مشاوره و فروش
02191003181

نحوه نصب پروفیل Z

852350 image1640593378 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
33 بازدید

در این مقاله از سری مقالات سایت ثامن تجارت در مورد نحوه نصب پروفیل z توضیح خواهیم داد و در خلال این مبحث به شما می گوییم که این پروفیل به جز در ساخت سوله، چه کارایی های دیگری دارد و در کجا می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این توضیحاتی را در مورد نحوه تولید این پروفیل ارائه خواهیم داد. دلیل پرداختن به این موضوع اهمیت انواع پروفیل ها از قبیل پروفیل ستونی در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز است.

نحوه نصب پروفیل زد

در این بخش به طور خلاصه و اختصاص در مورد نحوه نصب پروفیل زد صحبت می کنیم. در بخش قبل هم بیان کردیم که مهم ترین کاربرد پروفیل زد در ساخت انواع سوله است. بنابراین در این جا هم نحوه نصب پروفیل زد در ساخت سوله را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • اولین مرحله در نصب پروفیل زد، کار گذاشتن و جا نمایی ستون ها و تیرهای بخش مرکزی سوله است.
  • مرحله دوم با نام مرحله اتصالات شناخته می شود. در این مرحله یرهای پروفیل زد به سقف متصل می گردند. این کار با استفادده از انواع پیچ ها و مهره ا انجام می شود.

نکات مهم در نصب پروفیل زد 

نصب لاپه یا پرلین های افقی از اصلی ترین نکات در نصب پروفیل z است. این لاپه ها زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که ارتفاع و مسافت ستون های اصلی از هم دور باشند. این کاربا هدف ایجاد پوشش برای دیوارها انجام می گیرد.

کاربرد پروفیل z 

برترین کاربرد پروفیل z جهت استفاده در ساخت سازه هایی مانند سوله به شما معرفی شد. سایر کاربردهای این محصول در این بخش ارائه خواهد شد که عبارت اند از:

  • ساخت مقرهای سوخت رسانی و پمپ بنزین ها
  • ساخت و تولید اسکلت های ساختمانی
  • استفاده برای برپایی سقف سالن های ورزشی، مرغداری ها، انبارها و کارگاه های تولیدی

مواد اولیه در تولید پروفیل z 

ضمن آشنایی با نصب پروفیل z بهتر است بدانید که این محصول طی چه فرایندهایی تولید می شود. یکی از این فرایندها، فرایند خم کاری است که در آن کریل های فولادی برش خورده خم کاری شده و لبه های پروفیل تا حدود 3 سانتی متر خم می شود. مواد اولیه در تولید این محصول مطابق با استانداردهای ملی ایران به دو صورت ورق های فولادی سرد و ورق کربن یا سیاه، انتخاب می شوند.

مواد اولیه در تولید پروفیل z

پرلین و پروفیل z در ساخت سوله 

مقاطع سرد نورد شده که به شکل z هستند یا همان پروفیل های زد، به عنوان پرلین مورد استفاده قرار می گیرند تا سقف شیب دار یک سوله، ساخته شود. پرلین در صنعت ساخت سوله یکی از مهم ترین اعضای در ساختار سازه به حساب می آید. پرلین که به آن لاپه هم گفته می شود، تکیه گاهی برای تیرهای عمودی در یک سوله محسوب می شود. زمانی که ستون ها با یکدیگر فاصله زیادی دارند نیز از پرلین برای برقراری ارتباط آن ها استفاده می شود. بارهای سقف شیب دار و سوله ها توسط پرلین ها حمل شده و سپس به سایر بخش ها که در بخش زیرین سازه قرار دارند منتقل می شوند. پرلین ها را توسط نبشی ها، پیچ ها و انواع بولت، به قاب اصلی در محل خود، متصل می کنند.

نصب پرلین به صورت قائم

حال که در مورد پرلین و ارتباط آن با پروفیل z صحبت کردیم، لازم است تا شما را با بخش های مورد نیاز از یک سازه برای نصب پرلین نیز آشنا کنیم.

وال پست 

در ابتدا و انتهای سوله ستون هایی به نام وال پست (wall post) قرار داده می شوند. این سوتن های فرعی سطح بادگیرهای ستون اصلی سوله را کم می نمایند.

قاب یا فریم 

قاب در واقع ستون اصلی به کار برده شده در ساخت سوله است. این قاب ها معمولا در قسمت بالای سوله به شکل شیب دار متصل می شوند.

مهار بند 

مهاربند ها با هدف افزایش سختی لوله مورد استفاده قرار می گیرند و فشار و کشش را تحمل می کنند.

نحوه ثبت سفارش و خرید پروفیل z 

در این مقاله سعی شد تا مطالبی در مورد نصب پروفیل z به خصوص در یک سوله، اطلاعاتی ارائه شود. بهتر است بدانید که خرید این محصول نیز از طریق سایت های اینترنتی و به صورت انلاین قابل انجام است. به عنوان مثال شما در سایت ثامن تجارت می توانید محصولات تهیه شده از این پروفیل ستونی را مشاهده کنید و بعد از بررسی و مقایسه قیمت ها، سفارش خود را جهت خرید پروفیل زد ثبت کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه