مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1641982875 1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
29 بازدید

لاستیک ها د صنایع مختلف و به خصوص برای خودروها کاربرد فراوان دارند. لاستیک منجید دار یکی از انواع لاستیک ها است که ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت قصد بررسی آن را داریم. اما به چه لاستیکی منجید دار می گویند و در کل منجید دار بودن یک لاستیک به چه معنا است؟ ورق منجید دار و واشر منجید دار چیست و در چه مواردی استفاده می شوند؟ این ها سوالاتی هستند که در این نوشتار به آن ها پاسخ خواهیم داد.

لاستیک منجید دار

شاید این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که اصلا منجید چیست؟ به طور کل منجید دار بودن یک لاستیک به معنای این است که از نخ کتان در ساختار لاستیک استفاده شده. این نخ دار یا منجید دار بودن لاستیک به استحکام بالای محصول کمک ویژه ای می کند. به عبارتی دیگر به دلیل انعطاف پذیر بودن لاستیک ها نیاز است تا از استحکام مناسب آن ها اطمینان حاصل شود. این امر با به کار گیری نخ کتان یا الیاف مصنوعی صورت می پذیرد.

ویژگی های لاستیک منجید دار

ما در مورد بارزترین ویژگی لاستیک های منجید دار که همان استحکام بالای این محصول بود توضیحاتی ارائه دادیم. اما سایر ویژگی های این لاستیک را می توان به صورت زیر نام برد:

  • هدایت و انتقال حرارت پایین
  • لاستیک ها منجید دار عایق الکتریکی هستند
  • مقاومت بالا در برابر اشعه های مضر
  • مقاومت بالا در برابر سایش و فرسوده شدن
  • کشش مناسب لاستیک
  • انعطاف پذیری بالا

کاربردهای مهم لاستیک منجید دار 

زمانی که نام لاستیک را می شنویم ناخود آگاه به یاد لاستیک اتومبیل می افتیم. اما کاربرد لاستیک ها فقط برای استفاده در صنایع خودرو سازی نیست. در این بخش از مقاله ثامن تجارت به شما می گوییم که از لاستیک ها و به خصوص لاستیک منجید دار برای چه مواردی می توان استفاده نمود.

برخی از این کاربردها به صورت موردی و برخی دیگر از آن ها با توضیحات کامل در این قسمت به شما ارائه می شود.

  • به کارگیری این نوع لاستیک برای جلوگیری از امواج و اشعه های مضر مانند اشعه uv
  • ممانعت و تقلیل لرزش و ارتعاشات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات مختلف به خصوص آن هایی که دارای فنر در ساختار خود هستند.
  • از لاستیک ها منجید دار می توان به عنوان کف پوش در مکان هایی که لغزنده و لیز هستند استفاده نمود.

لباس های ایمنی به لاستیک نیاز دارند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید لباس های محافظ بدن در برابر مواد شیمیایی و به طور کل لباس های ایمنی دارای لاستیک های مخصوص هستند. با توجه به ویژگی های لاستیک منجید دار که در بخش قبل ذکر شد، این لاستیک ها گزینه های مناسبی برای استفاده در این لباس ها می باشند.

ضربه گیری با لاستیک 

یکی دیگر از کاربردهای لاستیک ها استفاده از آن ها در تولید ضربه گیر است. مقاومت بالا و انعطاف پذیری مناسب این لاستیک ها به جلوگیری از ورود ضربه و فشار به سطوح زیرین می انجامد.

تولید واشر آب بندی 

از دیگر کاربردهای لاستیک منجید دار می توان به تولید واشرها جهت انجام اب بندی اشاره نمود. به طور کل واشرها برای توزیع یکنواخت فشار حاصل از پیچ ها و مهره ها به کار می رود. تولید پروفیل پنجر با این نوع لاستیک و همچنین استفاده از این لاستیک ها در صنایع اتومبیل سازی نیز جزو کاربردهای مهم لاستیک های منجید دار است.

ورق منجید دار چیست؟ 

بهتر است تا مجال صحبت در مورد محصولات منجید دار پیش آمده، در مورد ورق منجید دار نیز مطالب را بیان کنیم. ورق منجید دار در واقع محصول اولیه ای است که برای تولید انواع لاستیک و واشر منجید دار مورد استفاده قرار می گیرد. ضد فرسایش بودن، منعطف بودن و ضد اب و نسوز بودن، ویژگی های مهم این نوع ورق است. این نوع ورق ها به صورت عمده در بازر قابل خریداری هستند.

واشر منجید دار

واشر منجید دار چیست؟ 

در بخش قبل از همین مقاله از فروشگاه سایت ثامن تجارت در مورد کاربرد واشرها توضیحاتی را ارائه دادیم و به شما گفتیم که می توان از لاستیک منجید دار برای تولید واشر نیز استفاده کرد. واشر منجید دار در واقع واشری است که با توجه به طراحی خاص خود به افزایش مقاومت برای اتصال مناسب لوله ها و ممانعت از ریختن سیالات و نشتی، مورد استفاده قرار می گیرد.به طور کل می توان گفت که این نوع واشر تمام ویژگی های مثبت لاستیک و ورق منجید دار را به خود اختصاص داده و از آن ها در جهت کارایی بهتر، استفاده می نماید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه