مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1630008957 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
131 بازدید

صفحه قلع چیست: ورق قلع اندود، یک نوع ورق روغنی سرد می باشد که در طول فرآیند پوشش دهی، ضخامت های مختلفی از قلع بر روی سطح آن نشسته است و بر روی سطح آن یک لایه نازک از کروم برای محافظت پوشانده شده است. مهم ترین ویژگی این ورق مراقبت و نگهداری از مواد غذایی و سایر محصولات است. همچنین فرم پذیری عالی و عدم شکنندگی در زمان حمل و نقل دارد؛ که باعث شده است در صنایع مختلفی مانند بسته بندی مواد غذایی، شیمیایی و دارویی و … استفاده شود. اما سوال اینجاست که از کجا قلع بخریم؟ مجموعه ثامن تجارت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی فروش قلع، این فلز را به صورت آنلاین به فروش می رساند. با ما همراه باشید تا به بررسی اینکه صفحه قلع یعنی چه و چه کاربردهایی در قیمت شمش قلع امروز تاثیر دارد بپردازیم.

image1655826199444

شباهت های ورق گالوانیزه و ورق قلع چیست؟

جنس قلع اندود، شباهت های زیادی به ورق گالوانیزه دارد. فلز پایه هر دوی آنها از جنس فولاد می باشد و موضوعی که موجب تفاوت آنها از یکدیگر میشود، نوع پوشش آنها می باشد. ورق قلع اندود با فلز قلع پوشیده شده است. مهم ترین تاثیر قلع این است که زمان فرسایش ورق را به تاخیر می اندازد و به نوعی خاصیت ضد زنگی دارد و در محیط های مرطوب و باران زا کاربرد دارد.

image1643016922gh1

خصوصیات صفحه قلع چیست؟

از ویژگی های ورق قلع اندود، می توان به استحکام و قابلیت شکل پذیری و خاصیت غیرخوردگی قلع اشاره کرد. این ورق دارای ویژگی های دیگری مانند لیحم کاری است. در صنعت بسته بندی نیز از قوطی و بطری و حفظ مواد غذایی استریلیزه برای مدت طولانی و تجهیزات پخت و قطعات رادیو و سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق به علت مقاومت در برابر خوردگی، کشسانی، جوش پذیری و همچنین درخشندگی فلزی با ارزشی است.

image165582617433

کاربرد ورق قلع چیست؟

اما قیل از پاسخ به سوال شما که ورق قلع را از کجا تهیه کنیم بهتر است شما را با کاربرد آن آشنا کنیم. کارایی فلز قلع اندود در بازار خودرو، لوازم خانگی و همچنین ساختمان سازی در حال افزایش است. بهتر است بدانید که افراد زیادی می توانند از مزیت های ویژه ای این محصول که شامل قدرت و وزن بسیار سبک می باشد، بهره مند شوند. یکی دیگر از فوایدی که قلع به ورق می بخشد، این است که از ورق در برابر رنگ زدگی و خوردگی به خوبی محافظت می کند.

بسیاری از ظروف پخت و پز تجاری از فولاد قلع ساخته شده است و علت آن این است که دوام و کیفیت فوق العاده مواد غذایی با این فلز است. بهتر است بدانید که کاربردهای این ورق تنها به ساخت ظروف محدود نمیشود. امروزه ورق قلع اندود برای ساخت قطعات الکتریکی و بسیاری از محصولات دیگر استفاده میشود.مزیت بسیار مهم اینگونه ورق ها این است که قابل بازیافت می باشند و برتری زیادی در برابر مواد آلومینیومی و مواد دیگر دارد. این محصولات از بابت زیبایی ظاهری که دارند به خوبی شناخته شده اند و با استفاده از لاک و جوهر به راحتی قابلیت رنگ و چاپ دارند.

image165588131217

استاندارد های تولید صفحه قلع چیست؟

بعد از اینکه پاسخ سوال خود را که ورق قلع را از کجا تهیه کنیم را پیدا کردید باید شما را با استاندارد های قلع نیز اشنا کنیم. این گروه از محصولات با تبعیت از استانداردهای ملی و بین المللی تولید میشوند. از جمله استانداردهای تدوین شده برای تولید ورق قلعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد EN آلمان
  • DIN EN 1012197
  • استاندارد ASTM 623
  • ASTM 657
  • و…

image1655273767b1

قیمت و خرید شمش قلع در ثامن تجارت

ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت توضیحاتی را درباره اینکه ورق قلع چیست، چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد در اختیارتان قرار داده ایم. گفتنی است که امروزه بیشترین کاربرد ورق قلع اندود مربوط به صنعت بسته بندی مواد غذایی می باشد. این محصول در مقایسه با فلز آلومینیوم هم وزن سبک تر دارد و هم اینکه قیمت قلع کیلویی بسیار مقرون به صرفه است. برای انتخاب و استفاده از ورق قلع اندود باید پیش از خرید آن به کاربردها و ویژگی های آن توجه کرد.

به نقل از ویکی پدیا:

قلع یا اَرزیز[۶][۷][۸] (به انگلیسی: Tin) عنصری است شیمیایی با علامت اختصاری Sn و با شماره ۵۰ در جدول اتمی. این فلز نقره‌ای رنگ خاصیت چکش خواری خوبی دارد و به سادگی اکسید نمی‌شود و در برابر خوردگی مقاوم است. قلع در بسیاری از آلیاژها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

از کجا قلع بخریم؟

باید توجه داشته باشید که هر محصول با مطابق با استانداردهای عنوان های تولید شده باشد و کیفیت سطحی و مکانیکی خوبی داشته باشد؛ زیرا باعث افزایش کارایی و طول عمر آن میشود. اما در پاسخ به این سوال که از کجا قلع بخریم باید بگوییم که  فروشگاه آنلاین ثامن تجارت در زمینه فروش انواع ورق فعالیت دارد که شما می توانید برای خرید شمش قلع و اطلاع از قیمت قلع در بازار تهران به این مجموعه مراجعه کنید.

image1655273783b2

 

اگر شما هم از ورق هایی که از جنس قلع هستند استفاده ای کرده اید و یا تجربه ای در این زمینه دارید، خوشحال میشیم آن را در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

صفحه قلع چیست؟

یک نوع ورق روغنی سرد می باشد که در طول فرآیند پوشش دهی، ضخامت های مختلفی از قلع بر روی سطح آن نشسته است و بر روی سطح آن یک لایه نازک از کروم برای محافظت پوشانده شده است.

کاربرد مهم ورق قلع چیست؟

ظروف پخت و پز تجاری از فولاد قلع ساخته شده است.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه