مشاوره و فروش
02137163

صفحه ستون برای سه طبقه

852350 image1641624618 1
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
127 بازدید

 خرید صفحه ستون برای سه طبقه ساختمان جزء مواردی است که به طور معمول در آغاز پروژه مورد ارزیابی قرار می گیرد. آن چه که در این خصوص باید مد نظر مهندسان و طراحی پروژه های عمرانی قرار گیرد، ابعاد، وزن و ضخامت صفحه ستون است. علاوه بر این، قیمت صفحه ستون هم از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که نقش مهمی در تعیین قیمت کلی پروژه خواهد داشت. اگر می خواهید در مورد صفحه ستون مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان سه طبقه اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله از وب سایت ثامن تجارت که به همین موضوع اختصاص داده شده است را از دست ندهید.

صفحه ستون برای سه طبقه 

مطالق با مطالب پیشین، مشخصات و ویژگی های صفحه ستون تا حدودی مشخص کننده نوع و میزان نیاز به صفحه ستون در یک ساختمان است. مسلما هر چه قدر که تعداد طبقات یک سازه بیشتر شود، نیاز به صفحه ستون و در کنار آن سایر تجهیزات از قبیل ماشین آلات، مصالح و ابزارهای مختلف، بیشتر احساس می شود.

به دلیل ساخته شدن صفحه ستون با ضخامت های گوناگون، این عامل یکی از موارد مشخص کننده میزان نیاز به صفحه ستون تلقی می گردد.

صفحه ستون های با ابعاد بالاتر معمولا دارای ضخامت بیشتری هم هستند. ما در بخش های بعدی از این مقاله سایت ثامن تجارت به بررسی ویژگی های مذکور و سایر مشخصات صفحه ستون ها خواهیم پرداخت.

نقشه ساختمان های سه طبقه

درست است که ساختمان های سه طبقه بنا به متراژ و نقشه خود ساخته و طرح ریزی می شوند. اما به طور معمول این ساختمان ها دارای یک زیر زمین، طبقه همکف و طبقه اول هستند. طبقه زیرین این ساختمان ها مطابق با آن چه در ساختمان های حال حاضر رایج است، به صورت پارکینگ طراحی می شود. اکثر کارفرمایان بر ساخت یک سوئیت میهمان در این بخش از ساختمان، اتفاق نظر دارند. در ساختمان های سه طبقه ای که دوبلکس هستند، بالاترین طبقه را معمولا به اتاق خواب ها اختصاص داده و سایر بخش های ساختمان را در طبقه همکف طراحی می کنند. اما به هر حال طراحی به هر صورتی که باشد خرید صفحه ستون برای سه طبقه یکی از الزامات اساسی به شمار می رود.

ابعاد صفحه ستون برای سه طبقه 

قبلا هم گفتیم که صفحه ستون ها با مشخصات فنی گوناگونی ساخته می شوند تا بنا به نیاز مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات از لحاظ ابعاد هم به صورت های مختلفی ساخته می شوند. مهم ترین ابعادی که رای صفحه ستون ها در نظر می گیرند عبارت اند از:

  • صفحه ستون های 30 در 30
  • صفحه ستون های 40 در 40
  • صفحه ستون های 50 در 50

در این میان ابعاد و فشار وارد شده بر صفحه ستون از سمت ستون و سایر اجزای ساختمان، با رابطه مستقیمی وجود دارد. به طوری که در زمان نیاز به تحمل فشار بیشتر برای صفحه ستون، نیاز است تا ابعاد بزرگتری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

اتصالات صفحه ستون

اتصالات صفحه ستون 

بیس پلیت ها در حالت کلی دارای دو نوع اتصال هستند. اتصالات گیردار و اتصالات مفصلی. اتصال گیردار در صفحه ستون برای سه طبقه با استفاده از انکربولت ها برقرار می شود. این نوع بولت ها کمی بلندتر در نظر گرفته می شوند تا صفحه ستون امکان چرخش به صورت ناخواسته را نداشته باشد. از طرفی دیگر اتصالات مفصلی به گونه ای هستند که در ساختمان های با بیش از یک طبقه، باعث کاهش بسیار زیاد نیروی کششی موجود میان ستون و بیس پلیت می شوند. هر دو نوع اتصال مذکور، به انتقال نیروی برشی و نیروی فشاری وارده از سوی ساختممان به فونداسیون کمک می نمایند.

ضخامت صفحه ستون برای ساختمان های سه طبقه

در مقالات پیشین از وب سایت ثامن تجارت نیز در مورد صفحه ستون برای ساختمان های دارای بیش از یک طبقه صحبت کردیم. در اینجا با توجه به موضوع مقاله که “صفحه ستون برای سه طبقه” است، در مورد اهمیت ضخامت این محصول در ساختمان های دارای سه طبقه یا بیشتر مطالبی را بیان نمودیم. ضخامت صفحه ستون هم به تحمل پذیری بیشتر در برابر فشار و بار ساختمان توسط بیس پلیت کمک می کند. در صفحه ستون های با ابعاد 50 در 50، به دلیل بزرگتر بودن ابعاد نسبت به سایر انواع بیس پلیت، ضخامت بالاتری نیز در نظر گرفته شده و همین امر باعث شده تا استحکام بالاتری برای این نوع بیس پلیت در نظر گرفته شود.

منبع : tablelegsonline.com

مطالب مرتبط