مشاوره و فروش
02137163

مرکز ورق استیل فروشان تهران

Sheet steel for Tehran
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
50 بازدید

ورق استیل به دلیل دوام، تطبیق پذیری، استحکام و مقاومت در برابر زنگ ضدگی یکی از پرفروش‌ترین آلیاژها در بین ورق استیل فروشان تهران است. این ورق‌ها از ترکیب آهن، کربن، منگنز، فسفر، سیلیکون، کروم و نیکل ساخته می‌شود و وجود هر یک از این عناصر موجب پیدایش خواصی منحصر به فرد در ورق استیل می‌شود و همین دلیل باعث شده است تا شاهد استقبال بی نظیری از این آلیاژ در مصارف مختلف باشیم؛ در همین راستا فروشگاه ثامن تجارت که جزو فروشگاه‌های ورق استیل فروشی تهران است، مشغول به فروش طیف وسیعی از انواع ورق‌های استیل با به روزترین قیمت ورق استیل می‌باشد.

ثامن تجارت؛ جزو برترین ورق استیل فروشان تهران

مسلماً کاربردها و خواص ورق استنلس استیل بر کسی پوشیده نیست. همانطور که می‌دانید ورق‌های استیل در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هرکدام خواص مختص به خود را دارد و دلیل تنوع در گریدهای این آلیاژ میزان استفاده از عناصر مرتبط است. فروشگاه ثامن تجارت، یکی از تامین کنندگان  و فروشگاه‌های ورق استیل فروشی تهران است که شما می‌توانید با کمک سایت و حتی کارشناسان متخصص این فروشگاه، خریدی مطمئن را تجربه کنید. باید به این موضوع اشاره کرد که ورق استیل در دسته بندی‌ها و سایزهای مختلف در سایت ثامن تجارت موجود است که در ادامه به بررسی همه آنها خواهیم پرداخت.

ثامن تجارت؛ جزو برترین ورق استیل فروشان تهران

انواع استنلس استیل بر اساس آلیاژ

می‌دانید که در آلیاژ استیل، از عناصری مثل کربن، آهن، کروم، نیکل و… در ترکیبات شیمیایی خود استفاده می‌کند. بر اساس نوع و مقدار عناصر به کار برده شده در آلیاژها، گریدها و انواع متفاوتی از ورق استیل تحت استاندارد ASTM آمریکا تولید می‌شود که تحت تاثیر تفاوت در عنصر سازنده، خصوصیات مکانیکی، شکل پذیری و مشخصات فنی متفاوتی خواهد داشت؛ به طور مثال هرچه میزان عنصر کربن استیل بیشتر باشد، خاصیت سخت پذیری ورق افزایش پیدا کرده و برعکس، خاصیت شکل پذیری آن کاهش پیدا می‌کند.

از مهم‌ترین خصوصیات ورق استیل می‌توانیم به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت در برابر حرارت
  • استحکام بالا
  • قابلیت جوشکاری و آهنگری

ورق استیل در گریدهای ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰تولید می‌شود که هر گرید شامل خصوصیات مشابه و متفاوت است.

ورق استیل سری ۳۰۰ در ورق استیل فروشی تهران

ورق استیل سری ۳۰۰ تقریباً از 0.01 تا 0.1 درصد کربن، 16 تا 21 درصد نیکل، و 0 تا 7 درصد مولییدن تشکیل شده است. حضور نیکل در این ترکیب موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی و افزایش انعطاف پذیری ورق استیل می‌شود. استفاده از مولییدن در افزایش مقاومت در برابر خوردگی به خصوص در محیط‌های اسیدی و دریایی تاثیرگذار است. زیرمجموعه‌های این سری از ورق شامل ورق ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۳، ۳۰۴، ۳۱۶ و ۳۱۷ می‌باشد که تفاوت آنها در مقدار عناصر کربن، نیکل و مولییدن موجود در آلیاژ است که موجب شده است به آهنربا جذب نشوند و به اصطلاح به آنها ورق استیل نگیر بگویند.

ورق استیل سری ۴۰۰ در ورق استیل فروشی تهران

ورق استیل سری 400 که در بین محصولات همه ورق استیل فروشان تهران به خصوص فروشگاه ثامن تجارت موجود است، از دیگر گریدهای ورق استیل است. در این سری، آهن به عنوان فلز پایه استفاده می‌شود و از کربن در حدود 0.02 تا 0.06 درصد در ترکیب شیمایی این گرید ورق استفاده می‌شود. همچنین کربن موجود در این نوع ترکیب حدود 1.05 تا 30 درصد است و از کروم با مقدار حدودی 0 الی 4 درصد استفاده می‌شود.

با اعداد گفته شده، متوجه میشوید که میزان کربن در ترکیب این نوع آلیاژ کم بوده و کروم و مولبیدن عناصر اصلی این نوع آلیاژ می‌باشند. گریدهای این گروه به دلیل برخورداری از خاصیت مغناطیسی با نام ورق بگیر شناخته می‌شوند؛ چون به آهنربا جذب می‌شوند. ورق 430، رایج‌ترین ورق گرید سری 400 است که نوع کم کربن آن با نام ورق L430 در بازار مشهور است.

همچنین این سری ورق استیل دارای خواصی از جمله مقاومت بالا نسبت به خوردگی، زنگ زدگی و قابلیت جوش پذیری بالا می‌باشد و بیشتر در صنایع ساختمان سازی، لوازم خانگی، ظروف پخت و پز، ساخت قاشق و چنگال، دیگ‌های بخار برقی، تاسیسات سرمایش و گرمایش، مخازن آب داغ، ساخت انواع لوله و… مورد استفاده است. قیمت ورق استیل سری 400 و تمام گریدهای موجود آن در وب سایت ثامن تجارت قابل مشاهده است.

انواع ورق استیل بر اساس کاربرد

اگر بخواهیم ورق‌های استیل را بر اساس کاربرد آنها دسته بندی کنیم، به طور کلی شامل دو دسته ورق استیل صنعتی و ورق استیل دکوراتیو می‌شوند. کاربرد ورق صنعتی در صنایع مختلف قابل مشاهده است؛ اما کاربرد ورق استیل دکوراتیو در دکوراسیون‌ها دیده می‌شود. در ادامه به معرفی این دو دسته بندی بیشتر خواهیم پرداخت.

ورق استیل صنعتی در ورق استیل فروشی تهران

کاربرد ورق استیل صنعتی از نامش پیدا است و بیشترین موارد استفاده آن در مصارف صنعتی دیده می‌شود که در دو نوع بگیر و نگیر در بازار خرید و فروش می‌شوند. ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از شناخته شده‌ترین رول نگیر و رول ۴۳۰ از پر کاربردترین و متداول‌ترین رول بگیر موجود در بازار می‌باشد که در مورد آنها در موارد بالاتر مفصلاً توضیح داده شد.

نکته حائز اهیمت این است که ورق‌های صنعتی که در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند، وارداتی هستند و در کشور ما تولید نمی‌شوند. این آلیاژها در کارخانه‌های خارج از کشور تولید شده و به ایران وارد می‌شوند و تامین کنندگان و ورق استیل فروشان تهران مثل بازرگانی ثامن تجارت آنها را به دست شما می‌رسانند. از کارخانه‌های معتبری که صادر کننده ورق استیل صنعتی به ایران هستند، می‌توان به کارخانه‌های زیر اشاره کرد:

  • کارخانه  tiscoچین
  • کارخانهposco  کره جنوبی
  • کارخانهYC  و YLS تایوان
  • کارخانهAcerinox  اسپانیا
  • کارخانهColumbus  آفریقای جنوبی

ورق‌های صنعتی در دو نوع ورق استیل صنعتی مات و براق برای مصارف مختلف صنعتی موجود هستند. شما می‌توانید برای خرید ورق استیل صنعتی و اطلاع از قیمت ورق استیل مات و براق و دیگر انواع این آلیاژ با کارشناسان ثامن تجارت در تماس باشید.

ورق استیل صنعتی در ورق استیل فروشی تهران

ورق استیل دکوراتیو در ورق استیل فروشی تهران

ورق استیل دکوراتیو در زیبا سازی و دکوراسیون مورد استفاده است و دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسید شدن می‌باشد. این محصول در انواع ورق دکوراتیو مات ، براق و خشدار موجود است و در رنگ‌های طلایی، رز گلد، قرمز، برنز، آبی و مشکی تولید می‌شود. برای تولید این نوع ورق‌ها از فلزاتی مثل تیتانیوم، زیرکونیوم و آلومینوم استفاده می‌شود تا سطح ورق‌ها پوشش دهی شوند. تکنولوژي مورد استفاده در فرآیند پوشش دهی، PVD نام دارد و به دلیل انجام شدن آن در محفظه خلا،‌ قیمت ورق استیل دکوراتیو گران‌تر است. فلزات استفاده شده و رنگ حاصل شده که خروجی این مراحل است، به شرح زیر است:

  • تیتانیوم: طلایی
  • زیرکونیوم: رز گلد
  • زیرکونیوم غلیظ: قرمز
  • تیتانیوم و آلومینیوم: برنز رنگ
  • تیتانیوم و آلومینیوم غلیظ: آبی
  • تیتانیوم، آلومینیوم و کربن: مشکی

نکات تکمیلی درباره ورق استیل فروشان تهران

به طور کلی فروشندگان و تامین کنندگان زیادی هستند که جزو ورق استیل فروشان تهران هستند؛ اما انتخاب معتبرترین و بهترین آنها با توجه به سوابق فروشگاه‌ها به عهده خود شما است. بازرگانی ثامن تجارت که یکی از تامین کنندگان این نوع آلیاژ است، به روزترین قیمت ورق استیل را در سایت قرار داده و با برقراری ارتباط بین شما و کارشناسان مجموعه، اطلاعات شما را تکمیل کرده، به روزترین اخبار را در اختیار شما قرار داده و تمام نکات مهم را در امر انتخاب و خرید ورق استیل مناسب با توجه به نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجربه خرید به یاد ماندنی برای شما به وجود بیآورد. ما در این مقاله گوشه‌ای از راهنمایی‌ها را درباره ورق‌های استیل به شما نشان دادیم تا بتوانید در انتخاب فروشگاه ورق‌های استیل، به صورت موفق عمل کنید.

مطالب مرتبط