مشاوره و فروش
02191003181

ناودانی آلومینیومی چیست؟

852350 image1654662229
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
34 بازدید

ناودانی آلومینیومی یکی از پرطرفدار ترین ناودانی ها است. این محصول دارای انواع متعدد از جمله نادانی آلومینیومی رنگی، ناودانی آلومینیومی شیاردار و … می باشد. ناودانی گالوانیزه و ناودانی پلاستیکی نیز در بازار موجود هستند که هر کدام با توجه به جنس، ویژگی و سایر مشخصات، به فروش می رسد. اما ناودانی از جنس آلومینیوم چه مزیتی دارد و چه چیزی باعث می شود تا آن را در دسته محصولات پر طرفدار قرار دهیم؟ آیا ناودانی آلومینیومی قیمت مناسبی دارد؟ در ادامه مقاله پیش رو به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

ناودانی آلومینیومی

ناودانی های آلومینیومی دارای ویژگی هایی از جمله سبک بودن، قابلیت جوش پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. مطمئنا این محصول ویژگی های مذکور را از آلومینیوم به ارث برده است. ورق آلومینیوم بسیار شکل ذیر است. در نتیجه تولید ناودانی و سایر پروفیل ها از آن به سادگی قابل انجام است. به طور کل ناودانی آلومینیوم در ساخت و ساز و همچنین جهت ساخت انواع تریلرها به کار برده می شود. در بخش های بعدی هم در مورد اصلی ترین ویژگی های این محصول صحبت خواهیم کرد و هم به شما خواهیم گفت که این محصول دقیقا در کجاها مورد اسنفاده قرار می گیرد.

شکل و اجزای یک ناوانی

یک ناودانی معمولا به شکل حرف U است که با توجه به قابل لنعطاف بودن ورق آلومینیوم، ساخت ناودانی از آن به این شکل، زیاد سخت نیست. همه انواع ناودانی چه ناودانی ساخته شده از آلومینیوم و چه حتی ناودانی پلاستیکی دارای دو بال و یک جان می باشند. جان به صورت افقی و بال ها عپود بر شان هستند. مهم ترین نکته در این خصوص این است که تفاوت انواع ناوانی ها، به همین جان و بال و مشخصات و شکل آن ها بر می گردد.

برخی از انواع ناودانی ها بال مساوی اند. برخی دیگر بال نامساوی. این به معنای یکسان بودن اندازه و شکل ناودانی ها می باشد. این که ناودانی چگونه به شکل مذکور در می آید، نیز به دستگاه قالب وابسته است. برش این محصولات نیز به گونه ای است که ناودانی های آلومینیومی اندازه استاندارد خود را که به طور معمول ۶ متر یا ۱۲ متر است، حفظ نمایند.

ناودانی آلومینیومی چیست و چه کاربردی در صنعت دارد

استاندارد ناودانی آلومینیومی

ناودانی آلومینیوم مشکی و انواع دیگر این محصول بر اساس استاندارد خاصی تولید می شود. این استاندارد با نام DIN 1026 در میان صنعتگران شناخته می شود. تمام مشخصات ابعادی و سایر اطلاعات مرتبط با این محصول در استاندارد نام برده شده، تعریف شده است. همچنین جدول اشتال ناودانی اطلاعاتی در خصوص وزن هر مقطع از آن را بر اساس سایز به دست آورده و در اختیار همگان قرار داده است. باید بدانید که آن دسته از ناودانی ها که به روش،نورد گرم تولید می شوند، از استاندارد ملی شماره 4477 – 1 در ایران پیروی می کنند. در این استاندارد در خصوص نمونه برداری، تست، نشان گذاری و سایر اطلاعات ناودانی به طور کامل صحبت شده است.

سایز ناودانی آلومینیوم

سایز ناودانی با توجه به آنچه گفته شده مطابق با استاندارد مرتبط با این محصول در نظر گرفته می شود. این امر در هزینه محصول نیز موثر است. پس تولیدکنندگان حتما باید به آن توجه داشته باشند. به طور کل ناودانی آلومینیوم در سایزهای 10*10، 30*10، 18*12، 25*15، 40*15، 16*16، 20*20، 30*20، 40*20، 25*25، 30*30 و 40*30  تولید می شوند.

کاربرد ناودانی آلومینیومی

در این بخش از مقاله به طور کامل تر در مورد این که ناودانی ساخته شده از ورق آلومینیوم بیشتر در کجاها مورد استفاده قرار میگیرد، صحبت می کنیم. موارد ذکر شده در زیر، از مهم ترین کاربردهای این محصول هستند:

  • استفاده جهت ساخت  انواع چهارچوب برای درب  و پنجره ها
  • استفاده در ساخت خرپا، بادبندها و ستون های بکار رفته
  • استفاده در ساخت اسکلت های فلزی، اسکلت کامیون، ماشین آلات
  • استفاده در تشکیلات دریایی، تجهیزات ترافیکی

خرید ناودانی آلومینیوم

در زمان خرید ناودانی باید قیمت ها مورد مقایسه قرار بگیرد. استعلام قیمت از فروشگاه ها و وب سایت های معتبر این امکان را به شما می دهد که این مقایسه را انجام دهید. به طور کلی ناودانی آلومینیومی قیمت زیاد بالایی ندارد. چرا که تولید آن به میزان کافی انجام شده و میزان عرضه و تقاضای آن در بازار در حالت اعتدال قرار دارد. با این حال برای خرید این محصول یا انواع آن از جمله ناودانی آلومینیومی رنگی و حتی ناودانی گالوانیزه به فروشگاه آنلاین ثامن تجارت مراجعه نموده و ضمن کسب راهنمایی برای خرید، نمودارهای قیمت را هم برزسی نمایید.

برگرفته از : foxblocks.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه