مشاوره و فروش
02191003181

علت افزایش قیمت مقاطع فولادی

852350 image1625917390 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
5 بازدید

در هفته جاری با توجه به اینکه دلار در پایه 25، هزار تومان بوده و نرخ دلار نیمایی هم بالای 22 هزار تومان و قیمت جهانی سنگ آهن و فولاد هم افزایشی است قیمت محصولات فولادی رو به افزایش قرار دارد.
با توجه به اینکه در روزهای اخیر اخبار مثبتی از مذاکرات وین به گوش نمی رسد، باید منتظر تحریک بازار فولاد و موج‌ جدیدی باشیم.عدم اخبار موثق و مثبت از مذاکرات باعث ایجاد موقعیت برای تحریک بازار توسط بازارسازان می شود و با یک افزایش نسبی از ابتدای هفته به استقبال افزایش بیشتر به بهانه قیمت جدید مایه بورس خواهند رفت.
البته با توجه به افزایش قیمت دلار و تبعیت از آن نرخ فولاد به دلیل خبرهای منفی مذاکرات با اولین خبر واقعی مثبت شاهد تغییر روند هر دو بازار خواهیم بود.
در حال حاظر مذاکرات به مرحله حساس نزدیک شده و نباید مذاکرات را با یک خبر منفی پایان یافته تلقی کنیم.
یکی از مقام های ارشد اسراییلی مدعی شده که احتمال می رود مذاکرات وین درباره ی احیای برجام قبل از پایان دولت روحانی به نتیجه برسد.
طبق گزارش روزنامه صهیونیستی (یدیعوت آحارنوت) یکی از مقام های ارشد اسراییلی روز گذشته مدعی شده که بازگشت ایالت متحده به برجام یک واقعیت مسلم است.
ابتدا این منبع صهیونیستی ادامه داد که توافق در خصوص احیای برجام در دوران ریاست جمهوری رئیسی به دلیل مواضع وی ساده تر خواهد بود.
البته امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هیچ چیزی در دنیای دیپلماسی قطعی نیست و نتیجه را به دور هفتم مذاکرات سپرد و ابراز امیدواری کرد که با دولت بعدی به نتایج مطلوبی برسد.
از سوی دیگر با توجه به قطعی برق کارخانه ها تولید کارخانه ها ۷۰ درصد کاهش داشته است و اگر محدودیت برق ادامه داشته باشد با وجود اینکه رکود در بازار حاکم است کارخانجات دپوی شمش و مقاطع خود را ارزان در اختیار بازار قرار نخواهند داد و شاهد جهش قیمت داخلی خواهیم بود.
در این بین حتما شاهد افزایش قیمت توسط نورد کاران خواهیم بود و شاید در روزهای آتی شاهد رکورد شکنی در قیمت مقاطع باشیم.
به طور کلی در دوره ای آشفته و با شرایط دشواری رو به رو هستیم و با وجود مسائلی چون قطعی برق، قوانین سهل صادراتی و قوانین نا مشخص قیمت گذاری راه برای افزایش های بی سابقه هموار است.

بازرگانی ثامن تجارت یکی از فعالان در حوزه آهن آلات ساختمانی هستند که از طریق این بازرگانی می توانید تمامی آهن آلات ساختمانی اعم از لوله مانیسمان، ورق استیل، فولاد حرارتی، فولاد mo40 و… با نازل ترین قیمت درب کارخانه و بدون واسطه خریداری نمائید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه