مشاوره و فروش
02191003181

شناخت انواع قوطی پروفیل مستطیل و کاربردهای آن

انواع قوطی پروفیل مستطیل
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
8 بازدید

انواع قوطی پروفیل مستطیل در انواع باز و بسته جزو قطعات اصلی در صنعت ساخت و ساز می‌باشند که به دلیل برخورداری از مزایای منحصر به فرد و فراوان، دارای کاربردهای فراوانی هم می‌باشند. قوطی پروفیل مستطیل که یکی از اشکال تولید شده از قوطی پروفیل می‌باشد دارای سایزها، ضخامت‌ها و… است که در بازار برای خرید موجود می‌باشد. این محصول در عین ساده بودن به صورت گسترده‌ای هم در صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده است.

از این رو، به دلیل استفاده گسترده قوطی پروفیل در اجرای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، شناخت دقیق انواع قوطی پروفیل مستطیل و مشخصات و کاربردهای آن می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب محصول از سوی شما باشد. در این مقاله از ثامن تجارت همراه شما هستیم تا موارد مورد نیاز را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتها همراه باشید.

معرفی قوطی پروفیل مستطیل

در صنعت به محصول فولادی‌ که دارای چهار ضلع می‌باشد، شکل هندسی آن مستطیل بوده و تو خالی تولید می‌شود، با نام قوطی پروفیل مستطیل می‌شود. البته قوطی پروفیل می‌تواند به شکل مربع نیز ساخته شود. همچنین، پروفیل‌ها دارای سطح مقطع ثابت اما طول متغیری می‌باشند و برای سهولت ساخت و ساز و استحکام بخشی به سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که خرید قوطی آهن یا همان قوطی پروفیل به استفاده از ویژگی‌های زیر از این محصول فولادی ختم می‌شود:

  • مقاومت و استحکام بالا
  • کیفیت سطحی
  • قابلیت جوش پذیری بالا
  • انعطاف و شکل پذیری مناسب

قوطی پروفیل مستطیل در ضخامت، سایز و طول‌های متفاوت با توجه به کاربری وسیع آن تولید می‌شود. ضخامت این محصول از دیگر پارامترهای گفته شده در اجرای پروژه‌ها دارای اهمیت بیشتری بوده و محاسبه نادرست آن می‌تواند منجر به خسارت بزرگی شود. باید بدانید که در صنعت، این محصول را ابتدا با بیان طول، عرض و سپس ضخامت آن نام گذاری می‌کنند.

معرفی قوطی پروفیل مستطیل

هر کارخانه قوطی و پروفیل را در ضخامت مشخصی تولید می‌کند که می‌تواند ۲، ۲.۵، ۲.۸، ۳ و ۳.۸ باشد. قوطی‌ها در سایز‌های ۲۰*۱۰، ۲۰*۲۰، ۳۰*۲۰، ۴۰*۲۰، ۳۰*۳۰، ۴۰*۴۰، ۸۰*۴۰، ۵۰*۵۰، ۷۰*۷۰، ۹۰*۹۰ و… نیز تولید می‌شوند. همچنین، قوطی پروفیل مستطیل در دو طول ۶ و ۱۲ در بازار موجود است. قوطی پروفیل به دلیل توخالی بودن، دارای وزنی سبک و مطابق با استانداردهای خاص می‌باشد. وزن قوطی‌ با ضخامت آن رابطه‌ مستقیم دارد و مسلماً هرچه ضخیم‌تر باشد، سنگین‌تر خواهد بود. همچنین، واضح است که سایز و ابعاد آن نیز در وزن نهایی‌ آن تاثیرگذار می‌باشد.

توجه داشته باشید که قیمت قوطی آهن در هر ابعاد به دلیل استفاده از میزان متفاوتی از مواد اولیه متفاوت خواهد بود. حالا که با مشخصات این محصول آشنا شدید، بهتر است به بررسی انواع قوطی پروفیل مستطیل نیز بپردازیم.

انواع قوطی پروفیل مستطیل

پروفیل‌ها براساس نوع کاربرد و میزان استحکام مورد نیاز از متریال و آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل، شاهد انواع قوطی پروفیل مستطیل بر اساس موارد مختلفی هستیم. از این رو، در ادامه محتوا قصد داریم انواع قوطی پروفیل مستطیل را بر اساس جنس آن مورد بررسی قرار دهیم.

انواع قوطی پروفیل مستطیل

پروفیل فولادی یا آهنی

پروفیل‌ آهن از ورق‌های فولادی ساخته شده است که هریک از انواع ورق‌های فولادی به علت اینکه از آلیاژهای مختلفی ساخته شده‌اند، دارای خواص متفاوتی هم می‌باشند. پروفیل‌های فولادی معمولاً به کمک ورق فولادی ST37  ساخته می‌شوند.

پروفیل کامپوزیت

کامپوزیت یک ماده‌ ترکیبی از پایه فلز، پلیمر و سرامیک می‌باشد. این محصولات در برابر خوردگی و اکسید شدن از مقاومت زیادی برخوردار هستند. وزن کم، استحکام بخشی، خاصیت کشسانی و مهار ساختمان از جمله مزایایی است که در هنگام استفاده از این قوطی‌ها در ساختمان‌ها مشاهده شده است.

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم همانطور که از نامش پیدا است از جنس آلومینیوم بوده و سفید رنگ، زیبا و درخشنده است. علت استفاده از فلز آلومینیوم در ساخت این محصول، مربوط به مقاومت بالای این عنصر در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌باشد. این محصول آلومینیومی در ساخت نمای ساختمان، درب و پنجره و لوازم خانگی مورد استفاده واقع می‌شود.

پروفیل گالوانیزه

ورق‌ و محصولات گالوانیزه برای افزایش مقاومت، استحکام و طول عمر بیشتر با یک لایه نازک روی پوشانیده شده‌اند. این لایه باعث افزایش مقاومت محصول گالوانیزه به صورت فوق‌العاده‌ای نسبت به خوردگی و زنگ زدگی شده است.

کاربرد انواع قوطی پروفیل مستطیل

حالا که انواع قوطی پروفیل مستطیل از نظر جنس را شناسایی کردید، بهتر است با کاربرد آن نیز آشنا شوید. از قوطی آهن در صنعت، ساختمان سازی، راه سازی و… کاربردی است. این محصول براساس کاربرد به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می‌شود.

دسته اول یعنی پروفیل‌های صنعتی، محصولاتی هستند که با خواص مکانیکی بالا ساخته شده و از آنها در اجرای پروژه‌های صنعتی و سنگین استفاده می‌شود.

دسته دوم پروفیل‌های ساختمانی می‌باشند که بیشتر به روش نورد سرد ساخته شده و در اجرای ساخت سازه‌ها، استحکام بخشی به ساختمان‌ها، ساخت در و پنجره و…  کاربردی هستند.

از جمله دیگر کاربردهای انواع قوطی پروفیل مستطیل می‌توان موارد زیر را متذکر شد:

  • صنعت خودروسازی
  • ساخت نرده‌های فلزی
  • ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها
  • ساخت پایه برای میز و صندلی
  • جاده سازی
  • تولید لوازم پزشکی، آموزشی، خانگی، لوازم ورزشی و تفریحی
  • پوشش دهی و استحکام بخشی به سقف سوله‌ها

کاربرد انواع قوطی پروفیل مستطیل

جمع بندی

آشنایی با انواع قوطی پروفیل مستطیل و شناخت کاربردهای آن می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب دقیق‌تر و بهتری برای خرید قوطی آهن برای پروژه خود داشته باشید. در این مسیر می‌توانید به طور کامل به فروشگاه ثامن تجارت تکیه کنید. فقط کافی است با مراجعه به فروشگاه ما از به روزترین قیمت قوطی آهن مطلع شده و محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. فراموش نکنید که در فرآیند انتخاب خود می‌توانید با کارشناسان متخصص مجموعه نیز در ارتباط بوده و از مشاوره‌های آنها نیز بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه