مشاوره و فروش
02137163

آیا استیل جذب آهنربا میشود؟

852350 image1651985610
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
241 بازدید

فولادهای زنگ نزن آلیاژهای مبتنی بر آهن هستند که عمدتاً به دلیل مقاومت در برابر خوردگی عالی خود شناخته می شوند که به دلیل غلظت کروم فولاد است. انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد. دو نوع اصلی آستنیتی و فریتی هستند که هر کدام آرایش اتمی متفاوتی از خود نشان می دهند. به دلیل این تفاوت، فولادهای زنگ نزن فریتی عموماً مغناطیسی هستند در حالی که فولادهای زنگ نزن آستنیتی معمولاً مغناطیسی نیستند. یک فولاد ضد زنگ فریتی خاصیت مغناطیسی خود را مدیون دو عامل است:

غلظت بالای آهن و ساختار اساسی آن.در این مقاله آیا استیل جذب آهنربا میشود از سایت ثامن تجارت به مطالب مرتبط از جمله آیا آلومینیوم جذب آهنربا میشود، پارامغناطیس چیست، نحوه تشخیص ورق استیل ۳۰۴ با ۲۰۱، تشخیص اصل بودن قاشق استیل و کدام فلزات مغناطیسی هستند؟ می پردازیم.

image165588521911

آیا آلومینیوم جذب آهنربا میشود؟

در شرایط عادی، آلومینیوم مغناطیسی نیست، عمدتاً به دلیل ساختار کریستالی آن. از آن به عنوان یک ماده پارامغناطیس همراه با فلزات دیگر مانند منیزیم و لیتیوم یاد می شود.ممکن است یک ورق آلومینیوم جذب آهنربا نشود، اما وقتی یک آهنربای قوی و باکیفیت را در یک لوله آلومینیومی ضخیم می‌اندازید، می‌توانید رنگ‌های مغناطیسی را مشاهده کنید. رنگ ها با سقوط کند قابل توجه آهنربا مشخص می شوند. این ناشی از دفع مغناطیسی است، میدان های مغناطیسی ایجاد شده در هنگام عبور آهنربا از دوقطبی های آلومینیومی. در مقاله آیا آهنربا جذب استیل می شود از سایت ثامن تجارت به معرفی پارامغناطیس پی می بریم.

image165588524515

پارامغناطیس چیست؟

مواد پارامغناطیس ترکیبی شبیه به مواد فرومغناطیسی (که به آسانی به یک آهنربای فیزیکی جذب می شوند) دارند.مواد پارامغناطیس دارای الکترون های جفت نشده در اوربیتال های انرژی تا حدی پر شده خود هستند. این مواد همچنین دارای دوقطبی هستند که در جهت میدان مغناطیسی اعمال شده قرار ندارند.دوقطبی های نامناسب میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط دوقطبی های هم تراز را مسدود می کنند. به دلیل این ویژگی، مواد پارامغناطیس تا حدودی میدان های مغناطیسی خارجی را ترجیح می دهند.

در ادامه مقاله آیا آهنربا جذب استیل می شود از سایت ثامن تجارت به موارد بیشتر می پردازیم.به زبان ساده، مواد پارامغناطیس مانند آلومینیوم مانند یک آهنربای بسیار ضعیف عمل می کنند. هنگامی که در معرض آهنرباهای دائمی قرار می گیرند، مواد پارامغناطیس ضعیف جذب می شوند. اما، وقتی میدان مغناطیسی خارجی را حذف می‌کنید، فوراً دیامغناطیس را برمی‌گردانند.با وجود تفاوت، مواد پارامغناطیس زمانی که در معرض گرمای بسیار زیاد (دمای کوری) قرار می گیرند، مانند مواد فرومغناطیسی رفتار می کنند. وقتی در معرض گرمای شدید قرار می گیرند، تمام خواص مغناطیسی خود را از دست می دهند.

آیا استیل جذب آهنربا میشود

نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۲۰۱

در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304، میزان نیکل و عنصر کروم فولاد ضد زنگ 201 کمتر از 304 است و از آنجایی که فولاد ضد زنگ 201 حاوی مقدار زیادی منگنز است، میزان منگنز 304 از فولاد ضد زنگ کمتر از 2 درصد است که به آن منگنز نمی گویند، و به طور دقیق نامیده می شود. منگنز کم با این حال، نقطه نظر رنگ، 201 عنصر منگنز فولاد ضد زنگ، رنگ تیره تر از 304، 304 خواهد بود تا برخی را روشن کند، اما به راحتی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست.

به دلیل تفاوت در میزان نیکل، مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ 201 و مقاومت اسید-باز کمتر از 304 است. و چون محتوای کربن 201 بالاتر از 304 است، بنابراین 201 تا 304 نسبت به سخت و شکننده، کمی فولاد است.  راحت تر شکسته می شود، در حالی که 304 چقرمگی بهتری دارد. اگر از یک چاقوی سخت در سطح فولاد ضد زنگ 201 خراشیده شده استفاده کنید، سطح آن خراش های آشکاری خواهد داشت، اما خراش های 304 به ویژه مشهود نخواهد بود. در مقاله آیا آهنربا جذب استیل می شود از سایت ثامن تجارت به تشخیص قاشق استیل می پردازیم.

image165588527018

تشخیص اصل بودن قاشق استیل

قاشق ظرفی است متشکل از یک کاسه کم عمق کوچک (همچنین به عنوان سر)، بیضی یا گرد، در انتهای یک دسته. یک نوع کارد و چنگال به ویژه به عنوان بخشی از یک مکان، عمدتاً برای انتقال غذا به دهان استفاده می شود. از قاشق در تهیه غذا برای اندازه گیری، مخلوط کردن، هم زدن و پرتاب کردن مواد و برای سرو غذا استفاده می شود. قاشق‌های امروزی از فلز (به ویژه نقره یا ظروف نقره تخت، روکش شده یا جامد)، چوب، چینی یا پلاستیک ساخته می‌شوند. انواع مختلفی از قاشق ها وجود دارد که از مواد مختلف و توسط فرهنگ های مختلف برای استفاده ها و غذاهای مختلف ساخته شده اند.

 کدام فلزات مغناطیسی هستند؟

فلزات مغناطیسی عبارتند از:

  • اهن
  • نیکل
  • کبالت

آیا استیل جذب آهنربا میشود

برخی از آلیاژهای فلزات خاکی کمیاب این فلزات مغناطیسی در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • آهنرباهای دائمی
  • آهنرباهای الکتریکی
  • آهنرباهای نئودیمیوم
  • آهنرباهای دائمی

image165588529519

وقتی مردم به آهنربا فکر می کنند، اغلب به آهنرباهای دائمی فکر می کنند. اینها اجسامی هستند که می توانند برای ایجاد میدان مغناطیسی مغناطیسی شوند. رایج ترین مثال آهنربای یخچال است که برای نگه داشتن یادداشت ها روی درب یخچال ما استفاده می شود.رایج ترین فلزات مورد استفاده برای آهنرباهای دائمی آهن، نیکل، کبالت و برخی از آلیاژهای فلزات خاکی کمیاب هستند. در مقاله آیا استیل جذب آهنربا میشود از سایت ثامن تجارت به شناخت موارد مشابه پرداختیم.

آیا استیل جذب آهنربا میشود

ویژگی آهنربایی

دو نوع آهنربای دائمی وجود دارد: آنهایی که از مواد مغناطیسی “سخت” و آنهایی که از مواد مغناطیسی “نرم” هستند. فلزات مغناطیسی “سخت” تمایل دارند در مدت طولانی مغناطیسی بمانند. نمونه های رایج عبارتند از: آلیاژ آلنیکو، آلیاژ آهن با آلومینیوم، نیکل و کبالت. آلیاژهای آلنیکو آهنرباهای دائمی قوی می سازند. آنها به طور گسترده در لوازم الکترونیکی صنعتی و مصرفی استفاده می شوند.

به عنوان مثال، در موتورهای الکتریکی بزرگ، میکروفون ها، بلندگوها، پیکاپ های گیتار برقی و مایکروویوها. فریت، یک ترکیب سرامیکی متشکل از اکسید آهن و سایر عناصر فلزی. فریت ها در آهنرباهای یخچال و موتورهای الکتریکی کوچک استفاده می شوند.فلزات مغناطیسی “نرم” می توانند مغناطیسی شوند اما به سرعت خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهند.

خلاصه

نمونه های رایج آلیاژهای آهن، سیلیکون و آلیاژهای نیکل-آهن هستند. این مواد معمولاً در الکترونیک استفاده می شوند، به عنوان مثال ترانسفورماتورها و محافظ مغناطیسی. در این مقاله آیا استیل جذب آهنربا میشود از فروشگاه آنلاین ثامن تجارت به مطالب مرتبط از جمله آیا آلومینیوم جذب آهنربا میشود؟، پارامغناطیس چیست؟، نحوه تشخیص ورق استیل ۳۰۴ با ۲۰۱، آیا قاشق استیل جذب آهنربا میشود و  کدام فلزات مغناطیسی هستند؟ اشاره کردیم. امیدوارم که مطالب خوب و مفیدی را برای شما ارائه داده باشیم و به خوبی متوجه شده باشید که چرا آهنربا استیل را جذب می کند.

 

سوالات متداول

آیا قاشق استیل جذب آهنربا میشود؟

بستگی به نوع گرید آن و مقدار نیکل و کرومی که به آن اضافه شده است دارد.

آیا آلومینیوم جذب آهنربا میشود؟

در شرایط عادی به دلیل ساختار کریستالی آن، مغناطیسی نیست.

منبع : scientificamerican.com

مطالب مرتبط