مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643550208
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
73 بازدید

ابعاد ورق گالوانیزه مانند سایر ویژگی های این محصول، بر انتخاب یا عدم انتخاب آن جهت خرید، موثر است. در واقع چنین مشخصه هایی باعث می شوند تا از تناسب این محصول با پروژه مورد نظر، اطمینان حاصل شود. در دنیای امروز استفاده از انواع ورق گالوانیزه به خصوص خرید ورق گالوانیزه 50 بسیار متداول است. تولیدکنندگان با توجه به حجم بالای مشتریان برای این محصول، خطوط تولید ویژه ای در نظر گرفته اند. ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت در خصوص ابعاد و سایر ویژگی های ورق گالوانیزه به ویژه ابعاد ورق گالوانیزه رنگی صحبت خواهیم کرد.

ابعاد ورق گالوانیزه 

صنایعی مانند کشتی سازی، ساختمان سازی و پتروشیمی، بیشترین استفاده را از انواع ورق گالوانیزه می برند. بر روی این محصولات لایه ای از “روی” قرار می گیرد تا مقاومت آن ها در برابر زنگ زدگی را بالاتر ببرد.علاوه بر این، انجام فرایند گالوانیزاسیون یا همان قراردادن ورق در دیگ روی مذاب باعث افزایش طول عمر این محصول می شود.

هر شرکت می تواند ابعاد ورق گالوانیزه خود را با توجه به دستگاه های مورد استفاده خود، تعیین کند. البته ذکر این نکته ضروری است که هیچ یک از تولیدکنندگان این ورق ها را با ابعاد دلخواه تولید نمی کنند. بلکه استاندارد تعریف شده برای ورق ها را مد نظر خود قرار می دهند و با افزایش ابعاد ورق، قیمت ورق گالوانیزه نیز افزایش پیدا می کند.

طول ورق گالوانیز چقدر است؟ 

قبل از خرید ورق گالوانیزه به اندازه و ابعاد ورق توجه کنید. درست است که این ورق ها با ابعاد مشخصی تولید می شوند اما برش زدن آن ها مناسب با خواست و نیاز مشتری هم ممکن است. با داشتن عرض، ضخامت، چگالی و وزن یک ورق از نوع گالوانیزه می توان به طول آن پی برد. برای این کار فرمول زیر پیشنهاد می شود:

طول ورق = وزن ورق گالوانیزه / (عرض ورق * ضخامت ورق * چگالی ورق) ور

عرض ورق گالوانیزه 

عرض ورق ها گالوانیز نیز در حدود معینی واقع می شود. به طور کلی ورق های گالاونیزه با دو عرض 100 میلی متر و 125 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند. این دو عرض برای مصرف کنندگان هم بسیار مناسب است.

ضخامت ورق گالوانیزه 

در ادامه مقاله “ابعاد ورق گالوانیزه” به بررسی ضخامت این نوع محصول می پردازیم. ورق گالوانیزه معمولا دارای ضخامتی است که در بازه 0.25 میلی متر تا 2.5 میلی متر قرار می گیرد. این بازه برای ضخامت حتما باید رعایت شود. چرا که عدم توجه به آن باعث کاهش کیفیت محصول می شود. اگر ضخامت یک ورق گالوانیزه بالا باشد، ورق شکننده تر خواهد بود. از طرفی دیگر، زیاد بودن ضخامت این ورق باعث می شود تا امکان خم شوندگی ورق کم شده و یا حتی این قابلیت در ورق، از بین رود.

محاسبه وزن ورق گالوانیز 

محاسبه وزن ورق گالوانیز 

با داشتن ابعاد ورق گالوانیزه، امکان محاسبه وزن آن نیز میسر می شود. برای این مشخصه یک فرمول ریاضی در دسترس است تا با استفاده از آن بتوان وزن انواع ورق های از این جنس را محاسبه نمود. در این فرمول، چگالی برابر با عدد 7.86 در نظر گرفته می شود. این چگالی در مشخصه های دیگر یعنی عرض، طول و ضخامت ورق ضرب می شود.

وزن ورق گالوانیزه = طول * عرض * ضخامت ورق

بر این اساس برای محاسبه وزن یک ورق بر حسب کیلوگرم، با داشتن طول، عرض و ضخامت ورق به میزان 1 میلی متر، داریم:

1 میلی متر * 1 میلی متر * 1 میلی متر * 7.86 = 7.86 کیلوگرم

جدول استاندارد برای ابعاد ورق گالوانیزه 

جدول زیر در خصوص ابعاد ورق های گالوانیزه تعریف و منتشر شده است تا بدانید که نسبت اندازه و ضخامت و وزن این محصول به یکدیگر، چگونه است.

ابعاد بر حسب  mm ضخامت بر حسب  mm وزن بر حسب Kg
1000 در 2000 0.5 8
1000 در 2000 0.7 11
1000 در 2000 1 16
1000 در 2000 1.5 24
1000 در 2000 2 32
1250 در 2500 0.5 13

قیمت ورق گالوانیزه

در این مقاله ابعاد ورق گالوانیزه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. قیمت و وزن ورق گالوانیزه را می توانید در وب سایت ثامن تجارت مشاهده نمایید. درست است که نوسانات بازار، اجازه تعیین قیمت انواع مختلف محصولات را نمی دهد؛ اما نمودارهای قیمت موجود در این سایت به شما امکان تخمین قیمت ها را خواهد داد. از طرفی دیگر، کارشناسان مجرب این سایت، اطلاعات مفیدی در مورد ابعاد انواع دیگر ورق های گالوانیزه را در اختیار شما قرار می دهند. به خصوص ابعاد ورق گالوانیزه رنگی و همچنین قیمت و ابعاد ورق گالوانیزه موجدار که امروزه بسیار پرکاربرد تلقی می گردند.

اگر قصد دارید تا از قیمت روز ورق گالوانیزه، ورق سیاه، ورق روغنی، انواع لوله هایی همچون لوله مانیسمان، محصولات مس و برنز و…. مطلع شوید، به سایت ثامن تجارت مراجعه کرده و لیست قیمت محصولات را مشاهده کنید و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۳۱۸۱ تماس حاصل فرمائید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه