبه زمین است که معادل 9.8 می باشد.

وزن مخصوص آلومینیوم 2700 کیلوگرم بر متر مربع می باشد.

جدول وزن و سایز میلگرد آلومینیومی

وزن میلگرد آلومینیوم

محاسبه وزن و جدول وزن میلگرد مهم ترین قسمت های برای محاسبه قیمت میلگرد و یا فولادهای آلیاژی است.

موادآلومینیومی در آلیاژهای مختلف تولید میشود که یکی از پرکاربردترین آنها در صنعت سری 7000 و 6000 و 5000 است که در مقطع های گرد، چهار گوش و ورق ساخته میشود. البته اندازه استاندارد مقاطع گرد و چهارگوش به طول 3 متر می باشد. میلگردهای آلومینیومی استحکام خوبی دارند و می توانند بارهای با وزن زیاد را تحمل کنند.

زمانی که آلیاژی میشوند، مقاومت آنها تقریبا با فولاد برابری می کند. در دماهای بسیار زیاد در حدود 200 تا 250 درجه سانتی گراد آلیاژ های آلومینیوم تمایل دارند که استحکام خود را از دست بدهند. اما در دمای های زیر صفر تا جایی که شکل پذیری آنها حفظ شود، استحکامشان نیز افزایش پیدا می کند. که البته این موضوع آلومینوم را به عنوان یک آلیاژ برای دماهای پایین مناسب می داند. انعطاف پذیری آن به این معنی است که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، دارای انعطاف پذیری مناسبی است و در جاهای مختلفی می توان از آن استفاده کرد.

خرید میلگرد آلومینیومی در سایز استاندارد

سایت ثامن تجارت یکی از بهترین مراکز فروش انواع میلگرد آلومینومی با قیمت مناسب است در صورتی که می خواهید این محصول را در اندازه و سایز مختلف خریداری کنید می توانید به صفحه خرید میلگرد آلومینیومی مراجعه کنید و پس از مشاهده جدول وزن و سایز میلگرد آلومینیوم محصول مورد نظر خود را با توجه به کاربرد آن سفارش دهید.

منبع : stetsons.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه