مشاوره و فروش
02191003181

انواع کاسه نمد و کاربرد های آن برای خودرو

852350 image1641972105 1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
45 بازدید

کاسه نمد به عنوان قطعه مورد نیاز برای روغن کاری شفت ها و یاتاقان ها در سیستم های هیدرولیکی شناخته می شوند. به دلیل نیاز به این قطعه در این سیستم ها جهت کار کرد درست و مناسب و دریافت نتیجه مطلوب، کسب اطلاع در مورد آن ضروری است. برای خرید کاسه نمد می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام به خرید کاسه نمد نموده و همچنین از قیمت کاسه نمد نیز مطلع شوید.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از قطعات کاربردی در صنایع، کاسه نمد ها می باشند که این قطعه دارای انواع و جنس های مختلفی نیز می باشد. برای انتقال نیرو در موتور و یا دیگر وسایل ها، از شفت استفاده می کنند که برای روان کار کردن شفت باید روغن کاری شوند چرا که شفت حرکتی دورانی دارد. با توجه به اینکه انواع سایز کاسه نمد در بازار وجود دارد، شما می توانید خرید کاسه نمد را از فروشگاه ثامن تجارت انجام دهید. در اصل از نمد برای جلوگیری از نشت روغن در شفت موتور و تجهیزات استفاده می کردند که به مرور با رشد صنعت، به صورت حلقه هایی در آمدند که به آن ها کاسه نمد می گویند. از کاسه نمد ها در موتور و در کنار قطعاتی مانند بلبرینگ، پلوس، کمک فنر، پیستون، شیر فرمان، و سوپاپ ها طراحی و استفاده می شوند.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد

کاربرد کاسه نمد

در اصل به صورت کلی کاربرد کاسه نمد در این است که از آن ها در سیستم های متحرک که حرکات دوار، نوسانی، رفت و برگشتی دارند استفاده می کنند.

  1. حرکت دوار: در این نوع سیستم جهت چرخش برای آب بندی بسیار مهم می باشد و شفت ها ممکن است که در جهت ساعتگرد یا پاد ساعتگرد و یا در هر دو جهت می چرخند.
  2. حرکت نوسانی: در این نوع حرکت، شفت در یک قوس با یک زاویه معین نوسان می کند.
  3. حرکت رفت و برگشت: شفت به صورت رفت و برگشت وارد محفظه شده و خارج می شود.

مشخصات فنی کاسه نمد

در یک تقسیم بندی کاسه نمدها را بر اساس ظاهر با استفاده از حروف لاتین از یکدیگر جدا می کنند. به عنوان کاسه نمد هایی که با حرف S جدا می شوند، برای استفاده در محیط هایی هستند که هیچ گونه آلودگی در آن ها وجود ندارد.کاسه نمدهای نوع SN برای نگهداری روغن هستند و مورد استفاده از آن ها زمانی است که فشارهای متوسطی به کار وارد می آید. این کاسه نمدها دارای یک بخش کوتاه با انعطاف پذیری بالا می باشد.

کاسه نمد x برای آب بندی سیالات است و روان کاری زیادی از خود نشان نمی دهد. کاسه نمد v هم برای محیط های تمیز و با فشارهای نرمال مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع وظیفه آن ها آب بندی گریس است.

لبه کاسه نمد

کاسه نمد ها با یک لبه انعطاف پذیر به تولید می رسند که جنس آن ها الاستومری می باشد که در ساختار کاسه نمد ها طراحی به گونه ای می باشد که در آن شفت های دوار امکان آب بندی بسیار مناسبی نیز دارند.

پوسته فلزی

تولید کنندگان با تست و آزمایشی که داشته اند، به این نتیجه رسیده اند که کاسه نمد ها باید دارای سختی بالایی باشند و در اصل لازم و ضروری دانسته اند که سختی را در پوسته خود داشته تا در نشیمنگاه خود به خوبی متصل شوند.

مشخصات فنی کاسه نمد

فنر

فنر موجود در کاسه نمد ها، مکمل لبه کاسه نمد برای تقویت آب بندی می باشد.

انواع کاسه نمد

با توجه به کارایی کلی کاسه نمدها، انواع آن ها را می توان به دلیل تفاوت در ساختار ظاهری و به عنوان مثال شکل لبه های آن ها شناسایی کرد. البته این تفاوت در ظاهر به کارایی هر کاسه نمد در جای مخصوص خود کمک می کند. به طور کلی می توان گفت که تفاوت در همین شکل لبه ها، بر آب بندی قطات موثر است. این تفاوت به عوامل مختلفی بر می گردد که مهم ترین آن ها عبارت اند از سرعت شفت، فشار و دمای موجود و آیتم های دیگر.

کاسه نمد می توان در محیط ای مختلف برای سیالات گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال برای محیط های روغنی، گریس یا حتی شیر و سایر مواد خوراکی.

کاسه نمد خودرو

از انواع کاسه نمد می توان کاسه نمد خودرو را مورد بررسی قرار داد. به طور کلی کاسه نمدها در سیستمهای متحرک مورد استفاده می گیرد. همچنین هر قسمتی از خودرو که با روغن کار کرده یا به آن نیازمند است، به کاسه نمد هم نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال در فرمان، ترمز و همه بخش های انتقال دهنده قدرت در خودرو.

کاسه نمد پلوس نوعی از این کاسه نمدها است که در بخش زیر به آن می پردازیم.

کاسه نمد پلوس

این نوع کاسه نمد از پلاستیک ساخته شده و محل قرار گیری آن در جایی است که پلوس و دیفرانسیل ا یکدیگر در تماس و تلاقی هستند. وجود این بخش در خودرو برای قرار گیری پلوس و جعبه دنده در جای خود، بسیار ضروری است. در نظر داشته باشید که در جای گذاری این قطعه باید نهایت توجه را داشت. چرا که اصابت ضربات محکم چکش، به حد قابل توجهی موجب کاهش طول عمر کاسه نمد و نیاز به تعویض آن می شود.

کاسه نمد پلوس

کاسه نمد گیربکس

از دیگر انواع کاسه نمدها می توان به کاسه نمد گیربکس اشاره کرد. این کاسه نمد در محورهای ورودی و خروجی دیفرانسیل خودرو قرار می گیرد و وظیفه ان ممانعت از روغن ریزی و نشت آن است. در این جا باید توجه شما را به نوعی کاسه نمد مارپیچ جلب کنیم. اما کارایی این نوع کاسه نمد چیست؟

این نکته را در ذهن داشته باشید که تعویض و جا نمایی کاسه نمدها به سادگی انجام نمی شود. بلکه شامل زمان و هزینه زیادی می گردد. به همین دلیل است که در اغلب موارد از کاسه نمدهای مارپیچ شکل جهت جلوگیری از خورده شدن کاسه نمدها استفاده می شود. همچنین این نوع کاسه نمد نیاز به تعویض کاسه نمد گیربکس را به حداقل می رساند.

قیمت کاسه نمد

با توجه به این که در حال حاضر قیمت ابزار الات و یراق آلات در حال نوسان است، نمی توان قیمت دقیقی برای انواع کاسه نمد اعلام نمود. اما اگر بخواهید قیمت این محصولات را به صورت انلاین و لحظه ای ببینید، ما به شما پیشنهاد می دهیم تا از فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت کمک بگیرید. کارشناسان ما به صورت آنلاین و تلفنی در حال پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید و قیمت اناوع محصولات ارائه شده در این سایت هستند.

انواع کاسه نمد در صنعت

کلام آخر

دانستن اینکه کاسه نمد چیست و چه کاربرد هایی دارد برای اهل حرفه های این حوزه بسیار مهم می باشد و اهمیت زیادی دارد. در قطعات صنعتی چیزی که اهمیت زیادی دارد در این است که باید تمامی قطعات تولید شده با بهترین کیفیت ساخته و تست شده باشند. شما می توانید جهت خرید کاسه نمد از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام نموده و با خرید بدون واسطه و عمده هزینه کمتری در قبال خرید کاسه نمد ها پرداخت نمائید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه