امروز چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳
آخرین بروزرسانی سایت: شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مشاوره و فروش
02191003181

فولاد بلبرینگ

توضیحات

فولاد بلبرینگ شامل انواعی از فولاد است که برای تولید Ball Bearing Steel از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین براساس نوع کاربرد باید مقاومت بالایی در برابر فشار مستقیم و فرسایش از خود نشان دهند. فولادهای بلبرینگ و رولبرینگ زیر مجموعه‌ای از یاقاتان به حساب می‌آیند.

قیمت بلبرینگ به نوع فولادی که در ساخت آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. با توجه به تغییر در قیمت فولاد و آلیاژها، نرخ این محصول نیز متغییر است. از این رو برای اطلاع از قیمت فولاد بلبرینگ توانسته با کارشناسان سایت ثامن تجارت در تماس باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با کاربرد و انواع آن آشنا کنیم.

فولاد های بلبرینگ چیست؟

فولاد بلبرینگ، فولاد ویژه ای است که دارای مقاومت در برابر سایش بالا و استحکام خستگی غلتشی است. بلبرینگ‌ها عناصر ماشینی بسیار مهندسی شده و دقیقی هستند که حرکت نسبی بین اجزای ماشین را با حداقل اصطکاک امکان پذیر می‌کنند.

آن‌ها بارهای بالا را با سهولت و کارایی حمل می کنند و می‌توانند دقت، قابلیت اطمینان و دوام بالایی را ارائه دهند. در ضمن رولبرینگ از جمله فولاد‌های زیر مجموعه ای یاتاقان هستند که مانند Ball Bearing Steel در بیشتر صنایع قابلیت استفاده دارد.

فولاد های بلبرینگ

وزن فولاد بلبرینگ

وزن بلبرینگ از جمله مواردی است که در کاتالوگ هر کارخانه تولیدکننده وجود دارد و واحد اندازه گیری آن بر اساس کیلوگرم است. در حال حاضر وزن سنگین‌ترین بلبرینگ 20 تن و سبک‌ترین آن 10 گرم است. در زمان خرید یاتاقان توجه به وزن آن از پارامترهای مهم است. زیرا وزن پارامتری بوده که در اصل بودن و قیمت بلبرینگ تاثیرگذار است. شما برای تشخیص اصالت وزن فولادهای بلبرینگ بعد از خرید آن، محصول را وزن کرده و با توجه برند تولید کننده آن به کاتالوگ مراجعه کنید. اگر وزن به دست آمده با وزن درج شده در کاتالوگ برابر نبود به معنی اصلی نبودن یاتاقان است. جدول وزن فولاد بلبرینگ با توجه به برندهای گوناگون در زیر آورده شده است:

وزن برحسب کیلوگرم برند تولیدکننده شماره فنی بلبرینگ
0.46 SKF 6210
0.44 NTN 6210
0.45 KOYO 6210
0.40 KG 6210

انواع فولاد های بلبرینگی

فولادهای بلبرینگ و رولبرینگ دارای انواع گوناگونی است که کاربرد هر کدام از آن‌ها متفاوت است. گریدهای متفاوت آن شامل موارد زیر است:

  • فولاد بلبرینگی 1.3505
  • بلبرینگی 1.3520
  • فولادهای بلبرینگی 1.3536
  • بلبرینگ 1.2063.
انواع فولاد بلبرینگ

فولاد بلبرینگی 1.3505 با شماره ماده فولاد 100Cr6

مهم‌ترین خصوصیات فولاد بلبرینگ 1.3505، بالا بودن سختی، مقاومت در برابر سایش، استحکام زیاد و چقرمگی عالی هست. قطر ساچمه آن‌ها برای استفاده در بلبرینگ تا 30 میلی‌متر است. شما برای تهیه این نوع توانسته به صفحه خرید فولاد های بلبرینگ 1.3505 مراجعه کنید.

فولاد بلبرینگی 1.3520 با شماره ماده فولاد 100CrMn6

این نوع به دلیل داشتن عنصر منگنز، دارای استحکام و مقاومت بالا هستند. ساچمه این نوع تا 50 میلی‌متر قطر دارد.

فولادهای بلبرینگی 1.3536 با شماره ماده فولاد 100CrMo7-3

استحکام و چقرمگی بالا و مقاومت در برابر سایش از خصوصیات منحصر به فرد این نوع Ball Bearing Steel است. ساچمه فولاد بلبرینگ، ماکزیمم 50 میلی‌متر قطر دارند.

فولاد بلبرینگی 1.2063 با شماره ماده فولاد 145Cr6

اگر به دنبال خرید فولاد بلبرینگ پرکاربرد با استحکام بالا هستید، نوع 1.2063 بهترین انتخاب محسوب می‌شود. از آن‌ها در ساختمان‌سازی و ساخت ابزارآلات صنعتی استفاده می‌کنند. ویژگی‌های زیر از فولاد های بلبرینگ 1.2063 موجب محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است:

  • چقرمگی بالا
  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی
  • بالا بودن درجه سختی بلبرینگ گرید 1.2063
  • مقاومت در برابر ساییدگی
  • مقاومت در برابر هوازدگی

کاربرد فولاد های بلبرینگی

با توجه به این که از ورق آلیاژی گوناگون در ساخت بلبرینگ‌ها، این محصول کاربرد‌های متنوعی دارد. از جمله این نوع موارد استفاده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تولید برقوزن
  2. تولید دریل‌ها
  3. تولید ساچمه‌های متنوع
  4. تولید انواع دیسک و رینگ صنعتی
  5. تولید حلقه‌های اتصال
  6. تولید قطعات غلتکی
قیمت فولاد بلبرینگ

تفاوت فولاد بلبرینگ و رولبرینگ

به طور کلی شکل ظاهری یاتاقان مشخص کننده انواع آن هست. در صورتی که ساچمه گرد و توپ مانند رد ساختار یاتاقان قرار گیرند، به آن فولاد های بلبرینگ می‌گویند. اما در صورتی که ساچمه به شکل سوزنی، مخروطی، استوانی و کروی در یاتاقان باشد، به آن رولبرینگ گفته می‌شود.

قیمت فولاد بلبرینگ

نوع فولاد و آلیاژ استفاده شده در تولید فولاد های بلبرینگ، مهم‌ترین پارامتر تاثیرگذار در قیمت آن به حساب می‌آید. از دیگر عوامل موثر در نرخ بلبرینگ‌ها، نوع عملیات حرارتی، نوسانات ارزی و قیمت انواع ورق‌های فولادی است. از این رو شما توانسته در زمان خرید این محصول، به روزترین قیمت فولاد های بلبرینگ را از کارشناسان فروشگاه آنلاین ثامن تجارت استعلام بگیرید.

خرید بلبرینگ

فولاد بلبرینگ (Ball Bearing Steel) از جمله فولاد آلیاژی کروم دار پرکربن است. همچنین میزان سختی بلبرینگ حداقل معادل 58 راکول سی است. از این رو دارای استحکام بالا و مقاومت بسیاری در برابر سایش هستند. به دلیل داشتن این خصوصیات عالی، در صنایع زیادی کاربرد دارد. به همین دلیل امروزه خرید فولاد بلبرینگ بسیار مرسوم شده است و شما برای خرید آنلاین این محصول توانسته با کارشنا‌س‌های وبسایت ثامن تجارت در تماس باشید.