مشاوره و فروش
02191003181

کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی چیست‌؟

852350 image1641716519 1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
10 بازدید

کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی چیست و چرا صنعتگران برای تولید این محصولات اهمیت زیادی قائل هستند؟ این ها سوالاتی است که در مورد پروفیل ها می توانند مطرح شوند. پاسخگویی به چنین سوالاتی، شما را در انتخاب محصولات مورد نیازتان یاری می دهد. به همین دلیل ما در مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا به ارائه پاسخ برای این سوالات بپردازیم. علاوه بر این تلاش خواهیم کرد تا شما را با انواع پروفیل ها آشنا کنیم و بگوییم که کاربرد پروفیل صنعتی چیست؟

کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی 

چرا به بررسی کاربرد این محصولات در یک سازه پرداخته ایم؟ در مورد این سوال باید بگوییم که پروفیل ها اصلی ترین مقاطعی هستند که در اولین نگاه به یک سازه فلزی، توجه بیننده را به خود جلب می کنند.

در واقع با وجود استفاده فراوان از تجهیزات دیگری مانند میلگرد و تیرآهن و .. باز هم قوطی های پروفیل جایگاه ویژه خود را در یک سازه حفظ می نمایند و در اولویت قرار دارند.

به طور کل پروفیل های صنعتی بیشتر به عنوان ستون و تکیه گاه مورد استفاده قرارر می گیرند. به علاوه این که ساخت انواع سقف شیروانی و سقف وافل، با بهره گیری از این نوع پروفیل میسر می باشد. در ادامه همه کاربردهای پروفیل ها در یک ساختمان را شرح می دهیم.

به کارگیری پروفیل در نمای یک ساختمان 

در سازه های امروزی، ساختار و ظاهر بیرونی ساختمان از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. استفاده از پروفیل ها هم در نمای ساختمان ها مرسوم است. بنابر این می توان این مورد را به عنوان کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی نام برد. اما این کار چگونه انجام می شود؟

اتصال اسکلت ساختمان و نمای آن به یکدیگر توسط ناودانی و نبشی صورت می پذیرد. پس از آن نوبت به قرارگیری فریم نما بر روی این بخش ها می رسد. همین فریم، ساخته شده از پروفیل ها است. در واقع زمانی که پروفیل ها به شکل عمودی و افقی به یکدیگر متصل می شوند، یک فریم را تشکیل می دهند.

کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی برای سقف ها 

قوطی کشی سقف را می توان به عنوان یک کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی، عنوان کرد. به طور کلی از پروفیل ها برای ساخت سقف های با نوع شیروانی و همچنین سقف های وافل استفاده می شود. این پروفیل ها به شکل مش در این سقف ها به کار گرفته می شوند. یعنی به صورت افقی و عمودی در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا پایه ای را برای سقف تشکیل دهند. در میان انواع پروفیل ها، پروفیل z به دلیل ویژگی های فنی و ظاهری خود، برای قوطی کشی سقف سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی

جنس پروفیل ها برای ساختمان سازی

معمولا پروفیل های به کار گرفته شده برای ساخت یک فرم در نمای ساختمان را از جنس آلومینیوم یا استیل می سازند. دلیل این امر نیاز به مقاومت بالای این پروفیل ها در برابر تغییرات آب و هوایی است. در واقع پروفیل های تشکیل دهنده نمای یک ساختمان باید مقاومت بالایی در برابر زنگ زدن و خوردگی داشته باشند. این عامل به حفظ زیبایی ساختمان برای مدت طوبلانی، کمک بسیار زیادی می نماید. از آن جایی که پروفیل های استیل قیمت بالاتری نسبت به پروفیل های آلومینیومی دارند، از نوع آلومینیومی آن ها برای نماها استفاده می شوند. در این زمینه باید بدانید که آلومینیوم توانایی در مقابله با زنگ زدگی از خود نشان می دهد. پس سلامت نمای ساختمان با این نوع پروفیل ها حفظ خواهد شد.

ساخت پنجره و حفاظ ساختمان 

از دیگر مواردی که به عنوان کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از آن ها برای ساخت انواع درب، پنجره، حفاظ و نرده است.

به صورت کلی، پروفیل ها در دو نوع باز و بسته موجود هستند. در ساخت درب و پنجره ها، از هر دو نوع پروفیل ها استفاده می گردد. جنس پروفیل های انتخاب شده برای این کار، معمولا آلومینیوم، فولاد یا یو پی وی ی است.

قیمت انواع پروفیل صنعتی

در این مقاله در مورد کاربرد پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی، توضیحاتی را ارائه دادیم. در مورد قیمت این پروفیل ها نیز باید بگوییم که در حال حاضر قیمت آهن و از سوی دیگر قیمت ارز، در حال نوسان است. بنابر این نمی توان قیمت ثابتی را برای پروفیل در نظر گرفت. با توجه به این موضوع، پیشنهاد ما این است تا قبل از خرید این نوع محصولات، مقالاتی مانند این نوشتار از وب سایت ثامن تجارت را مطالعه کنید. این کار باعث می شود تا به درستی پروفیل مورد نیاز خود را انتخاب کنید و در پرداخت هزینه ها صرفه جویی نمایید.

منبع : vestadezh.co

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه