مشاوره و فروش
02137163

آنالیز ابعاد ورق استیل

Steel sheet dimensions 02
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
32 بازدید

ابعاد ورق استیل با توجه به ضخامت، طول و عرض آن مشخص می‌شود. انواع ورق استیل در ابعاد، ضخامت و گرید گوناگون به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و خواص بهداشتی در صنایع غذایی، ساخت لوازم خانگی، صنعت عمران و … کاربرد دارد. در صورتی که شما برای پیشبرد پروژه خود نیاز به خرید این محصول دارید، توانسته برای خرید و اطلاع از قیمت ورق استیل با مشاوران فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

ورق استنلس استیل چیست؟

ورق استیل نوعی ورق فلزی است که از آلیاژ فولاد و کروم ساخته شده است. اگرچه ضخامت ورق استیل ضد زنگ متفاوت بوده اما معمولاً ضخیم‌تر از ورق فلزی یا فویل است، اما نازک‌تر از ورق فلزی است. ضخامت از جمله پارامترهای بوده که ابعاد ورق استیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با افزایش میزان ضخامت، ابعاد آن نیز بیشتر می‌شود.

به طور کلی ورق فولادی ضد زنگ یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی موجود است. ورق استنلس استیل نه تنها بادوام و مقرون به صرفه است، بلکه کار با آن نیز نسبتاً آسان است. توانسته از آن در پروژه‌های مختلف از کاربردهای صنعتی بزرگ گرفته تا صنایع الکترونیکی پیچیده و تقریباً در همه حوزه‌ها استفاده کرد.

ورق استنلس استیل

خواص ورق استیل

یکی از مزایای اولیه ورق‌های استیل، مقاومت نسبتا بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی در مقایسه با سایر انواع فلزات است. این کیفیت به فولاد ضد زنگ اجازه می‌دهد تا در کاربردهای دریایی یا لوله‌کشی که انتظار می‌رود فولاد کربنی معمولی زنگ بزند، مقاومت کند. مناسب بودن قیمت ورق استیل نیز از جمله مهم‌ترین خواص آن به شمار می‌آید. در ادامه شما را با خواص و مزایای آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

 براق و سخت بودن

فولاد ضد زنگ، فولادی است که حداقل 10.5 درصد کروم دارد. محتوای کروم آن موجب شده تا به فلز خاصیت ضد خوردگی و ضد لک بدهد. عنصر کروم، همراه با عنصر کربن و به همراه سایر عناصر آلیاژی به آن اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است مقاومت فلز به ساختار شیمیایی آن بستگی دارد و برخی مواد شیمیایی می‌توانند بدون توجه به ترکیب آن به فلز آسیب برسانند. با این حال، ورق استنلس استیل  بهترین مقاومت در برابر خوردگی و لکه با مشخصات زیبایی و دوام دارد.

موجود بودن ضخامت ورق‌ها تا ¼ اینچ  و متنوع بودن ابعاد ورق استیل

ورق فولادی ضد زنگ ممکن است بسیار نازک بوده و ضخامت آن تنها به ¼ اینچ می‌رسد. ضخامت با واحد گیج اندازه گیری می‌شود هر چه عدد گیج بیشتر باشد، ورق نازک‌تر است. در ضمن با افزایش مقدار ضخامت،ابعاد آن نیز افزایش پیدا می کند.

موجود بودن انواع ورق استیل در گریدهای گوناگون

  • سری 200 آستنیتی: این سری از کروم، کربن، منگنز و/یا نیکل ساخته شده است. سخت شدن این سری امکان پذیر است، اما یک عیب آن عدم مقاومت آن در برابر خوردگی است.
  • آستنیتی سری 300: بین سری 200 و سری 300، فولاد زنگ نزن آستنیتی حدود 70 درصد از فولاد ضد زنگ تولید شده را تشکیل می‌دهد. سری 300 انعطاف پذیرترین، جوش پذیرترین و مقاوم‌ترین در برابر خوردگی در بین انواع ورق استیل است. محبوب ترین گرید 304 است که اغلب A2 Stainless نامیده می‌شود. 18٪ کروم و 8٪ نیکل در استیل 304 وجود دارد که 18/8 نامگذاری شده است.
  • مارتنزیتی: این گرید بسیار قوی بوده و ماشینکاری آن آسان است، اما در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد. ابعاد ورق استیل مارتنریتی با نوع فریتیک متفاوت است.
  • فریتیک: ورق استنلس استیل فریتی نسبت به آستنیتی در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد.
انواع ورق استیل

ابعاد ورق استیل

ورق استنلس استیل در ابعاد مختلفی وجود داشته در ابعادی مانند 1 * 2 متر، 1٫25 * 2٫50 متر، 1٫22 *2٫44 متر، 3 * 1٫5 متر، 1٫5 * 6 متر و 2 * 6 متر به تولید می‌رسند. همه این ابعاد، ضخامت‌های متنوعی دارند و عرض آن‌ها به صورت 100، 125 و 150 سانتی‌متر در بازار موجود است. البته که ورق استیل فابریک در اندازه 200 * 100 سانتی‌متر، 250 * 125 سانتی‌متر و 122 * 244 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. ابعاد ورق استیل در جدول زیر بهتر نشان داده شده است:

ردیف وزن (گرم) ضخامت (میلی متر) عرض (میلی متر) طول (میلی متر)
۱ ۶۴۰۰ ۴۰ صدم ۱۰۰۰ ۲۰۰۰
۲ ۸۰۰۰ ۵۰ صدم ۱۰۰۰ ۲۰۰۰
۳ ۱۶۰۰۰ ۱ ۱۰۰۰ ۲۰۰۰
۴ ۳۲۰۰۰ ۲ ۱۰۰۰ ۲۰۰۰
۵ ۲۵۰۰۰ ۱ ۱۲۵۰ ۲۵۰۰
۶ ۵۰۰۰۰ ۲ ۱۲۵۰ ۲۵۰۰

کاربرد ورق استیل

با توجه به این که ضخامت‌ها و انواع گردهای گوناگونی از ورق استیل ضد زنگ وجود دارد، توانسته از آن در صنایع زیر استفاده کرد:

  1. معماری
  2. ساخت و ساز
  3. خودرو
  4. پزشکی
  5. آشپزخانه‌ها و ساخت لوازم خانگی
  6. صنایع سنگین
  7. انرژی.

نتیجه‌گیری

ورق استیل استلنس از جمله ورق آهنی بوده که دارای مقدار کمی از کربن و آلیاژهای دیگری است. انواع گریدهای ورق استیل کاربردهای متنوعی دارد از جمله در ساخت لوازم خانگی، تزیینات دکوراسیون و غیره استفاده می‌شود. سطحی صاف، براق، ضد زنگ و مقاوم به خوردگی از خصوصیات آن است که ضخامت آن در ابعاد ورق استیل نقش ویژه‌ای دارند. عواملی مانند طول، عرض، ضخامت، وزن و ابعاد از پارامترهای مهم در قیمت ورق استیل بگیر و نگیر است. از این رو شما برای اطلاع از نرخ ورق استنلس استیل با توجه به ویژگی‌های مورد نظر توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط