مشاوره و فروش
02137163
manufacture industrial parts
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
122 بازدید

عده ای از افراد برای شروع کسب و کار های کوچک خود در صنعت می پرسند که چه قطعه ای تولید کنیم؟ باید بگوئیم که انواع روش های تولید قطعات صنعتی به گونه ای می باشد که شما باید توسط افراد خبره آموزش های اصولی و پی در پی ببینید چرا که ساخت قطعه صنعتی دارای فوت و فن های مهمی است که نیازمند تجربه ای کافی می باشد چون کوچک ترین اشتباهی می تواند کار یک مجموعه را مختل کند. گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشندگان بی رقیب در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی و فولاد های آلیاژی و… می باشد.

ساخت قطعه صنعتی چگونه انجام می شود؟

ساخت قطعه صنعتی: امروزه سفارش ساخت قطعات صنعتی روز به روز در حال افزایش است. با گسترش کارخانه جات و بالا رفتن میزان تقاضا برای قطعات صنعتی، ساخت و تولید قطعات صنعتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این قطعات اغلب برای کارخانه ها و جهت تجهیز آن ها استفاده می شوند. اما برخی از مهم ترین آن ها نیز برای به کار بردن در تولید محصولات مختلف از جمله خودروسازی تولید می شوند. به همین دلیل است که تقاضا برای تولید قطعات فلزی خودرو هیچ گاه کم نشده و همواره نیاز به این قطعات احساس می شود.

با توجه به این توضیحات و آن چه در ادامه این مقاله ارائه شده از شرکت بازرگانی ثامن تجارت بر می آید، باید گفت که هر کارخانه ساخت قطعات فلزی می تواند گام محکمی در جهت پیشرفت تجهیزات و علوم مرتبط با آن ها بردارد.

استقبال از قطعات صنعتی و موارد کاربرد آن ها به حدی رسیده که مهندسان به روش های جدیدی در جهت تولید این قطعات روی آورده اند. آن چه در این راه اهمیت دارد، داشتن دقت، مهارت و تجربه کافی برای به کار بردن روش ها است تا هم بتوان سرعت انجام کار را بالا برد و هم در هزینه ها صرفه جویی نمود. دستگاه هایی نیز برای این کار باید در دسترس باشند. به عنوان دستگاه ریخته گری و دستگاه های برش و تراش. قیمت تولید این قطعات با توجه به عوامل مختلفی تعیین میشود که هزینه استهلاک این قطعات نیز از جمله عوامل تعیین کننده این قیمت هستند.

قالب های صنعتی جهت ساخت قطعات:

در مراحل ساخت قطعه صنعتی نیاز است تا انواع مختلفی از قالب ها به کار گرفته شوند. این قالب ها از جنس های مختلفی تولید می شوند و اکثر آن ها قابل چکش کاری هستند. قالب های زیر مهم ترین این انواع هستند.

قالب های آهنگری:

این نوع قالب ها با استفاده از چکش کاری برای ساخت و تولید قطعات به کار می روند. این محصولات به دلیل برخورداری از سختی زیاد در ساخت، به دقت بالا نیاز دارند. به همین دلیل است که کمتربا بروز خطا مواجه می گردند.

قالب های ریخته گری:

از دیگر قالب ها برای تولید قطعات مورد نیاز در صنعت، می توان به قالب های ریخته گری اشاره نمود. این قالب ها برای تولید محصولات و قطعت پیچیده بسیار مناسب هستند.

قالب های تزریق پلاستیک:

این نوع قالب ها برای ساخت قطعه صنعتی بسیار با اهمیت اند. چرا که از آن از آن ها برای تولید تمامی قطعات لاستیکی و… می توان استفاده کرد و محدودیت زیادی را نمی توان برای ان ها متصور بود.انواع روش های تولید قطعات صنعتی

قالب های پرس:

این قالب ها خود دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام بنا به موقعیت و نوع قطعه، مور استفاده قرار می گیرند. قالب های پرس با انواع مختلفی به تولید می رسند که هر کدام از آن ها برای کار های مختص به خود مناسب می باشند. قالب های پرس عبارتند از:

  • قالب های برش:
  • قالب های کشش؛
  • قالب های فرم؛
  • قالب های خم.

مراحل تولید یک قطعه صنعتی از طراحی تا ساخت:

همان طور که قبلا هم بیان شد، تولید قطعات صنعتی نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. این انش، تجهیزات و تجربه در تولید به نوع قطعه و کاربری آن نیز وابسته است. به طوری که می توان تولید قطعات صنعتی در منزل را نیز متصور شد.

طراحی و ساخت بدیع و اصیل:

در بسیاری از مواقع تلاش می شود تا با استفاده از روش های نوین به دانشی جدید در جهت تولید محصولات تازه گام برداشت. این طرح ها معمولا بنا به سفارش مشتری و با هدف بهبود کارایی و یا رفع یک مشکل انجام می شود.

طراحی و ساخت بهینه و توسعه ای:

این نوع طراحی و ساخت قطعه صنعتی زمانی کاربرد دارد که طرح اولیه با مشکل مواجه شده و با نیاز به اصلاحاتی جهت بهبود عملکرد قطعه و بالا بردن کیفیت محصول نهایی وجود دارد.

طراحی و تولید به روش مهندسی معکوس:

نوع دیگری از روش ساخت یک قطعه استفاده از مهندسی معکوس است. یعنی به جای این که مراحل تولید از زمان تهیه مواد اولیه در نظر گرفته شوند، تلاش می شود تا با بررسی محصول نهایی به روش تولید آن دست پیدا کرد.

انواع روش های تولید قطعات صنعتی:

برای ساخت قطعات صنعتی روش های متعددی وجود دارد که روش های تولید قطعات صنعتی با توجه به نوع ساختار و استفاده ای که دارند کاملا متفاوت از یکدیگر می باشند که ما در ادامه بهترین روش های تولید و ساخت قطعات صنعتی را بیان کرده ایم:

تولید قطعه صنعتی به روش مکانیکی:

فلز هایی که توانایی شکل گرفتن را داشته باشند با چکش می توان به روش دستی آن ها را به شکل اشکال مختلف طراحی کرد که این روش برای ایجاد اشکال پیچیده کاربرد ندارد.

جوشکاری:

در روش جوشکاری با استفاده از دستگاه های جوش و سیستم های جوشکاری قطعات فلزی را به یکدیگر متصل می کنند که می توان بدین صورت قطعات ساده و یا قطعات پیچیده را ایجاد کرد. جوشکاری از ساده ترین روش ها برای ساخت قطعه صنعتی است.

تولید قطعه با روش ریخته گری:

ریخته گری یکی از قدیمی ترین روش های تولید قطعات صنعتی و از دسته پر کاربرد ترین آن ها است. در این روش فلز را داغ کرده و به شکل مذاب نیز در می آورند و وارد قالب های از پیش ساخته نیز می کنند. یکی از مناسب ترین روش های تولید قطعات کوچک صنعتی و یا بزرگ، روش ریخته گری می باشد.

تراشکاری:

برای تولید قطعات صنعتی که می خواهند ظرافت در آن حفظ شود و سرعت نیز افزایش پیدا کند، امروزه از لیزر برای برش فلزات استفاده می کنند که در اصل دستگاه لیزر توانسته است به خوبی جایگاه خود را در بین روش های تولید قطعات صنعتی به تثبیت برساند.

تولید قطعات صنعتی به روش ریخته گری

شرکت ساخت قطعات صنعتی:

خوشبختانه شرکت های متعددی در ایران به ساخت قطعه صنعتی مشغول هستند و از این طریق نقش مهمی برای از بین بردن نیاز به این قطعات ابفا می نمایند. یک کارخانه ساخت قطعات فلزی برای ادامه کار خود نیاز به حمایت، مواد اولیه در دسترس، نیروی متخصص و تجهیزات مورد نیاز دارد. ما در شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت افتخار داریم که محصولات تولید شده توسط این کارخانه ها را با قیمت منصفانه به دست مشتریان می رسانیم.

کلام آخر:

برای ساخت قطعات صنعتی اصولا شرکت ها در بخش تحقیق و توسعه کار خود را آغاز می کنند و با کامپیوتر اقدام به طراحی قطعات کرده و بعد از آن قطعه را وارد فاز تولید می کنند و هر بخش قطعات با استفاده از روش های مختلف تولید می شوند. گروه تجاری ثامن تجارت از دسته فروشگاه های اینترنتی می باشد که اقدام به تولید قطعات فلزی و قطعات پلیمری کرده و با قیمت مناسب و منصفانه نیز ابزار آلات ساختمانی به فروش می رساند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *