مشاوره و فروش
02191003181
How many kilos each corner branch
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
15 بازدید

نبشی به پروفیلی گفته می‌شود که دو ضلع سطح مقطع آن بر هم عمود باشند. این دسته از آهن آلات در سازه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نبشی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که هر شاخه نبشی چند کیلو است و شما را با ابعاد و وزن‌های متفاوت آن آشنا سازیم. اگر قصد دارید از قیمت نبشی مورد نظر خود مطلع شوید، تنها کافی است از طریق منوی سایت وارد دسته محصول مربوطه شوید.

آشنایی با کاربرد نبشی در صنایع گوناگون

این دسته از مقاطع کاربردهای زیادی در ساختمان‌سازی دارند؛ از جملۀ این کاربردها می‌توان به ساخت خرپا، سازه‌های دکل انتقال نیرو، قاب‌های فلزی موجود در ماشین آلات و… اشاره کرد. از نبشی‌هایی که در اندازۀ 50 تا 150 میلی‌متر تولید می‌شوند، برای اتصال پل به ستون، اتصال تیرآهن به بیم باربر و… استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از نبشی‌ها جهت تولید سقف کرومیت نیز بهره گرفت. نبشی را معمولاً برای ساخت انواع گوناگون چارچوب‌ها، پایه‌ها، پایه‌های ستونی، ساخت دکل و پلکان، ساخت خرپا، ساخت درپوش و مواردی مشابه به کار می‌گیرند.

هر شاخه نبشی چند کیلو است؟

هر شاخه نبشی چند کیلو است؟

نبشی‌ها از نظر شکل ظاهری به دو دستۀ بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌شوند. برای آن که وزن هر محصول را برحسب کیلوگرم به دست آورید، تنها کافی است مطابق با فرمول زیر عمل کنید:

جدول وزنی نبشی

فرمول محاسبۀ وزن نبشی از طریق جدول اشتال:طول نبشی (برحسب متر) * وزن یک متر نبشی (قابل دسترسی از طریق جدول اشتال) = وزن نهایی نبشی
فرمول محاسبۀ وزن نبشی بال مساوی:(چگالی فولاد * طول بال * 2 * ضخامت * طول شاخه) / 1000 = وزن یک شاخه نبشی بال مساوی
فرمول محاسبۀ وزن نبشی بال نامساوی:(چگالی فولاد * مجموع طول دو بال * ضخامت * طول شاخه) / 1000 = وزن یک شاخه نبشی بال نامساوی

شما می‌توانید با توجه به ابعاد و اندازۀ هر شاخه به‌سادگی وزن آن را از طریق این روش تعیین کنید.

دو مشخصۀ مهم این دسته از آهن آلات فولادی ابعاد بال و میزان ضخامت آن است. این دو ویژگی هنگام نام‌گذاری محصول و نیز برای به دست آوردن وزن فولاد کاربرد زیادی دارند. دو ضلع این محصول به صورت عمود روی هم قرار می‌گیرند و به شکل حرف L در نقشه‌های ساختمانی نشان داده می‌شوند.

وزن نبشی 4 چه‌قدر است؟

وزن نبشی 4 چه‌قدر است؟

نبشی های 4 را عموماً در ابعاد 40*40*5 یا 40*40*4 (عدد 40 نشانگر طول بال‌های نبشی و اعداد 4 و 5 بیانگر میزان ضخامت بال‌های آن است) می‌سازند. قیمت نبشی 4 ارتباط مستقیمی با وزن آن دارد، بنابراین لازم است هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که وزن مورد نیاز شما چه‌قدر است.

وزن نبشی 5 چه‌قدر است؟

در ادامۀ نوشتۀ هر شاخه نبشی چند کیلو است قصد داریم به وزن نبشی 5 بپردازیم که معمولاً در ابعادی برابر با 5*5*600 ساخته می‎‌شوند. به این معنا که اندازۀ بال‌های این پروفیل 5 سانتی‌متر و طول آن 6 متر است. این دسته از نبشی ها بسته به کارخانه‌ای که در آن تولید می‌شوند، وزنی بین 20 تا 23 کیلوگرم دارند.

وزن نبشی 5 چه‌قدر است؟

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که هر شاخه نبشی چند کیلو است و چگونه می‌توانید از طریق جدول وزنی نبشی به وزن هر شاخۀ آن دست یابید. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت نبشی ها وزن این دسته از محصولات است. اگر قصد دارید پیش از خرید نبشی فولادی مورد نظر خود از ابعاد و وزن آن آگاه شوید، کافی است از طریق جدول وزنی ارائه‌شده در این صفحه استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید از قیمت نبشی مورد نیاز خود مطلع شوید و اقدام به خرید نبشی نمایید، می‌توانید با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه