آخرین بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشاوره و فروش
02191003181
tellphone
تماس با ما

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

فولاد فنر 1.7105 ضخامت فولاد فنر 1.7105

ابعادقیمت (تومان)
توضیحات

یکی از خانواده فولاد های الیاژی فولاد های فنر هستند . این نوع فولاد همان طور که از اسمش پیداست دارای خاصیت ارتجاعی بالایی است . این خاصیت به فولاد این اجازه را میدهد که با وارد کردن نیرویی مشخص تغییر شکل دهد و بعد از حذف ان نیرو به حالت اولیه خود باز  گردد .قابلیت شکل پذیری الاستیکی باید به حدی باشد که فنر مورد نظر تغییر شکل ندهد در غیر این صورت فنر از کیفیت خوبی برخوردار نیست .

عناصری که باعث ایجاد خاصیت الاستیکی در فنر میشوند عبارت اند از : سیلیسیوم ، منگنز، کرم،وانادیوم و مولیبدن که البته با درصد ها و مقادیر مختلف در الیاژ های گوناگون فولاد های فنر استفاده شوند.

فولاد فنر مقاومت قابل توجهی در برابر فشار و کشش دارد. بنابر این وجود عنصر سیلیسیوم در این فولاد نقش مهم وکلیدی را ایفا میکند .

نکته دیگر درباره الیاژ های فولاد فنر استفاده از عنصر تیتانیوم در این فولاد است . فوجود این عنصر در فولاد های فنر باعث ایجاد مقاومت در محیط های اسیدی میشود .

اگر میزان این عنصر در الیاژ فولاد فنر افزایش یابد مقاومت در برابر محیط های اسیدی بیشتر میشود و اگر کاهش یابد باعث پایین امدن این ویژگی میشود .

فولاد های فنر متوانند قبل از شکستن به حالت های الاستیکی و پلاستیکی تبدیل شوند . حالت پلاستیکی حالتی است که فولاد بعد از فشار نمیتواند به حالت اولیه خود بازگردد و لی حالت الاستیکی حالتی است که فولاد بعد از فشار به حالت اولیه خود بازمیگردد .

البته لازم به ذکر است فولاد های فنر دارای معایبی نیز هستند از جمله این معایب قابلیت جوشکاری پایین و هم چنین احتمال بالای ترک خوردگی میباشد.

فولاد فنر آلیاژی :برای فشار و ضربه زیاد یا بار شدید استفاده می شود. می تواند دامنه دمایی وسیع تری را نسبت به فولاد فنر کربن بالا تحمل کند.

 فولاد فنر ضد زنگ:بعضی از آلیاژها تا دمای 288 درجه سانتی گراد را مجاز می کنند. مقاوم در برابر خوردگی هستند. فقط استیل 18-8 برای دمای زیر صفر توصیه می شود.

آلیاژهای فنر پایه مس :گرانتر از فولادها هستند اما به دلیل هدایت‌پذیری خوب و مقاومت در برابر خوردگی در اجزای الکتریکی استفاده می شوند. مناسب برای دمای زیر صفر است.
آلیاژهای فنر پایه نیکل :مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در طیف وسیعی از دماها را دارند. غیر مغناطیسی هستند اما مقاومت الکتریکی نسبتاً زیادی دارند.

فولاد فنر کربن بالا:رایج ترین فولاد فنر – هزینه کم ، به راحتی کارپذیر، در دسترس بودن. برای برنامه های درجه حرارت بالا یا پایین یا برای بارگذاری شوک یا ضربه توصیه نمی شود.

فولاد 1.7105 : دارای ویژگی های بارز چقرمگی خوب و سختی پذیری سطحی مطلوب می باشد، از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده در چرخ دنده های کوچک، میل مرغک و ساخت وسایل نقلیه اشاره کرد.