مشاوره و فروش
02191003181

پروفیل زد چگونه ساخته می شود؟

how profile made
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
6 بازدید

آیا می دانید که پروفیل زد چگونه ساخته می شود؟ به نظر شما چه دستگاه هایی برای تولید این محصول مورد نیاز است و چقدر زمان باید صرف کرد تا پرلین z تولید شده و به دست مصرف کننده نهایی برسد؟ آیا این محصول در داخل ایران هم تولید می شود؟ تولیدکنندگان اصلی زد سوله چه کسانی اند؟ اگر می خواهید به پاسخ این سوالات برسید، حتما این مقاله ارائه شده از شرکت ثامن تجارت را مطالعه نمایید. ما در تلاش هستیم تا در این مقاله اطلاعاتی در مورد ورق پرلین، طول پروفیل z و سایر مشخصات آن، در اختیار شما قرار دهیم.

پروفیل زد چگونه ساخته می شود؟

پروفیل به مقاطع فولادی مختلفی گفته می شود. اما باید بدانید که در میان اهالی فن و بازاریان، مقاطع فولادی که توخالی هستند و به صورت درزدار تولید می شوند، پروفیل نام می گیرند. با این حال به طور کلی، پروفیل ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد. پروفیل های باز و پروفیل های بسته. قرارگیری پروفیل ها در یکی از این دو دسته به شکل ظاهری آن ها بستگی دارد.

به پروفیل های بسته، قوطی نیز گفته می شود. اما پروفیلی مانند پروفیل زد که شباهت زیادی به حرف Z دارد و اصلا به همین دلیل هم این نام را گرفته، در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد. مهم ترین ورقی که در حین تولید این پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد، ورق فولادی ST37 است که در ادامه همین مقاله به شما معرفی خواهد شد که می توانید نسبت به خرید پروفیل زد اقدام کنید.

مراحل تولید پروفیل زد

لوله ها و سایر انواع پروفیل ها، ورق های فولادی هستند که با طی کردن فرایند نورد سرد، به محصول نهایی تبدیل می گردند. این محصولات معمولا با شکل و ابعاد مختلفی تولید می گردند هر چند که تولیدکنندگان، موظف به رعایت استانداردهای تولید و دستورالعمل های مرتبط با آن می باشند. اگر می خواهید بدانید که پروفیل z چگونه ساخته می شود، حتما باید مراحل را زیر را مطالعه نمایید.

تولید مواد اولیه

اولین مرحله در تولید پروفیل زد، تولید مواد اولیه است. این مواد در ایران بیشتر توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می گردد. در سایر کشورهای آسیای میانه اعم از برزیل نیز این مواد تولید می گردند. این مواد در نهایت به صورت کلاف هایی خواهند بود که باید در مرحله بعد برش داده شده و به صورت نوارهایی در بیایند.

برش کلاف ها و عبور از غلتک

در مرحله دوم از فراید تولید پروفیل زد، کلاف ها با استفاده از دستگاه های مخصوصی برش داده می شوند. در واقع با طی این مرحله کلاف ها به شکل نوارهایی در خواهند آمد که قرار است از زیر غلتک هایی عبور کرده و کاملا صاف شوند. دستگاه های مذکور به موارد زیر مجهز و از این رو انجام کارهای مختلفی را به تولیدکنندگان می دهند:

  • ذخیره کلاف ها
  • برخورداری از میز مخصوص و بخش دفع کننده ضربات
  • سیستم های تنظیم کننده کناره مواد
  • امکان صاف کردن ورق
  • چند عدد گیوتین
  • چند عدد غلتک
  • نوار جمع کن و بخش نگهدارنده نوارها

در ادامه مقاله “پروفیل زد چگونه ساخته می شود؟” مراحل انجام کار با  دستگاه های مذکور، شرح داده خواهد شد. کلاف گیر یکی دیگر از تجهیزات مرتبط با این دستگاه ها است. زمانی که کلاف در آن قرار می گیرد، شروع به چرخیدن می کند. این عمل تا زمان باز شدن کلاف و قرار گرفتن آن در زیر غلتک صاف کننده ادامه می یابد. سپس سر ورق ها با گیوتین بریده می شود و بعد از آن تحت حرارت بالا قرار می گیرند تا به سختی مورد انتظار برسند.

فرم دهی و براده برداری

ورق پرلن در این مرحله با استفاده از دستگاه های خاصی،  فرم دهی می شود.  این محصول برای تولید پروفیل زد به صورت مستقیم تحت عملیات تاب گیری قرار گرفته و جوشکاری می شود. پس از ان عمیات براده برداری و پلیسه زدایی بر روی قطعه انجام شده و با توجه به طول تعریف شده برای آن، آماده برش زنی نهایی می گردد.

اصلی ترین تولیدکنندگان پروفیل زد

در بخش های قبل به زبانی ساده به شما گفتیم که پروفیل زد چگونه ساخته می شود؟ همچنین در مورد انواع پروفیل ها و دلیل قرارگیری پرلین z در دسته پروفیل ها ی باز نیز صحبت کردیم. همان طور که قبلا هم بیان شد، تولید زد در اصفهان و کارخانه فولاد مبارکه به طور موفقیت آمیزی در حال انجام است. اما زد سوله در ایران تنها توسط این کارخانه تولید نمی شود. کارخانه تهران شرق، شرکت جهان پروفیل پارس، شرکت صدرا پروفیل و … نیز از جمله تولیدکنندگان برتر این محصول هستند. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت نیز با تجربه دیرینه درزمینه فروش انواع آهن آلات و به خصوص پروفیل زد، آماده اطلاع رسانی در مورد این محصولات و فروش آن ها به سراسر ایران می باشد. جهت اطلاع از قیمت پروفیل زد با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه