مشاوره و فروش
02191003181

اورینگ سیلیکونی چیست؟ (ویژگی مثبت اورینگ + جدول مشخصات)

3 اردیبهشت 1402
1 بازدید

اورینگ سیلیکونی چیست: اورینگ همانند واشر قطعه ای است که برای انجام آب بندی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این قطعه و به خصوص نوع اورینگ سیلیکونی نسوز به قدری زیاد است که می توان صنایع مختلفی را نام برد که وابسته به این محصول می باشند. به عنوان مثال صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و یا حتی صنایع خودروسوزی و تولید مواد غذایی را می توان نام برد. حتی اورینگ ها مصارف پزشکی هم دارند که در ادامه این مقاله از سایت ثامن تجارت به آن ها خواهیم پرداخت. آن چه که در اینجا اهمیت دارد، چیستی و ماهیت این محصول است که مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

اورینگ سیلیکونی چیست؟

ساخت محصولات سیلیکونی نظیر اورینگ ها برای به کارگیری در صنایع و تولیدات مختلف بسیار حائز اهمیت است. اورینگ سیلیکونی به عنوان پر کاربردترین نوع اورینگ ها ساخته می شود تا به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد، بتواند به عنوان آب بند و همچنین فیکس کننده در صنایع و موارد دیگر، به مصرف برسد. مهم ترین ویژگی این محصول، مقاومت حرارتی و الکتریکی بالای آن است. همچنین اورینگ سیلیکونی رنگ پذیری بسیار خوبی دارد و حتی برای مصرف بهداشتی و پزشکی نیز کاار برد دارد.در ادامه همین مقاله به ویژگی های بارز این محصول اشاره خواهیم کرد. همچنین به شما می گوییم که عمده ترین موارد به کار گیری اورینگ سیلیکونی چیست.

ویژگی های مثبت اورینگ سیلیکونی

همانطور که گفته سد، اورینگ ها با هدف انجام آب بندی ساخته می شوند. اما این مورد به تنهایی به عنوان هدف از تولید این محصول پرکاربرد شناخته نمی شود. اورینگ ها می توانند علاوه بر ممانعت از نشتی، جهت ایاد فاصله در میان دو سطح متصل شده به هم نیز، مورد استفاده قرار بگیرند.به طور کل ویژگی ها و مزایای اورینگ سیلیکونی لاستیکی را می توان به صورت زیر ارائه نمود:

  • اورینگ سیلیکونی در برابر حرارت شدید مقاوم است
  • مقاومت در برابر رشد قارچی
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • امکان تولید در ابعاد مختلف
  • رنگ بندی و دارا بودن استاندارد رنگی

سایر مشخصات اورینگ سیلیکونی چیست؟ 

در بخش قبل در مورد این که ویژگی های مثبت اورینگ سیلیکونی چیست صحبت کردیم. حال بهتر است تا سایر مشخصات این محصول را برای تان بازگو نماییم. این مشخصات به صورت جدولی که در ادامه آمده است، خلاصه می گردد.

ردیف نام مشخصه توضیحات
1 درجه سختی درجه سختی اورینگ سیلیکونی چیزی در بازه 30 تا 80 است
2 محدوه دما از 75 درجه فارنهایت تا 450 درجه فارنهایت که برابر است با 60 درجه سانتی گراد تا 233 درجه
3 استاندارد سختی این فاکتور برابر با عدد 70 است
4 رنگ های استاندارد رنگ های زرد، نارنجی و به طور کلی رنگ هایی که سفارش داده میشند و ترجیحا شفاف هستند

با توجه به این مشخصه ها، اگر بخواهیم موارد کاربرد این نوع اورینگ را به طور یکجا و خلاصه مطرح کنیم، عبارت است از:

  • برای سوخت رسانی
  • آب رسانی
  • محیط های اسیدی و روغنی

کاربردهای اورینگ سیلیکونی 

در این بخش مشخص می کنیم که عمده ترین کاربرد اورینگ سیلیکونی چیست و چرا تا این حد در صنایع مختلف مورد توجه قرار می گیرد. دراین خصوص در بخش های قبل اشاره هایی شد اما ما تصمیم داریم اریم تا بخش حاضر را به طور کامل به این بحث اختصاص دهیم.

بهتر است بدانید که اورنگ سیلیکونی در میان صنعتگران و افراد اهل فن با نام های اتصال هلالی یا پکینگ هم شناخته می شود. دلیل نامگذار این محصول به اتصال هلالی، شکل ظاهری آن است. در واقع محصول مورد بحث، نوعی درزگیر هلالی شکل است که در میان یک شیار یا محل اتصال دو قطعه قرار می گیرد. کاربرد این محصول در دندان پزشکی ها بسیار گسترده است و از آنها برای اورینگ های اورتودنسی و ایمپلنت استفاده می شود. همچنین از این محصول به فراوانی برای تولید قطعات مختلف خودرو بهره گرفته می شود.

اورینگ سیلیکونی

تولید اورینگ سیلیکونی 

در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد اورینگ سیلیکونی مطالبی را ارائه کردیم. مسلما تولید محصولاتی از این دست در کنار تولید سایر قطعات مهم و ارزشمند، نشان از توان صنعتگران هموطن مان دارد. به طور کل این محصول و به خصوص اورینگ سیلییکونی نسوز، در دو شکل حلقه ای و متری انجام می شود و در حال حاضر تهیه هر دو نوع این محصول در بازار کار ساده و بدون دردسری است. ضمن این که اورینگ حلقه ای و اورینگ متری در ابعاد استاندارد ساخته می شود که این امر اطمینان ما از خریدتان را بیشتر خواهد کرد.

منبع : allorings.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه