مشاوره و فروش
02191003181

انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان (انواع میلگرد آجدار)

852350 image1638215666 1
3 اردیبهشت 1402
4 بازدید

انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان یک مقاومت فشاری بتن فوق العاده است. بتن استحکام کششی نسبتا ضعیفی دارد. نیروی بسیار کمتری برای ترک بتن با خم کردن یا پیچاندن آن نسبت به خرد کردن بتن مورد نیاز است. برای افزایش مقاومت کششی بتن، از میلگرد استفاده می شود. مجموعه ثامن تجارت در این مقاله به بررسی انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان می پردازد. با ما همراه باشید

انواع میلگرد

میلگرد اروپایی

نقطه قوت میلگرد اروپایی هزینه آن است. میلگرد اروپایی که عمدتاً از منگنز ساخته شده است، از نظر خمشی کم‌ مقاوم ‌ترین نوع میلگرد است. در حالی که کار با آن آسان است، معمولاً برای استفاده در مناطقی که دچار زلزله می شوند و یا برای پروژه هایی که نیاز به یکپارچگی ساختاری قابل توجهی از میلگرد آن دارند، توصیه نمی شود.

میلگرد سیاه (کربن فولادی)

متداول ترین میلگرد، میلگرد “سیاه” در هر نوع و مقیاس پروژه به استثنای چند مورد استفاده می شود. بزرگترین ضعف میلگرد سیاه خوردگی آن است. هنگامی که میلگرد خورده می شود، ترک خوردگی و شکستن بتن اطراف آن گسترش می یابد. برای شرایطی که میلگرد ممکن است در معرض رطوبت یا اشباع آب باشد، گزینه های بهتری نسبت به میلگرد سیاه وجود دارد. با این حال، با توجه به نسبت ارزش، استحکام کششی، میلگرد سیاه بهترین میلگرد موجود است.

میلگرد با روکش اپوکسی

این نوع میلگرد، میلگرد مشکی با روکش اپوکسی است. استحکام نساجی یکسانی دارد، اما 70 تا 1700 برابر در مقابل خوردگی مقاوم‌ تر است. با این حال، پوشش اپوکسی فوق العاده ظریف است. هرچه آسیب بیشتر به پوشش وارد شود، مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد.

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه تنها چهل برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم است، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه دشوارتر است. از این نظر ارزش بیشتری نسبت به میلگرد با روکش اپوکسی دارد. با این حال، حدود 40٪ گرانتر از میلگرد با روکش اپوکسی است.

پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)

GFRP یک کامپوزیت بسیار شبیه فیبر کربن است. در نتیجه، خم شدن میدان در هنگام استفاده از GFRP مجاز نیست. از این نظر، GFRP یک میله تقویت کننده بتن بی نظیر است. در حالی که قیمت آن ده برابر بیشتر از میلگرد با روکش اپوکسی است، بسیار سبک است.

میلگرد استنلس استیل

میلگرد فولادی ضد زنگ گرانترین میلگرد موجود است که حدوداً هشت برابر قیمت میلگرد با روکش اپوکسی است. همچنین بهترین میلگرد موجود برای اکثر پروژه ها می باشد. با این حال، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه شرایط به جز منحصر به فردترین شرایط، اغلب بیش از حد است. اما، برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند، میلگرد فولادی ضد زنگ 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم است. نسبت به سایر انواع میلگرد یا میلگردهای مقاوم در برابر ژ خورندگی مقاومت بیشتری در برابر آسیب دارد.

مراحل تولید میلگرد

برای تولید میلگرد ابتدا شمش ها را با استفاده از جک هیدرولیک در دمای 1100 درجه سانتیگراد به صورت ردیفی قرار می دهند و زمانی که شمش ها در کوره قرار می گیرند با گردابی نورد در دمای بالا آماده می شوند. شمش ها با رسیدن به دمای مورد نظر جهت نورد به خط تولید ارسال می شوند. سپس شمش ها روی رول ها پخته شده و به مرحله بعد هدایت می شوند.

قیمت انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان

هزینه میلگرد را می توان بر اساس هر تن تخمین زد. هنگام خرید در هر تن، می توانید حدود 150 میلگرد شماره 4 به طول 20 فوت و میلگرد 96 تهیه کنید و این بهترین راه برای خرید میلگرد خواهد بود؛ زیرا بهترین قیمت را برای شما به ارمغان می آورد. هزینه فولاد از ماه به ماه و حتی روزانه متفاوت است. شما می توانید در فروشگاه ثامن تجارت از آخرین قیمت میلگرد آجدار و ساده مطلع شوید. سپاس گذارم که تا پایان این مقاله با موضوع انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان، ما را همراهی کردید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه