مشاوره و فروش
02191003181

انواع واشر و کاربردهای آن

852350 image1641966001 1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

واشرها با کاربری بسیار زیاد برای استفاده در صنایع مختلف ساخته می شوند. انواع واشر لاستیکی نسوز و کاربردهای آن موضوعی است که ما به دلیل همین کارد بالا، برای این مقاله از سایت ثامن تجارت انتخاب کرده ایم. انواع واشرها اعم از واشرهای پلاستیکی، واشر لاستیکی حلقه ای، واشر فلزی، انواع واشر بشقابی و … در بازار موجود هستند تا با توجه به کاردشان برای ساخت و استحکام بخشی به محصولات مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. ما در این سری از مقالات ثامن تجارت به بررسی این واشرها و انواع و کاربردهای آن ها می پردازیم. پس پیشنهاد می کنیم که تا انتهای نوشتار پیش رو، ما را همراهی نمایید.

انواع واشر و کاربردهای آن 

پیش از ان که به معرفی انواع واشرها بپردازیم بهتر است تا به شما بگوییم که واشر چیست. واشر قطعه ای ساخته شده از جنس فلز یا پلاستیک است. این محصول عمدتا با هدف ایجاد اتصال میان دو سطح یا بالا بردن استحکام پیچ و مهره متصل شده به سطح، مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از انواع واشرها در بخش قبل به شما معرفی شده اما انواع دیگری از این محصول نیز وجود دارند که برترین آن ها عبارت اند از: واشرهای تخت، واشر ضربه گیر، واشر فنری و واشر برجسته.

واشر سیل کننده 

در این بخش واشر سیل کننده به عنوان یکی از انواع واشر و کاربردهای آن مورد بررسی قرار می گیرد. آن چه که لازم است در مورد این واشر بدانید، این است که واشر سیل کننده لایه ای از جنس نئوپرون دارد. به همین دلیل از آن برای سیل کنندگی یا همان آب بندی مورد استفاده می شود.

نحوه اب بندی به این صورت که یک لایه فلزی در کنار پیچ وجود دارد و نئوپرون مذکور به واسطه این لایه، عمل مهر و موم کردن را انجام می دهد. همچنین این واشر یک لایه لاستیکی هم دارد که برای دمپ شدن ارتعاشات می شود.

واشر فنری از انواع واشر و کاریردهای آن 

وجود لرزش و ارتعاش می تواند باعث باز شدن اتصالات و یا تکان خوردن پیچ و مهره ها شود. این مورد بسته به محصول مورد نظر می تواند خسارت مالی و شاید جانی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. واشرهای فنری به افزایش مقاومت پیچ و مهره در برابر این ارتعاشات کمک می کنند واشرهای فنری دارای خاصیت فنری هستند که در نتیجه این خاصیت استحکام اتصالات را نیز در پی خواهند داشت.

خاصیت فنری که درباره آن صحبت شد، توسط ایجاد یک شیار بر روی حلقه واشر به وجود آمده است. به طوری که لبه های واشر بالاتر از بدنه آن قرار می گیرد.

واشر تخت ضربه گیر 

از دیگر انواع واشر تخت و کاربردهای آن خوب است تا واشر تخت ضربه گیر را نیز مورد بررسی قرار دهیم. کاربرد و ویژگی اصلی این نوع واشر از نام آن هم مشخص است. اگر یک واشر معمولی دارای قطر خارجی بیشتری را در اختیار داشته باشید، در واقع همان واشر تخت ضربه گیر را ساخته اید. به طور کل دلیل ضربه گیر بودن این واشر، سطح تماس بیشتر و کمک به توزیع فشار مناسب تر است.

واشر قفل کننده گوه ای 

واشر قفل کننده به معنای واشری است که از تکان خوردن و حرکت نا به جای پیچ و مهره در جای خود جلوگیری می کند. واشر قفل کننده گوه ای واشری است ک در بخش میانی خود دارای گوه است و از آن برای مقاوت در برابر ارتعاشات شدید استفاده می شود.

واشر بشقابی

واشر بشقابی 

واشر بشقابی استیل به عنوان نوعی دیگر از انواع واشر و کاربردهای آن در این بخش مورد بحث قرار می گیرد. واشرهای ساخته شده از استنلس استیل، دارای خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خورده شدن است. این نوع واشرها به طور کل به دو سری A و B تقسیم بندی می شوند که تفاوت آن ها در میزان ضخامت آن ها است.

خرید انواع واشرها 

انواع خرید واشر پلاستیکی و کاربردهای آن اصلی ترین موضوع مورد بررسی در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت است. واشرهای تخت، بشقابی، گوه ای و … در اینجا ورد بررسی قرار گرفت. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات و خرید آن ها می توانید به سایت ما مراجعه نمایید. انواع محصولات مرتبط با وضوع این مقاله در این سایت با قیت مناسب و با بالاترین کیفیت به فروش می رسد. پس برای ثبت سفارش همین حالا اقدام کنید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه