مشاوره و فروش
02191003181

تاریخچه پروفیل زد

profile history
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
11 بازدید

شاید تاریخچه پروفیل زد برای شما جالب باشد. این که این محصول از چه زمانی و با چه هدفی تولید شده است. قطعا می دانید که پروفیل زد برای استفاده در ساخت سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا این تنها مورد به کارگیری این محصول می باشد؟ ما در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت قصد داریم تا این تاریخچه رابرای شما بازگو کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد تا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جدول اشتال پروفیل زد و وزن زد سوله، اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه نصب پروفیل زد و قیمت آن در اختیار شما قرار دهیم.

تاریخچه پروفیل زد

پروفیل زد از گذشته تا به امروز با نام “z-bar” هم شناخته شده است. در برخی از منابع هم از این محصول با عنوان پروفیل یا پوشش ضد رطوبت یافت می شود. نیاز به این محصول درست از زمانی احساس شد، که کارشناسان در پی تولید سقف سازه های مختلف به صورت مجزا بودند.

در واقع مهندسان دریافته بودند که تولید سقف یک سازه زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. این زمان در صورت شروع به کار کردن برای سقف سازه، بعد از اتمام ساخت سایر اجزای پروژه بیشتر احساس می شود. به همین دلیل تصمیم بر این شد که همزمان با کار ساخت پیکره سازه، سقف نیز به طور مستقل تولید شده و سپس به سازه اصلی ملحق شود. نیاز به استفاده از پروفیل زد از همین جا مطرح شد. برای اتصال سقف به سازه نیاز به اتصالات و تجهیزاتی بود که بتوان از استحکام و عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل نمود. این اتصالات باید به صورتی باشند که بتوانند میزان فشار قابل توجهی را تحمل نموده و توان باربری بالایی را نیز داشته باشند.

وزن زد سوله

در بخش قبل از تاریخچه پروفیل زد بیان شد که این محصول قرار است به عنوان اتصال دهنده سقف و پیکره یک سازه عمل کند. نکته ای که در این جا مطرح می شود، وزن پروفیل زد است. با توجه به اهمیتی که این فاکتور در انتخاب نوع پروفیل زد داشته و همچنین می تواند بر قیمت آن هم موثر باشد، جدول اشتال پروفیل z ترتیب داده شده است. در جدول اشتال شاهد خواهیم بود که انواع پروفیل زد دارای چه میزان ضخامت، وزن و ابعادی هستند. این جدول در واقع استاندارد قابل پیروی در تولید محصولات مذکور را یادآور می شود.

فرمول محاسبه وزن پروفیل z نیز به صورت زیر تعریف شده است:

/1000 ضخامت (میلی متر) * عرض (سانتی متر) * طول (سانتی متر) * چگالی = وزن پروفیل (کیلوگرم)

همان طور که در ایج فرمول مشخص شده، طول پروفیل z به همراه ضخامت و عرض آن بر میزان وزن تاثیر مستقیمی دارد. چگالی در فرمول بالا ثابت و معمولا برابر با عدد 7.8 می باشد.

استانداردهای پروفیل z

در حین بررسی تاریخچه پروفیل زد خوب است تا استانداردهای تولید این محصول را نیز به شما معرفی کنیم. در فرایند تولید پروفیل زد، از دو نوع ورق بهره گرفته می شود. تولید پروفیل زد با هر کدام از این ورق ها بر اساس استاندارد خاصی صورت می پذیرد.

این استانداردها عبارت اند از:

  • استاندارد ملی ایران به شماره 3694 که برای تولید پروفیل با ورق نورد دیده گرم مورد توجه قرار می گیرد.
  • استاندارد ملی ایران به شماره 5722 که فرایند تولید پروفیل زد با ورق روغنی نورد دیده باید مطابق با این استاندارد را به همراه داشته باشد.

مراحل تولید پروفیل z

مراحلی که در این بخش از مقاله عنوان می شوند، باید حتما به ترتیب انجام شده و مطابق با ضوابط و دستورالعمل های مطرح در زمینه تولید انواع آهن آلات پیش برود. در هر کدام از این مراحل نیاز به دستگاه ها و تجهیزات مختلفی وجود خواهد داشت.

  • تهیه رول ورق
  • کلاف باز کن
  • جمع آوری ضایعات
  • برش
  • شکل دهی و فرمینگ
  • زدودن پلیسه ها
  • بسته بندی پروفیل ها

قیمت زد سوله

در این مقاله از شرکت ثامن تجارت تلاش شد تا تاریخچه پروفیل زد به صورت کاملا کوتاه و مختصر ارائه شود. هدف این بود که شما بدانید که این محصول به چه دلیل و واز چه زمانی تولید گردیده است. همان طور که در بخش های قبل هم بیان شد هر کدم از انواع پروفیل زد دارای مشخصات مخلفی است. همچنین نحوه نصب پروفیل زد هم به همین مشخصات وابسته می شود. وزن پروفیل زد نیز یکی از مولفه های مهم است که تاثیر به سزایی بر قیمت پروفیل زد دارد. شما با مراجع به وب سایت ما می توانید نمودارهای مرتبط با این قیمت این محصول را مشاهده کنید و در صورت نیاز برای خرید پروفیل زد، از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه