مشاوره و فروش
02191003181

مشخصات انواع ورق استیل 304 نگیر

Types of 304 steel sheets
3 اردیبهشت 1402
6 بازدید

انواع ورق استیل 304 از جمله انواع فولاد ضدزنگ بوده که بر اساس سطح و شکل ظاهری به ورق استیل 304 مات، براق و خشدار تبدیل می‌شود. بدون شک  قیمت ورق استیل 304 نگیر در هر کدام از مدل‌ها متفاوت بوده و شما برای استعلام قیمت به روز این محصول توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید. قبل از مطالعه در مورد انواع ورق‌های استیل گرید 304 توانسته به مقاله «ورق استیل 304 چیست؟» مراجعه کنید.*

انواع ورق استیل 304

این محصول را با توجه به داشتن حالت و ظاهر سطحی به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌کنند که در ادامه در مورد انواع آن‌ها توضیح می‌دهیم.

ورق استیل 304 براق

ورق‌های براق که با نام دیگر BA شناخته می‌شود از جمله پرکاربردترین ورق‌ استیل 304 به شمار می‌آید و برای ایجاد ظاهری براق برای آن از فرایند پولیش‌کاری استفاده می‌کنند. به دلیل ظاهر شفاف این محصول از آن در کاربردهای که ظاهر اهمیت زیادی دارد، استفاده می‌کنند. ولی قیمت ورق استیل 304 نگیر از دیگر مدل‌ها بالاتر است.

ورق استیل 304 مات

این نوع مانند ورق استیل قبلی دارای ظاهری شفافف و براق نیست و به دلیل دارا بودن ظاهری مات دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی است. از انواع ورق استیل 304 مات برای کاربردهایی که ظاهر اهمیت بالا ندارد، از آن استفاده می‌کنند و به دلیل پایین بودن قیمت ورق استیل 304 محبوبیت بالای دارد.

ورق استیل 304 خشدار

همانطور که از نام این محصول پیداست این نوع ورق دارای سطحی با شیار بوده و از این رو به راحتی آلودگی و چربی را نشان نمی‌دهد. از جمله موارد استفاده از آن مانند ساخت ساعت مچی و جواهرات است.

ورق ضد زنگ 304

کاربردهای انواع ورق استیل 304

  • تولید ظروف آشپزخانه
  • تجهیزات فرآوری مواد غذایی و لبنی
  • ساخت مبدل حرارتی
  • ساخت تجهیزات تولید دارویی
  • ساخت فنر و مهره
  • تولید انواع لوله
  • پنل معماری
  • انواع اتصال دهنده‌ها.

مشخصات انواع ورق استیل 304

این محصول دارای 18٪ کروم و 8٪ نیکل بوده که از این رو گاهی با نام قدیمی 18/8 شناخته می‌شود. این نوع ورق استیل یک نوع گرید آستینی محسوب شده که در ادامه در مورد مشخصات ورق استیل 304 توضیح می‌دهیم.

ماشین کاری

فولاد ضد زنگ 304 قابلیت ماشینکاری خوبی دارد و فرایند ماشین‌کاری را می‌توان با استفاده از قوانین زیر افزایش داد:

  1. لبه‌های برش باید تیز نگه داشته شوند. لبه های مات باعث سخت شدن بیش از حد کار م‌ شوند.
  2. برش‌ها باید سبک اما به اندازه کافی عمیق باشند تا از سخت شدن کار با سوار شدن بر روی سطح مواد جلوگیری کنند.
  3. تراشه‌شکن‌ها باید به کار گرفته شوند تا به اطمینان حاصل شود که دسته‌ها از کار خارج نمی‌شوند.
  4. رسانایی حرارتی پایین آلیاژهای آستنیتی منجر به تمرکز گرما در لبه‌های برش می‌شود. این بدان معناست که خنک کننده‌ها و روان کننده‌ها ضروری هستند و باید در مقادیر زیاد استفاده شوند.
مشخصات ورق استیل 304 نگیر

جوشکاری انواع ورش استیل 304

عملکرد جوش فیوژن برای فولاد ضد زنگ 304 هم با پرکننده و هم بدون پرکننده عالی است. الکترودهای پرکننده توصیه شده برای فولاد ضد زنگ 304، درجه 308 است. قطعات جوشی سنگین ممکن است به بازپخت پس از جوش نیاز داشته باشند. در صورتی که عملیات حرارتی پس از جوش امکان پذیر نباشد می‌توان از درجه 321 استفاده کرد.

مقاومت در برابر خوردگی

انواع ورق استیل 304 دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی در محیط‌های مختلف و هنگام تماس با انواع خورنده مختلف است. خوردگی حفره ای و شکافی می‌تواند در محیط‌های حاوی کلرید رخ دهد. ترک خوردگی تنشی توانسته در دمای بیش از 60 درجه سانتیگراد به وجود آید.

مقاومت در برابر حرارت

فولاد ضد زنگ 304 تا 925 درجه سانتیگراد مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. با این حال، انواع ورق استیل 304 در صورت نیاز به مقاومت در برابر خوردگی در آب، در دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی‌شود. در این مورد ورق استیل 304L به دلیل مقاومت در برابر بارش کاربید بهترین گزینه است.

در مواردی که مقاومت بالا در دماهای بالاتر از 500 درجه سانتیگراد و تا 800 درجه سانتیگراد مورد نیاز است، درجه 304H توصیه می شود. این ماده مقاومت در برابر خوردگی آبی را حفظ خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

استیل 304 به عنوان فولاد ضد زنگ آستنیتی نگیر شناخته شده که به دلیل داشتن ویژگی‌های مطلوب و وجود آلیاژ‌های نیکل و کروم در ساختار خود در صنایع گوناگونی قابل استفاده است. انواع ورق استیل 304 مات، براق و خشدار با توجه به مشخصات سطح آن در سه دسته تقسیم‌بندی می‌کنند. شما برای اطلاع از قیمت ورق استیل 304 توانسته با کارشناسان فروش سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید. همچنین می توانید از قیمت ورق مس باهنر، قیمت ورق برنز، قیمت ورق سیاه، ورق گالوانیزه و سایر محصولات نیز مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه