مشاوره و فروش
02137163

انواع پروفیل زد چیست؟

852350 image1641367829 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
9 بازدید

پروفیل ها و در کل انواع پروفیل زد از مهم ترین مصالح ساختمان هستند. این محصولات در دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند. پروفیل زد نوعی از پروفیل های باز هستند که به دلیل شباهت آن ها به حرف Z لاتین به این نام معروف شده اند. در تولید این نوع پروفیل از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آن ها را می توان دستگاه پرس و دستگاه رول فرمینگ دانست.آن چه که ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد پرداختن به آن را داریم، انواع پروفیل زد است. علاوه بر این می خواهیم در ادامه مقاله شما را با قیمت پروفیل زد، ابعاد پروفیل زد و همچنین کاربرد پروفیل زد آشنا کنیم.

انواع پروفیل زد

اگر بخواهیم انواع پروفیل زد را بر مبنای آن مورد بررسی قرار دهیم، باید تنوع در ساخت آن از نظر ضخامت و ارتفاع را مد نظر قرار دهیم. در واقع پروفیل های زد را با مشخصات متفاوت می سازند تا بتوان از هر کدام بنا به موقعیت، ابعاد محل قرار گیری و حتی رنگ مورد نظر برای جایگاه پروفیل زد، استفاده نمود.

ما در ادامه این مقاله به شما می گوییم که پروفیل زد دارای چه انواعی هست و در چه جاهایی مورد استفاده قرار داده می شود.

ضخامت پروفیل زد 

ضخامتی که برای انواع پروفیل زد در نظر گرفته می شود از 2 میلی متر تا 5 میلی متر متغیر است. البته خوب است بدانید که نوعی از پروفیل های زد، دارای طول 12 متر هم می باشند که در بازار بسیار مورد استقبال خریداران قرار دارند.

ارتفاع انواع پروفیل زد چگونه است؟ 

در این قسمت ابعاد پروفیل z را مورد پایش قرار می دهیم. به طور کل پروفیل های زد از نظر ارتفاع نیز متنوع هستند و می توان از هر کدام برای موارد مختلفی استفاده کرد. ارتفاع پروفیل های زد موجود در بازار معمولا از 140 میلی متر تا 300 میلی متر می باشد. اما در این میان سه نوع پروفیل زد نسبت به انواع دیگر آن بسیار پرکاربردتر هستند. این سه نوع عبارت اند از:

  • پروفیل زد 18
  • پروفیل زد 20
  • پروفیل زد 22

پروفیل زد رنگی

پروفیل های زد در اغلب موارد به صورت رنگی هم ساخته می شوند. کارخانه ها بنا به سفارش مشتری، عملیات رنگ کاری پروفیل را انجام می دهند و دلیل این کار در معرض دید بودن پروفیل زد است.

رنگ هایی که در این کارخانه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، آبی و سبز یا طوسی هستند. اما هیچ محدودیتی در رنگ کاری این محصولات وجود ندارد. پروفیل های زد خودشان دارای خاصیت ضد فرسایش و ضد خورده هستند اما زمانی که یک لایه روی آن ها زده می شود، بر مقاومت این محصولات افزوده می شود.

مقاوم بودن فسفر برنز در مقابل حرارت و از همه مهم تر قابلیت استفاده از آن در شرابط بد آب و هوایی باعث شده تا این محصول را برای ساخت انواع سوله ها مورد استفاده قرار دهند. این موضوع به طور کامل در ادامه مقاله شرح داده خواهد شد.

کاربرد انواع پروفیل زد

کاربرد انواع پروفیل زد 

در این بخش از مقاله “انواع پروفیل زد” به شما می گوییم که مهم ترین کاربرد پروفیل زد چیست. به طور کل پروفیل ها در تولید انواع محصولات نظیر ساخت شیروانی، نبشی، ناودانی و … مورد استفاده قرار می گیرند. البته این موارد همگی ساخته شده از پروفیل باز هستند و محصولاتی مانند لوله و قوطی، به عنوان پروفیل بسته شناخته می شوند.

اما اگر بخواهیم اصلی ترین کاربرد پروفیل زد را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که این محصول به طور عمده در ساخت سقف انواع سوله به کار می رود. این پروفیل ها به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند که می توانند سقف سوله ها را تشکیل دهند. به دلیل در معرض دید بودن پروفیل های زد به کار رفته در سوله ها، نیاز به استفاده از پروفیل زد رنگی را توجیه می کند. در حقیقت این پروفیل ها به زیباتر شدن ظاهر سوله ها کمک شایانی می نماید.

قیمت پروفیل زد 

ما دراین مقاله از وب سایت ثامن تجارت ضمن معرفی، انواع پروفیل زد و کاربردهای آن را بررسی نمودیم. چیزی که ممکن است برای شما حائز اهمیت باشد، نحوه ثبت سفارش و خریداری و از همه مهم تر قیمت این محصول است. برای استعلام قیمت پروفیل زد و همچنین ثبت سفارش، همین حالا می توانید از طریق وب سایت ما اقدام نموده و با اطلاعات موجود در این سایت، جزئیات مرتبط با محصول مورد نظر خود را به دقت مشاهده و تحلیل نماید.

مطالب مرتبط