مشاوره و فروش
02191003181

تحلیل روند قیمت آهن در هفته دوم شهریورماه

852350 image1630840199 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
9 بازدید

تحلیل هفته دوم شهریور ماه:

_در هفته جاری برخلاف هفته قبل با توجه به کاهشی بودن نرخ ارز که نسبت به هفته قبل شیب نزولی داشته و همچنین کاهشی بودن قیمت پایه شمش و همچنین رفع موقت قطعی برق و کاهش قیمت پایه سنگ آهن و غیره همگی در کاهش قیمت محصولات فولادی موثر بودند.

_در هفته جاری از ابتدای هفته باکاهشی بودن قیمت پایه شمش که به طور میانگین روزانه ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه می‌کرد سایر محصولات فولادی همچون میلگرد ، تیرآهن ، نبشی، ورق و پروفیل را هم تحت تاثیر قرار داده و به طور میانگین روزانه کاهش ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان را تجربه کردند.

_به طور کلی به نظر می رسد که روند کاهشی محصولات فولادی در هفته جاری بیشتر دلیل ارز پاشی دولت و کاهش قیمت دلار بود و اگر دولت بتواند دلار را در همین محدوده فعلی۲۶۰۰۰  تومان نگه دارد فعلا می‌توان به ثبات در بازار امیدوار بود ولی بعید به نظر می‌رسد که دلار در هفته‌های آتی ثابت باقی بماند و بیشتر کارشناسان قیمت دلار را در محدوده  ۳۰ هزار تومان می دانند اگر اینگونه شود دوباره شاهد سیر صعودی تند قیمت محصولات فولادی خواهیم بود.البته اخبار سیاسی هم میتواند تمام معادلات قیمت گذاری را تحت تاثیر قرار بدهد.

مقاطع

هفته گذشته قیمت میلگرد صادراتی cis 715 تا 720 دلار هر تن فوب در ثبات بود.

اما قیمت میلگرد و تیر آهن در ایران روند نزولی داشت که دلیل اصلی این روند،کاهش تقاضا در بازار بود.

ورق

هفته گذشته بنا بر گزارش متال بولتن روند کاهشی از 710 دلار هر تن فوب به 690 دلار رسید.همچنین قیمت ورق دو میلی متری رول مبارکه روز شنبه  289000ریال بود که تا روز چهارشنبه به 280000 ریال رسید.

ورق اکسید نیز روند نزولی داشت که دلیل آن تقاضای کم در بازار بود.

نکته: دولت در پی تعادل بازار فولاد با استفاده از سیاست های اقصادی خود می باشد.

اما این روند باعث کاهش عرضه ارز و افزایش نرخ آن خواهد شد.به هر حال دولت جدید با مشکلات بزرگی روبرو است و باید برای حل آن،اول از همه مسئله تورم را حل کند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه